Profesní životopis Identifikace osoby  Mgr. Jan Hnízdil, Ph.D., narozen 19. března 1971 v Děčíně. Pracoviště  Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, katedra tělesné výchovy. Vzdělání a akademická kvalifikace  (2001- 2006) Univerzita Karlova, Praha, Fakulta tělesné výchova a sportu. Biomedicínská laboratoř. Externí doktorské studium, kinantropologie (Ph.D.). Disertační práce: Conconiho test – limity výpovědní hodnoty.  (1989 - 1996) Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, (VŠ), Pedagogická fakulta, katedra tělesné výchovy, Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů TV - Geografie (Mgr.).  (1985 - 1989) Gymnázium Česká Lípa. Přehled zaměstnání  (září 2001 - dosud) odborný asistent, Katedra tělesné výchovy, PF UJEP v Ústí nad Labem.  (září 1998 - červen 2001) učitel TV-Z, Gymnázium Ústí nad Labem. Pedagogická činnost  Antropomotorika, Rozvoj pohybových schopností, Aktivity v přírodě. Aktivity v rámci pracoviště:  vedoucí laboratoře funkční diagnostiky a sportovní motoriky KTV PF UJEP  člen redakční rady odborného periodika „Journal of Outdoor Activities“  předseda Univerzitního sportovního klubu Slávie 15. 3. 2011 Jan Hnízdil Příloha 1: K dokladům osvědčujícím pedagogickou praxi Přehled pravidelné výuky (čl. 4 odst. 5 písm. b)) za posledních 5 let vč. roku zahájení řízení (A) Přednášky (vybrané) Předmět typ stud. semestr prog/obor hod/týd od do 1. Antropomotorika Mg/Bc 4 Učit. SŠ,ZŠ/TV TVS 1 2001/2002 dosud 2. Rozvoj pohybových schopností a regenerace Mg/Bc 2 Učit SŠ,ZŠ/TV TVS 1 2001/2002 dosud 3. 4. 5. Metodologie vědy Základy metodologie v kianantropologii Orientační sporty a jejich aplikace Bc Bc Bc 3 3 3 Učit. SŠ,ZŠ/TV TVS TVS/AVP 1 1 1 2008/2009 2008/2009 2008/2009 dosud dosud dosud (B) Cvičení a laboratorní cvičení Kurzovní výuka. (C) Semináře (vybrané) 1. Antropomotorika Mg/Bc 4 TVS/Učit. 2 2001/2002 dosud 2. Rozvoj pohybových schopností a regenerace Mg/Bc 2 TVS/Učit. 2 2001/2002 dosud 3. 4. 5. Prezentace odborné práce Orientační sporty a jejich aplikace Metodologie závěrečné práce Mgr/Bc Bc Bc 6 4 4 TVS/Učit. TVS/AVP Fyzio/ Ergoterapie 1 1 1 2006/2007 2008/2009 2004/2005 dosud dosud 2007/2008 Vedení závěrečných prací (čl. 4 odst. 5 písm. c)) (D) Bakalářské práce (počet za posledních 5 let vč. roku zahájení řízení) 34 vedených prací = 20 úspěšně obhájených +14 zatím neobhajované (E) Diplomové práce (počet za posledních 5 let vč. roku zahájení řízení) 15 vedených prací = 7 úspěšně obhájených+8 zatím neobhajovaných (F) Disertační práce (úplný výčet bez časového omezení) Členství v komisích pro státní zkoušky, oborových radách (OR) a oborových komisích (OK) DSP (čl. 4 odst. 5 písm. d)) za posledních 5 let vč. roku zahájení řízení komise funkce typ prog. prog. obor od do 1. 2. 3. 4. 5. 6. SZZ 35 SZZ 34a SZZ 34 SZZ 33 SZZ 29 SZZ člen člen člen člen člen člen Mgr, NMgr Mgr, NMgr Mgr, NMgr Bc Bc Bc Uč.SŠ Uč. ZŠ/1st. Uč. ZŠ TVS TVS TVS Těl. výchova Těl. výchova Těl. výchova TV obor/vzděl. TVS AVP 2006/07 2006/07 2006/07 2007/08 2007/08 2010/11 dosud dosud dosud dosud dosud V Ústí nad Labem dne 15.3. 2011 děkan fakulty / rektor vysoké školy (pro výuku na MU se potvrzení nepožaduje Seznam učebnic a kapitol v učebnicích (dle čl. 4 odst. 5 písm. e)) 1. Kirchner, J., Kuban, J., Bednář, M., Louka, O. & Hnízdil, J. (2005). Pedagogickopsychologické aspekty prožitku a zážitku. Ústí nad Labem: UJEP. 55 s. 2. Havel, Z. & Hnízdil, J. (2008) Cvičení z antropomotoriky. PF UJEP Ústí n. L. ISBN 978-80-7414-070-9 3. Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2009) Rozvoj a diagnostika silových schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP 4. Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika rychlostních schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP. 5. Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB. ISBN:978-80-8083-950-5 Seznam učebních textů a jiných pomůcek pro výuku za posledních 5 let (dle čl. 4 odst. 5 písm. f)) 1. Hnízdil, J., Havel., Z. & Valter, L. (2006) Rozvoj pohybových schopností. Ústí nad Labem: PF. Elektronický učební text dostupný z dostupný z http://pf.ujep.cz/ktv/RPS_net/START.htm 2. Hnízdil, J. (2006) Pokyny pro vypracování bakalářské práce v oboru fyzioterapie a ergoterapie. Ústí nad Labem: ÚZS UJEP. ISBN 80-7044-759-1. 3. Louka, O., Kirchner, J., Hnízdil, J. & Chaloupský D. (2006). Snowboarding – vybrané kapitoly. Ústí nad Labem: UJEP. 84 s. ISBN 80-7044-738-9 4. Kirchner, J., Louka, O., Hnízdil, J., Valter, L., Nosek, M., Dvořák, P., Šímová, J., Krásová, P. & Görner, K. (2007). Aktivity v přírodě – vybrané kapitoly. Ústí nad Labem: PF UJEP. 165 s. 5. Hnízdil, J. (2007) Orientační sporty. Ústí nad Labem: PF. Elektronický učební text dostupný z dostupný z http://pf.ujep.cz/ktv/hnizdil/OB_multimedia/start.htm 6. Hnízdil, J. & Havel, Z. (2008) Cvičení z antropomotoriky. Druhé přepracované a doplněné vydání. PF UJEP Ústí n. L. Elektronický učební text dostupný z http://pf.ujep.cz/ktv/hnizdil/antropo/seminare_new_07.htm 7. Louka, O. & Hnízdil, J. (2010). Základy lezení na umělé stěně – vybrané kapitoly. Druhé doplněné vydání. Ústí nad Labem: UJEP. ISBN 80-7044-592-0. 57 s. 8. Hnízdil, J. (2010) Orientační běh a orientační sporty. In. Louka, O. et al. Základy turistiky a sportů v přírodě. Ústí nad Labem: UJEP. 167s. ISBN 9-7788074-143021. Seznam popularizačních textů a přehled popularizačních aktivit významných z hlediska uchazeče za posledních 5 let : (dle čl. 4 odst. 5 písm. g)) 1. Kirchner, J. & Hnízdil, J. (2005). Na okraji Lake District aneb studujeme dobrodružství v Británii! In. Gymnasion, č. 3, s. 65-69. ISSN 1214-603X. 2. Hnízdil, J., Kirchner, J. & Novotná, D. (2006). Trénink na rotopedu. Praha: Grada. 63 s. ISBN 80-247-160-5. 3. Cyklus přednášek v rámci projektu ESF CZ 1.07/2.3.00/09.0121 „To je věda, seznamte se“ –podpora systematické práce s žáky a s studenty v oblasti vědy, výzkumu a vývoje. Hlavní řešitel RNDR. Chvátalová. Rok 2010 -2011 4. Cyklus přednášek v rámci projektu IP Erasmus Experiental Education Outdoor Summer School. 2008, 2009 spoluřešitel. V roce 2010 jako hlavní řešitel. Seznam přehledových a vzdělávacích textů a prezentací za posledních 5 let : (dle čl. 4 odst. 5 písm. h)) 1. Kirchner, J., Hnízdil, J., Louka, O. & Nosek, M. (2006). Kondiční hry a cvičení v přírodě 4. – 13 Rozvoj síly a rychlosti v zimní přírodě. Sokol č. 1- 11 ISSN 0489-6718 (10 metodických článků) 2. Hnízdil, J. (2007) Zdravotně orientovaná zdatnost. Ústí nad Labem: PF UJEP. Elektronický učební text dostupný z < http://pf.ujep.cz/ktv/hnizdil/antropo/ZOZ/ZOZ.html> 3. Hnízdil, J., Kirchner, J., Louka, O. & Nosek, M. (2008). Kondiční hry a cvičení v přírodě – rozvoj vytrvalosti v zimní přírodě. Sokol č. 2, s. 7. ISSN 0489-6718 Seznam projektů s vysokoškolskou nebo vzdělávací tématikou, jichž byl uchazeč řešitelem nebo spoluřešitelem za posledních 5 let : (dle čl. 4 odst. 5 písm. i)) 1. FRVŠ 2984 F5d 2006 „Multimediální učební text - Orientační sporty“ Úspěšně oponováno 2. GAČR 406/07/0405 – 2007 Psychomotorická terapie demencí v počáteční a střední fázi. Řešitel: Doc. Hátlová, spoluřešitel Mgr. Hnízdil. 