MOTIVACE STUDENTŮ K AKTIVNÍ ODBORNÉ ELEKTRONICKÉ DISKUSI Šárka Maleňáková Fakulta sportovních studií Katedra pedagogiky sportu OBSAH PREZENTACE  Představení předmětu  Systém práce a hodnocení studentů při využití IS MU  Cesta k aktivní elektronické odborné diskusi  Výhody využití diskusního fóra u KFS  Časová náročnost na práci s diskusním fórem  Motivace studentů k využívání elektronické odborné diskuse  Přínos pro předmět a studenta ÚVOD DO PEDAGOGICKÉ PRAXE – PŘEDSTAVENÍ PŘEDMĚTU  seznámení s pedagogicko-didaktickými činnostmi učitele TV na půdě školy  získání základních dovedností v oblasti pozorování, hodnocení  příprava a realizace prvních pedagogických mikrovýstupů studentů a jejich analýza a sebereflexe na základě videozáznamu  Prezenční forma studia (PFS) – semináře a aktivní účast na hodinách TV na fakultní základní škole s metodikem praxe  Kombinovaná forma studia (KFS) - individuální plnění praxe v místě bydliště Současnost:  interaktivní osnovy  PFS + KFS  sylabus předmětu, organizační pokyny, admin. povinnosti, průvodce VJ, studijní materiály, úkoly  odkazy na diskusní fóra s videi mikrovýstupů SYSTÉM PRÁCE A HODNOCENÍ STUDENTŮ PŘI VYUŽITÍ IS MU SYSTÉM PRÁCE A HODNOCENÍ STUDENTŮ PŘI VYUŽITÍ IS MU  poznámkové bloky  informují studenty o kvalitě plnění požadavků  bodová škála pro dílčí a celkové hodnocení – ukončení KZ  aktivní odborná elektronická diskuse k mikrovýstupům  počet mikrovýstupů = počet studentů předmětu  1 mikrovýstup komentován min. 9 studenty  diskuse – součástí bodového hodnocení studenta (poznámkové bloky) CESTA K AKTIVNÍ ELEKTRONICKÉ ODBORNÉ DISKUSI U PFS 1. Videozáznam jako možnost sebereflexe a řízené reflexe studentů seminární skupiny Diskuse: 6 studentů seminární skupiny Otázka: Jak zpřístupnit videozáznam všem studentům a zapojit je do diskuse 2. Vložení videí do IS – ke všem založení diskusního fóra Diskuse: neřízená, bez hodnocení metodikem, dobrovolná, málo navštěvovaná Otázka: Jak zvýšit počet studentů, kteří s materiálem pracují a diskutují? 3. Motivační hodnocení diskuse – stanovení min. a max. počtu diskusních příspěvků (student/semestr) Diskuse:  intenzivnější splněn účel diskuse -> video = studijní materiál  zpětná vazba k diskusi  chybí odbornost příspěvků  velké množství příspěvků Otázka: Jak učinit diskusi odbornou a cílenou? 4. Tematické okruhy pro sledování, hodnocení a diskusi – manuál Diskuse:  ke zvolenému tematickému okruhu  bodově hodnocena kvalita příspěvku  více studentů možnost diskuse k 1 tématu  vyšší odbornost diskusního fóra  návaznost na teorii didaktiky TV Neřízená vs. řízená diskuse PROČ VYUŽÍVAT DISKUSNÍHO FÓRA U KFS  sjednocení požadavků na PFS a KFS  individuální plnění předmětu v místě bydliště  absence seminárních skupin  nemožnost natáčení videí metodikem  chybějící sebereflexe, reflexe studenty předmětu  chybějící odborná reflexe metodika předmětu Odlišnost v řešení od PFS:  videa natáčena a vkládána studenty do odevzdávárny předmětu  dále jako u PFS ČASOVÁ NÁROČNOST PRÁCE S DISKUSNÍM FÓREM  založení a nastavení tematických diskusních fór v předmětu  založení diskusního vlákna k videozáznamu mikrovýstupu  po ukončení diskuse zpětná vazba na diskusní příspěvky (+ odborné hodnocení u KFS)  bodové hodnocení mikrovýstupů – položka poznámkových bloků MOTIVACE STUDENTŮ K VYUŽÍVÁNÍ ELEKTRONICKÉ ODBORNÉ DISKUSE  společné téma pro mikrovýstupy  bodové hodnocení diskuse  konkrétní téma pro diskusi + manuál „jak diskutovat, o čem diskutovat“  bodová penalizace při nesplnění minimálního počtu bodů pro diskusi  0 příspěvků = nesplnění povinné položky pro KZ PŘÍNOS PRO PŘEDMĚT A STUDENTA  zvýšení frekvence diskuse  časové omezení diskuse – práce v průběhu semestru  řízená diskuse – prohloubení uplatnění teoretických poznatků v praxi  zpětná vazba – hodnocení metodikem  vzájemná diskuse a hodnocení mezi studenty obzvlášť u bezkontaktní výuky (otázky x odpovědi) Děkuji za pozornost