Smysluplné e-learningové aktivity podle studentů Více inspirace na Elportále MU E-learning na Masarykově univerzitě · http://elportal.cz/ katalog e-learningu · e-kurzy · e-publikace · e-knihy · ukázky a inspirace · metodika · uživatelská podpora studentka Fakulty informatiky „Elektronické odevzdávání úkolů, procvičovací testy, zveřejňování výukových prezentací a dalších informací v interaktivní osnově. Tieto sú pre mňa už absolútna nevyhnutnosť.“ studentka Filozofické fakulty „Procvičovací testy, drilovací aktivity – nabízí možnost procvičování, na které ve výuce nezbývá čas, a kontroly řešení.“ studentka Pedagogické fakulty „Výukové prezentace – jsem více koncentrovaná, když mohu poslouchat a dopisovat si pouze poznámky do již vytvořeného textu.“ student Fakulty informatiky „Pouze nahrávání přednášek a studijních materiálů, tak jak se děje na FI, protože si myslím, že je v pořádku moci studovat i z domu. Naopak odpovědníky mi připadají jako zbytečnost, která pouze vede k nadrilování pár otázek, ale člověk nepotřebuje obecný přehled k tomu, aby látce rozuměl.“ studentka Fakulty informatiky „Na našej fakulte sa tieto spôsoby výuky dosť využívajú. Najviac sa mi páčia odpovedníky, hlavne tie na precvičovanie, ktoré ukážu aj správne riešenie. Nepáčia sa mi ale niektoré ostré odpovedníky, pretože ich riešenie si študent môže pozrieť len po zodpovedaní. Z toho si nie je možné potom podľa mňa veľa zapa- mätať.“ studentka Pedagogické fakulty „Procvičovací testy.“ student Fakulty informatiky „Kahoot – interaktívna rýchla spätná väzba na to, čo som sa naučil.“ student Ekonomicko-správní fakulty „Smysluplné považuji průběžně odpovědníky, které jsou podmínkou propuštění ke zkoušce. Donutí studenta několikrát za semestr se na odpovědník připravit, tudíž se učí průběžně a nemusí se pak učit vše až před zkouškou. V matematice, statistice nebo mikroekonomii na ESF to funguje výborně.“ studentka Filozofické fakulty „Dotazníky, případně průběžné online úkoly – ty zvlášť u výuky cizích jazyků.“ studentka Lékařské fakulty „Ano. Velmi smysluplné mi přišly procvičovací testy a interaktivní osnovy, elektronické odevzdávání úkolů, drilovací učebnice. Jsou přehledné, velmi mi pomáhaly se zapamatováním učiva, můžu je využít kdykoliv.“ studentka Fakulty informatiky „Interaktivní osnova, skenované písemky.“ studentka Filozofické fakulty „Cvičné testy – možnost ověřovat průběžně znalosti bez stresu. Workshopy.“ student Fakulty informatiky „Veľa, ale v mysli mi utkvel Kahoot, ktorý je dobrý na overenie na konci prednášky, či si študenti zapamätali podstatné veci.“ studentka Filozofické fakulty „Za smysluplné považuji procvičovací testy, elektronické odevzdávání úkolů, zveřejnění prezentací a za naprosto perfektní považuji nahrávání a zveřejnění přednášek (studovala jsem na FI, kde se nahrávala většina předmětů – u svého současného studia na FF tuto možnost postrádám).“ studentka Filozofické fakulty „Procvičování slovíček, možnost vypracovávání úkolů prostřednictvím e-learningu, celé e-learningové kurzy (s obrázky, videi, aktivitami).“ studentka Přírodovědecké fakulty „Za najviac zmysluplné považujem: a) webové učebnice a zverejňovanie materiálov vo forme prezentácií v Študijných materiáloch, b) výukové videá sú fajn, ak nie sú príliš dlhé :-), c) odkazy na ďalšie zaujímavé články, učebnice apod., d) interaktívna osnova je taky super, obzvlášť preto, že človek má presne prehľad, čo sa ktorý týždeň bude robiť. Asi najviac užitočné mi prídu webové učebnice a materiály (aké má Dr. Lízal napr.).“ Setkáváte se ve výuce s různými e-learningovými aktivitami. Které považujete za nejvíce smysluplné a proč? Statistiky e-learningu v IS MU 966 311 nahraných souborů… … zpřístupnili vyučující svým studentům v semestrech jaro 2016 a podzim 2016. 61 % vyučujících Masarykovy univerzity už někdy svým studentům do svého předmětu nahrálo nějaký studijní materiál. Mezi vyučujícími jsou oblíbená i výuková videa. Celkem v Informačním systému máme uloženo přes 75 000 videí a počet jejich shlédnutí se pohybuje v řádech stovek tisíc ročně. Na mnoha fakultách je standardem zpřístupňování výukových prezentací po přednesené přednášce. 313 192 odevzdaných úkolů… …  odevzdali studenti elektronickou cestou v ISu v  období jaro–podzim 2016. Nejčastěji odevzdávanými soubory jsou dokumenty, například eseje či výpočty příkladů. Studenti ale také odevzdávají prezentace,  nebo natáčejí krátká videa prostřednictvím svých mobilních zařízení. Celkem již takto odevzdali 8 766 videí, z toho 1 942 za období jaro 2016 a podzim 2016. 521 948 připravených otázek… … měli v roce 2016 vyučující připraveny pro své studenty v odpovědnících. Vyučující vymýšlejí a používají velké množství otázek, časté je využití funkce pro náhodný výběr otázek z větší sady všech připravených otázek. Při tvorbě jsou velmi kreativní, pro aktivizaci studentů v  průběhu semestru se často objevují obrázkové otázky, schémata a poskytování zpětné vazby. 49 % používaných otázek tvoří otázky typu r („Zaškrtněte právě jednu možnost“). 325 352 odevzdaných písemek… … realizovaných prostřednictvím Informačního systému v akademickém roce 2015/2016 (jak elektronické testování u PC, tak skenovací testy). Na elektronické testování jsou studenti zvyklí. V akademickém roce 2015/2016 se s elektronickým testováním setkal téměř každý druhý student.