3. IG PF UJEP 2009 „Monografie diagnostika a rozvoj vytrvalostních schopností“ 4. IG PF UJEP 2009 „Monografie diagnostika a rozvoj rychlostních schopností“ 5. IG PF UJEP 2009 Testování vytrvalostních schopností - detekce anaerobního prahu Conconiho metodou s využitím testu vytrvalostní člunkový běh na 20 m. 6. Evropské fondy (Národní agentura pro evropské vzdělávací programy - NAEP) ERA -IP- 07-08 - EEOSSS - Experiential Education and Outdoor Studies Summer School (2008) SŘ, HŘ – PhDr. J. Kirchner 7. Evropské fondy – ERA IP-08-09 - EEOSSS - Experiential Education and Outdoor Studies Summer School (2009)– 2nd part SŘ, HŘ – PhDr. J. Kirchner 8. Evropské fondy – ERA IP-09- 10 - EEOSSS - Experiential Education and Outdoor Studies Summer School (2010)– 3nd part: Hlavní řešitel 9. ESF - Region – „Program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji“ CZ.1.07/1.1.00/08.0036: podíl na realizaci 10. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (2007-2015) EE2.3.09.0121 "To je věda, seznamte se" - podpora systematické práce s žáky a studenty v oblasti vědy, výzkumu a vývoje. CZ.1.07/2.3.00/09.0121 (2009-2012, MSM/EE): podíl na realizaci Příloha 2: Seznam odborných, vědeckých a uměleckých prací a) Monografie [1] [2] [3] Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2009) Rozvoj a diagnostika silových schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika rychlostních schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP. Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB N/L N/L N/L R R R b) Kapitoly v monografiích [1] Kirchner, J. & Hnízdil, J. (2004). Orientační hry podporující integrované vyučování předmětů. In: Rádce učitele. Praha: Dr. Josef Raabe, 2004, (Oddíl C 1.15), s. 1-31. N/L R c) Původní vědecké články v časopisech [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] Pyšný, L., Hnízdil, J. & Kubátová, J. (2002) Anabolické steroidy - nedílné riziko drogové problematiky české mládeže. Med. Sport Boh. Slov., 3, 11, s. 221 (Abstrakt). ISSN 1210-5481. Pyšný, L., Hnízdil, J. & Louka, O. (2002) Erytropoetin a darbepoetin – zdravotní rizika při jejich zneužití sportující populací. Med. Sport Boh. Slov., 3, 11, s. 221 (Abstrakt). ISSN 1210-5481. Kirchner, J., Hátlová, B. & Hnízdil, J.,et al. (2005). Dobrodružství ve službách terapie. Psychologie a patopsychologie dieťata, vol. 1. Kirchner, J. & Hnízdil, J., et al. (2005) Adventure therapy as a part of kineziotherapythe roosts nad theoretical sources. Acta Universitatis Carolinae Kinantropologica, vol 40, 2.Praha UK. Karolinum: Praha 2005 Kirchner, J., Louka, O., Hnízdil, J. & Plachý, A. (2006). Osobnostní rozvoj na základě prožitku, zážitku a zkušenosti. Studia Kinanthropologica. 7(2). 65-75. ISSN 1213- 2101. Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2007). Základní členění aktivit v přírodě. Telesná výchova a šport. 17(1). s. 31-32. ISSN 1335-2245. Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2008). University education and next activities in field of Outdoor Activities on J. E. Purkyne University in Usti nad Labem. Journal of Outdoor Activities. 1(1). s. 73-78. ISSN 1802-3908. Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2008). Analysis of fragments in BSC/BA Outdoor Studies in St. Martin´s College (UK) to the Czech settings. Journal of Outdoor Activities. 1(1). s. 22-33. ISSN 1802-3908. Škopek, M. & Hnízdil, J. (2010) Taurine and its effect on endurance and visual reaction velocity. Journal of Sport and Health Research. 