Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 1 Videotutoriály v e-learningovém kurzu Počítačové zpracování odborného textu Ing. Milan Kolka, Ph.D. Počítačové zpracování odborného textu  Úprava diplomových prací  Nenahrazuje Akademické psaní  Typografická pravidla  MS Word 2013  Do roku 2014 prezenčně (4–5 sem. skupin po 16 studentech)  Od roku 2015 formou e-learningu Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 2 Proč e-learning  Zvýšení počtu studentů (64→100)  Studenti kombinovaného studia  Jediné PVP s více sem. skupinami  Snaha zachovat původní obsah kurzu Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 3 PŘECHOD NA E-LEARNING Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 4 Výchozí stav  Šest seminářů  Interaktivní osnova  Prezentace, tabule, ukázka na počítači  Videa k části témat  Odpovědník (čeština, výběr odpovědi)  Povinná docházka  Volitelný domácí úkol se vzorovým řešením Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 5 Výklad  Šest bloků  Blok otevřen dva týdny  Výklad pouze videem  Prezentace  Word  Chybí tabule Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 6 Video  Video pro každé téma zvlášť  Teorie a praktické ukázky ve Wordu  Délka videa: 10–30 minut  Celková délka videí bloku: 35–55 minut  Původní seminář: 90 minut Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 7 Technické zpracování  Camtasia Studio  Vše učitel sám Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 8 Náročnost (video v délce t)  Příprava prezentace  Psaní scénáře: 0,5 t  Nahrávání: 1,5 t  Střih 3–10 t  Export do mp4  Nahrání do IS, vytvoření přehrávače, vložení do osnovy Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 9 Zkušenosti  Bez papíru – problém  S papírem – uspávač Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 10 Reakce studentů  Odpovídalo 28 studentů z 98  Moc potichu (10 %)  Huhňání  Praskání  Monotónní  Nelze přehrávat bez Flash (vadilo 25 %)  Nelze stáhnout (46 %)  Nadbytečná teorie (14 %)  Záložky Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 11 Jak přinutit studenty, aby něco dělali  Prezenční forma – docházka  E-learning – domácí úkoly  Opravování – strojově OwnCloud, VBA, zápis do poznámkového bloku Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 12 Dotazy  Diskuzní fórum  Většině vyhovuje  Problém s víkendy Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 13 Interaktivní osnova  Členěna na bloky  Odkrývá se po dvou týdnech  Členěno na témata  Video s výkladem, odkazy na pracovní soubory  Odkaz na diskuzní fórum  Cvičný domácí úkol  Opravovaný domácí úkol (zadání, pokyny, odevzdávárna) Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště 14