Příloha 8: Hodnocení přednášky pro odbornou veřejnost Masarykova univerzita Fakulta Habilitační obor Fakulta sociálních studií MU Sociální psychologie Uchazeč Pracoviště dr. Zuzana Dankulincová Ústav veřejného zdravotnictví, Lékařská fakulta University Pavla Jozefa Šafárika v Košicích Datum přednášky Téma přednášky 19. 1. 2016 Zdraví a chování mládeže související se zdravím (využití Lernerova modelu pozitivního vývoje) Přítomno posluchačů (viz prezenční listinu - příloha hodnocení) Pověření hodnotitelé (čl. habilitační komise) prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc. prof. PhDr. Petr Macek, CSc. Text hodnocení: Uchazečka rozdělila přednášku do tří tematických okruhů. Nejprve stručně představila teoretická východiska svého zkoumání (psychologie adolescence, Lernerův model pozitivního vývoje adolescentů). Druhá, neobsáhlejší část přednášky seznámila přítomné se dvěma výzkumnými projekty, na jejichž řešení se uchazečka významně podílí. Jde jednak o mezinárodní projekt HBSC organizovaný WHO, který probíhá opakovaně ve 44 zemích světa. Uchazečka v roli členky mezinárodní řídící rady a zástupkyně koordinátorky projektu pro Slovensko, seznámila s metodologií výzkumu a hlavními výsledky slovenského šetření. Dalším - originálním výzkurnným projektem, který má za sebou zatím jen pilotní část, je projekt Care4Youth. Zkoumá populaci adolescentů s emocionálními a behaviorálními problémy ve třech kontextech: psychologickém, sociálním a zdravotnickém. Po formální stránce šlo o kultivovaný projev dynamicky odstíněný. Autorka rozlišovala podstatné pasáže od ilustrativních a obecná tvrzení dokládala relevantními výzkumnými zjištěními. Výklad byl přehledně strukturován a provázen kvalitním grafickým doprovodem. V diskusi zazněly otázky, které se zajímaly o volbu teoretického modelu, rozlišení mezi explorativním a rizikovým chováním adolescentů, vztahu rizikového chování adolescentů a nepříznivými sociálně ekonomickými podmínkami, v nichž žijí, specifik slovenské populace adolescentů ve vztahu k ostatním zemím, možnosti aplikace výzkumných zjištění v psychologické praxi. Uchazečka prokázala nadhled, pohotovost a věcnost v odpovědích. Přednáška dr. Zuzany Dankulincové „Zdraví a chování mládeže související se zdravím (využití Lernerova modelu pozitivního vývoje)", přednesená v rámci habilitačního řízení, prokázala dostatečnou vědeckou kvalifikaci a pedagogickou způsobilost uchazeče, standardně požadovanou v rámci habilitačních řízení v oboru Sociální psychologie Závěr prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. .. prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc. prof. PhDr. Petr Macek, CSc f