2(3). S 233-240. ISSN 1989- 6239. N/L N/L N/L N/L N/L M M M M R R R R R R R R R d) Editorství tematických sborníků [1] [2] Bláha, L. & Hnízdil, J. (Ed.) (2002) Transformace školní tělesné výchovy v souvislosti se současnými tendencemi proměn společenského života. Sborník v rámci grantové úlohy PF UJEP Kirchner, J. & Hnízdil, J. (Ed.) (2008) Prožitek jako základní element zážitkové pedagogiky. Sborník příspěvků. Oddělení aktivit v přírodě, o.s. Ústí nad Labem. ISBN 978- 80-904094-0 vazba na specifický výzkum GAČR GA406/07/040 Psychomotorická terapie demencí v počáteční a střední fázi e) Původní vědecké články ve sbornících [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] Hnízdil, J., et al. (2001). Možnosti využití her s orientační tématikou ve školní tělesné výchově. In: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Hry v programech tělovýchovných procesů“. Plzeň, KTSV ZU s. 29-32, ISBN 80-7082- 829-3 Hnízdil, J. & Pyšný, L. (2002) Diagnostika vytrvalostních schopností. In. Nosek, M, Pyšný, L., (editoři) Pohyb a výchova: sborník z mezinárodní vědecké konference. Ústí nad Labem 19. 4. 2002. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP s. 26-28 Hnízdil, J. (2002) Využití mezioborových aspektů ve výuce tělesné výchovy na 1. st. ZŠ. In: Bláha, L. & Hnízdil, J. (editoři) Transformace školní tělesné výchovy v souvislosti se současnými tendencemi proměn společenského života. Sborník v rámci grantové úlohy PF UJEP Novotný, F. & Hnízdil, J. (2002) Zeměpisný vzděláním ke hrám a sportům v přírodě, ale naopak. In. Nosek M. & Pyšný, L., (editoři) Pohyb a výchova: sborník z mezinárodní vědecké konference. Ústí nad Labem 19. 4. 2002. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP, 2002 s. 85-87 Pyšný, L., Hnízdil, J. & Kubátová, J. (2002) Anabolické steroidy - nedílné riziko drogové problematiky české mládeže. Celostátní sjezd s mezinárodní účastí pořádaný ČSTVL Medicína a sport. 20.-22. 9. 2002, Brno. Pyšný, L., Bláha, L., Louka, O., Hnízdil, J. & Kubátová, J. (2002). Současná prevalence užívání anabolických steroidů českou mládeží. Present prevalence of anabolic steroids use by czech youth. V. Český pediatrický kongres s mezinárodní účastí. 5.-7. 9. 2002. Teplice: ČPS JEP. Komeštík, B., Vobr, R., Bursová, M., Čepička, L. Havel, Z., Hnízdil, H., Suchomel, A., Kohoutek, M., Kovář, R. & Hájek, J. (2002). Antropomotorika - stěžejní předmět tělovýchovných studií na českých regionálních univerzitách. In Cuberek, R. (Ed.) Stav a vývoj antropomotoriky v České a Slovenské republice (pp. 48-55). Olomouc: FTK UP Hnízdil, J., Kubátová, J. & Pyšný, L. (2003) Psychoemoční zatížení vyjádřené kinematikou srdeční frekvence při extrémním sportu. In. Kirchner, J., Kavalíř, P. & Adámková, M. (Ed.) Nové perspektivy výzkumu a praxe v kinantropologii: sborník z mezinárodní studentské konference. Praha 20.-21. 3. 2003. Praha: FTVS UK. Hnízdil, J. & Havel, Z. (2003) Elektronický učební text „cvičení z antropomotoriky“. In. Nosek, M, Bláha., L. (Ed.) Pohyb a výchova: sborník z mezinárodní vědecké konference. Ústí nad Labem 23. 10. 2003. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP Kubátová, J., Hnízdil, J. & Nováková, P. (2003) Plochá noha a pohyb. Sborník N/L N/L N/L N/L N/L N/L N/L N/L N/L N/L R R R R R R N N R R příspěvků vědeckého semináře s mezinárodní účastí „Teorie a praxe ve fyzioterapii“. Ústí n. L.: ÚZS UJEP. [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] Kirchner, J., Hátlová, B., Ringer, T., M., Hnízdil, J. & Louka, O. (2004) K problematice dobrodružné terapie. In. Sport a kvalita života: sborník z mezinárodní vědecké konference. Brno 11.