David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta1 Dovednostní formy výuky práva a IT technologie Aplikace pro vzájemné hodnocení studentů David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta2 Motivace k využití aplikace ̶ Dlouhodobé (a spokojené) využívání možností IS na PrF a EsF ̶ Účel: ̶ Prf –základní přehled a informace plus, a to především, rozšiřující informace ̶ EsF – základní přehled, samostudium a opakování ̶ Důvody: ̶ Snaha překlenout nedostatky stávajícího stavu ̶ Příspěvek k profilu absolventa PrF (schopnost psát a schopnost mluvit David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta3 Výchozí problémy s výukou práva ̶ Univerzitní ̶ (dobře míněná) anglicizace výuky, avšak v oblasti běžně realizované takřka výlučně v ČR a v ČJ, a to za stavu, kdy ̶ Student přitom neumí obecnou češtinu ̶ Student má nadto i ve vyšších ročnících potíže s českou odbornou právní terminologií ̶ Fakultní ̶ (dobře míněná) snaha kvantifikovat a spravedlivě ohodnotit výkon akademika vede k testování (=netrénují se klíčové dovednosti absolventa) a ̶ V důsledku téhož vlivu prakticky vymizela průběžná plnění (zejména seminární práce) ̶ Při 350 až 500 studentech na 2 akademiky jsou možnosti práce navíc omezené ̶ Výsledek ̶ studenti nejsou schopni data nalézt, zpracovat a získat informace a ty následně přesvědčivě použít – nejsou v tom trénováni David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta4 Řešení problému - zapojení studentů ̶ Stávající stav: ̶ Povinná seminární práce ̶ Hodnocení: Studentem: peer-review Doktorandem Akademikem u zkoušky ̶ Přínosy ̶ Sebereflexe (schopnost uvědomit si chyby, které u sebe nevidím) ̶ Seznámení se s novým tématem – rozšíření znalostí v oblasti našeho předmětu ̶ Rizika ̶ Nedostatečná znalost problematiky ̶ Omezená či žádná zkušenost s recenzemi ̶ Ostych kritizovat, snaha nepoškodit ̶ Řešení ̶ Potřeba pozitivní motivace (za kvalitní peer-review, pozn. mnohdy byly přínosnější než doktorandské!) ̶ Zdůraznění nulového vlivu peer-review na výsledné hodnocení kolegy ̶ Anonymizace (což aplikace umožňuje) ̶ Vedení za ruku návodnými otázkami (což aplikace umožňuje) David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta5 Struktura peer-review ̶ Kombinace uzavřených a otevřených polí ̶ Hodnocené vlastnosti (a další zadávané hodnoty): 1. Název seminární práce 2. Jméno a příjmení hodnotitele (anonymizovat a rozšířit o hodnoceného) 3. Téma práce 4. Obsah a odborné pojetí 5. Formální zpracování včetně jazykové a stylistické stránky 6. Celkové hodnocení, případně další poznámky či podněty Pozn. Modře jsou čistě textová pole, černě jsou označeny části formuláře obsahující jak otevřenou textovou část, tak i část předefinovanou ̶ Do budoucna: ̶ Důraz na anonymizaci ̶ Přehlednější tisknutelný výstup ̶ Vypustit položku č. 3 téma práce ̶ Ke zvážení je otázka rozsahu peer-review – limitovat, či nikoliv? David Sehnálek, KMEP. Právnická fakulta6 Děkuji za pozornost david@sehnalek.cz