-12. 11 2004.: Fakulta sportovních studií MU Brno, CD-ROM Hnízdil, J., Kirchner, J, Louka, O. & Šeflová, E. (2004) Cross country orienteering on outdoor courses in Czech Paradise area - some aspects. Sborník z mez. konference Outdoor Sport Education. Hrubá Skála. ISBN 80-903577-1-7 Louka, O., Hnízdil, J., Kirchner, J, & Šeflová, E. (2004) Use of outdoor activity with adventure elements in student’s education. Využití outdoorových aktivit s prvky dobrodružství při výchově studentů. Sborník z mez. konference Outdoor Sport Education. Hrubá Skála. ISBN 80-903577-1-7 Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2004). Využití dobrodružných aktivit v terapii – historie a současnost. In: Nové perspektivy sportů v přírodě. Brno: Fakulta sportovních studií, ISBN 80-210-3541-2. Kirchner, J., Hátlová, B., Louka, O., Hnízdil, J., Nosek, M., Dvořák, P., Klimoszková, B. & Zusková, K. (2005). Teoretické základy oboru „Dobrodružná terapie“ v návaznosti na kinezioterapii, psychomotorickou terapii a další aplikované psychosociální vědní disciplíny. In Novotný, J. (ed.). Sport a kvalita života: sborník mezinárodní konference. Brno: Fakulta Sportovních studií. S. 58. ISBN 80-210- 3863-2 Hnízdil, J., Nosek, M., Louka, O. & Kirchner, J. (2005). Conconiho test – limity výpovědní hodnoty. In Nosek, M. (ed.). Pohybové aktivity a zdraví člověka: sborník mezinárodní konference. Ústí nad Labem: UJEP. S. 35-39. ISBN 80-7077-691-9 Nosek, M. & Hnízdil, J. (2005) Měření tělesného složení pomocí bioimpedance. In Nosek, M. (ed.). Pohybové aktivity a zdraví člověka: sborník mezinárodní konference. Ústí nad Labem: UJEP. s. 105-110. ISBN 80-7077-691-9 Kirchner, J., Hnízdil, J., Louka, O., Dvořák, P. & Krákorová, J. (2006). Analýza Bc. Oboru Outdoor Studies na St. Martin´s College Ambelside. In Blahutková, M. (ed.). Sport a kvalita života 2006. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 80-210-4145- 5 Nosek, M., Hnízdil, J. Problematika stanovení rozsahu výběru (2008) In. Sborník příspěvků z mezinárodního vědeckého semináře „Pohyb, výchova a zdraví“, Ústí nad Labem. s. 183-187 ISBN 978-80-7044-978-3 Martan, J., Hnízdil, J., Louka, O. & Kirchner, J. (2008) Metody hodnocení aktuálního psychosomatického stavu orientačních běžců a zjišťování jeho závislosti na výkonu v závodě orientačního běhu. In. Sport a kvalita života: Sborník příspěvků FSpS Brno: MU Brno. s. 85. ISBN 978-80-210-4716-7. Marban, R., M., Vega, D., M., Kabešová, H. & Hnízdil, J., (2008) Flexibility: The terminology war. In. Sborník příspěvků z mezinárodního vědeckého semináře „Pohyb, výchova a zdraví“, Ústí nad Labem. s. 177 ISBN 978-80-7044-978-3 Marban, R., M., Vega, D., M., Hnízdil, J. & Kirchner, J. (2008) Basic postural tips for training in the weight rooom. In. Sborník příspěvků z mezinárodního vědeckého semináře „Pohyb, výchova a zdraví“, Ústí nad Labem. s. 179 ISBN 978-80-7044- 978-3 Havel, Z. & Hnízdil, J. (2009). Ekvivalentnost testů silových schopností Unifittestu a Fitnessgramu. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb je život 2009“ 11.2.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Nosek, M. & Hnízdil, J. (2009). Současné trendy ve výuce lyžování - multimediální učebnice sjíždění a zatáčení na lyžích dětí a mládeže. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb je život 2009“ 11.2.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Hnízdil, J., Havel, Z., Louka, O. & Nosek, M. (2009) Anaerobní práh – teoretický koncept? In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Havel, Z & Hnízdil, J. (2009). Vliv BMI na hodnoty Iowa Brace testu u obecné N/L M M N/L N/L N/L N/L N/L N/L N/L M M N/L N/L N/L N/L N R R N N R R R R R R R R R R R [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] populace. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Louka, O., Hnízdil, J. & Louková , T. (2009). Využití potápění na nádech ve výuce oboru TVS a AVP. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Pyšná, D., Škopek, M., Jankovská, Z. & Hnízdil, J. (2009) Stanovení funkční zdatnosti prostřednictvím dechových testů u studentů TV v Ústí nad Labem. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Kirchner, J. Hnízdil, J., Louka, O. & Martin, A. J. (2009). Outdoor studies in the Czech Republic with focus on Adventure Therapy. In D. Mitten & C. Itin (Eds). Proceedings of the 4th International Adventure Therapy Conference, 1-5 February 2006, Rotorua New Zealand. Boulder, Colorado: Association of Experiential Education Hnízdil, J., Havel, Z. & Nosek, M. (2009). Korelační koeficient – limity výpovědní hodnoty. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb je život 2009“ 11.2.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Škopek, M. & Hnízdil, J. (2009). Efekt potravinového suplementu taurin na reakční rychlost. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb je život 2009“ 11.2.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Hnízdil, J. & Louka, J. (2009) Preparing maps for teaching orienteering sports and processing in the OCAD software. In. I. Turčová & Martin, A (Ed.). Outdoor Activities in Educational and Recreational Programmes. Proceedings from 4th International Mounatin and Outdoor Sports Conference. 20th-23rd November 2008 Hrubá Skála. Praha: IYNF. López, I. F., Marban, R.M. & Hnízdil, J. (2009) Outdoor activities in Spain. In. I. Turčová & Martin, A (Ed.). Outdoor Activities in Educational and Recreational Programmes. Proceedings from 4th International Mounatin and Outdoor Sports Conference. 20th-23rd November 2008 Hrubá Skála. Praha: IYNF. Louka, O., Hnízdil, J. & Louková, T. (2009) Basic of freediving –use on training courses. In. I. Turčová & Martin, A (Ed.). Outdoor Activities in Educational and Recreational Programmes. Proceedings from 4th International Mounatin and Outdoor Sports Conference. 20th-23rd November 2008 Hrubá Skála. Praha: IYNF. Havel, Z. & Hnízdil, J. (2010). Ekvivalentnost testů flexibility Unifittestu (6-60) a Fitnessgramu. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb, výchova, zdraví 2009“ 22.10.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Louka, O. & Hnízdil, J. (2010). Využití pulsního oxymetru při trekkingu ve velehorách. . In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb, výchova, zdraví 2009“ 22.10.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Škopek, M., Hnízdil, J. & Kresta, J. (2010). Komparace hodnot získaných zátěžovým vyšetřením u fotbalového klubu MFK Ústí n. L. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb, výchova, zdraví 2009“ 22.10.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Hnízdil, J. & Pyšný. L. (2010). Artróza a její možnosti léčby. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „KINESIS, SALUS, EDUCATIO 2009“ 25.11.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP N/L N/L M N/L N/L M M M N/L N/L N/L N/L R R R R R N N N R R R R f) Vyžádané přednášky [1] [2] Hnízdil, J. & Kirchner, J. (2004). The Czech way of Outdoor Education St. Martin´s College Ambelside, University of Lancaster, Department of Outdoor Studies. (2.11.2004) Hnízdil, J. (2009). Orienteering aplication for teaching programmes. University Jaean. Departamento de Didáctuca la Expresion Musical Plastica y Corporal (11.9.2009) M M [3] Hnízdil, J. (2006) Metodologie závěrečné práce. Ústav zdravotnických studií UJEP, katedra ergoterapie. (21.3. 2006) [4] Hnízdil, J. (2007) Jak psát (a číst) vědeckou publikaci. Ústav zdravotnických studií UJEP, katedra fyzioterapie. (13.2.2007) [5] Hnízdil, J. (2007) Endurance abilities - diagnostic thought test´s battery. Univesidad De Malaga (16.5.2006) g) Abstrakta spojená s aktivní účastí na konferencích [1] Hnízdil, J., Kirchner, J., Zdráhal, T. & Louka, O. (2007). Metodické a didaktické postupy prezentace učiva z oblasti orientačních dovedností na výcvikových kurzech. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007: sborník abstraktů. FSpS Brno: MU Brno. s. 104. ISBN 978-80-210-4435-7. N/L [2] Kirchner, J., Hnízdil, J., Louka, O., Krákorová, J. & Louková T. (2007). Komparační analýza VŠ studií se zaměřením na aktivity v přírodě s vyústěním do nového Bc. oboru Aktivity v přírodě. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007: sborník abstraktů. FSpS Brno: MU Brno. s. 68. ISBN 978-80-210-4435-7. N/L [3] [4] Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2007). Představení koncepce výuky aktivit v přírodě na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007: sborník abstraktů. FSpS Brno: MU Brno. s. 69. ISBN 978-80-210-4435-7. Louka, O., Hnízdil, J., Kirchner, J. & Louková, T. (2007). Vybrané bezpečnostní aspekty při výuce horolezectví. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007: sborník abstraktů. FSpS Brno: MU Brno. s. 83. ISBN 978-80-210-4435-7. N/L N/L h) Seznam prezentací na konferencích, z nichž nebyl vydán sborník i) Účelové publikace [1] Hnízdil J.: Conconiho test –limity výpovědní hodnoty. Disertační práce. Praha, 2006. [2] Šíma, J. & Hnízdil, J. (2005) Rezortní výzkumný úkol MŠMT LS 0306 - Současný stav vyučovacího předmětu zdravotní tělesná výchova na základních školách – výzkumná zpráva. j) Projekty výzkumu vývoje [1] [2] [3] Šíma, J. & Hnízdil, J. (2005) Rezortní výzkumný úkol MŠMT LS 0306 - Současný stav vyučovacího předmětu zdravotní tělesná výchova na základních školách. HŘ: PhDr. Šíma. Úspěšně oponováno GAČR 406/07/0405 – Psychomotorická terapie demencí v počáteční a střední fázi. Řešitel: Doc. Hátlová, spoluřešitel, Mgr. Hnízdil. Úspěšně oponováno IG PF UJEP 2009 Testování vytrvalostních schopností - detekce anaerobního prahu Conconiho metodou s využitím testu vytrvalostní člunkový běh na 20 m. V řešení. SŘ SŘ HŘ k) Patenty a další výsledky … l) Audiovizuální a webové prezentace v oblasti výzkumu a vývoje m) Původní umělecké práce n) Audiovizuální a webové prezentace umění o) Další práce významné z hlediska uchazeče [1] [2] [3] [4] Hnízdil, J., Kirchner, J. & Novotná, D. (2005). Spinning. Praha: Grada. 95 s. ISBN 80-247- 0963-5. Hnízdil, J. & Kirchner, J. et al (2005). Orientační sporty. Praha: Grada. 97 s. ISBN 80-247- 1058-7. Kirchner, J. & Hnízdil, J. (2004). Orientační hry nejen do přírody. Praha: 100 s. Grada. Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2005). Kondiční hry a cvičení v přírodě. Praha: Grada. 108 s. ISBN 80-247-0995-3. p) Tři nejvýznamnější práce z hlediska uchazeče (práce přiloženy) [1] [2] [3] Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2009) Rozvoj a diagnostika silových schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika rychlostních schopností. Ústí nad Labem: PF UJEP. Havel, Z., & Hnízdil, J., et al. (2010) Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB N/L N/L N/L R R R q) Tři nejvýznamnější citace z hlediska uchazeče e[2] Cit.[1] Hnízdil, J. & Pyšný, L. (2002) Diagnostika vytrvalostních schopností. In. Nosek, M, Pyšný, L., (editoři) Pohyb a výchova: sborník z mezinárodní vědecké konference. Ústí nad Labem 19. 4. 2002. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP s. 26-28 Suchý, J. Využití vyšší nadmořské výšky v přípravě na nejbližší ZOH a LOH v USA, Kanadě, Novém Zélandu a Austrálii. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „KINESIS, SALUS, EDUCATIO 2009“ 25.11.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP N/L R o[2] Cit.[2] o[1] Cit.[3] Hnízdil, J. & Kirchner, J. et al (2005). Orientační sporty. Praha: Grada. 97 s. ISBN 80-247-1058-7. Görner, K. & Prusik, K. Orientačný beh jako forma rekreačního športovania (2009) Exercitatio Corpolis- Motus –Salus. Slovak journal of sports sciences. s 160-168. Banská Bystrica: UMB. ISSN Významnost citace spočívá v jejím uvedení v prestižním vědeckém zahraničním časopise Hnízdil, J., Kirchner, J. & Novotná, D. (2005). Spinning. Praha: Grada. 95 s. ISBN 80-247-0963-5. Šlachta, R. & Stejskal P. (2007) Indoor cycling and it´s using as health enhancing physical activity. Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Gymnica. 37(2) s.107 Olomouc:UP ISBN:978-80-244- 1792-9 N/L R Příloha 3: Souhrnná informace o pracích a ohlasech na ně 1 2 3 4 5 6 7 pedagogické práce - čl. 4 odst. 5 e) učebnice, vyplnit do sloupce 7 4 f) učební texty, pomůcky 9 g) popularizační texty 9 h) přehledové a vzdělávací texty 1 3 i) vzdělávací a rozvojové projekty 10 j) umělecké realizace 2 odborné, vědecké, umělecké práce - čl. 4 odst. 7 M N / L (recenzované, nerecenzované, s IF, součet) R NR Σ 3 R NR Σ4 S5 a) monografie 3 3 b) kapitoly v monografiích 1 1 c) původní vědecké články v časopisech 4 4 5 5 9 d) editorství tematických sborníků 2 2 e) původní vědecké články ve sbornících 5 3 8 25 5 30 38 f) vyžádané přednášky 3 2 3 g) konferenční abstrakta 6 4 4 h) další prezentace na konferencích 7 i) účelové publikace 8 2 j) projekty výzkumu a vývoje 3 k) patenty a další výsledky chráněné … l) AV a webové prezentace VaV m) původní umělecké práce n) AV a webové prezentace umění o) další práce ohlasy na práce – čl. 4 odst. 1 písm. i) M N / L citace (bez autocitací) 9 WOS ostatní jiné citace 3 15 18 jiné ohlasy (recenze, kritiky, provedení děl) Hirschův index 10 M Práce s mezinárodním dopadem. N/L Práce s národním/lokálním dopadem. R Recenzováno. N Nerecenzováno. 1 Například odborné referativní články o dané problematice, jejichž těžištěm nejsou vlastní vědecké výsledky uchazeče, přehledové studie a kasuistiky v oblasti lékařství, apod. 2 Veřejné prezentace umění (koncerty, výstavy, jiná umělecká vystoupení). 3 Součet sloupců 1 a 2. 4 Součet sloupců 4 a 5. 5 U vědeckých prací součet sloupců 3 a 6, u ohlasů součet obou sloupců. 6 Abstrakta odborných prezentací přednesených na konferencích publikovaná v konferenčních sbornících. Při souběhu kterékoli dvojice nebo všech položek e), f), g) (např. abstrakt vyžádané přednášky je uveden ve sborníku), zahrnout výsledek v tabulce pouze pod jednu z nich, a to v pořadí e), f), g). 7 Významné prezentace na konferencích, z nichž nebyl vydán postkonferenční sborník ani sborník abstrakt. 8 Například souhrnné práce spojené se získáním vědeckých hodností a akademických titulů (kandidátská práce, disertační práce, rigorózní práce), rozsáhlejší odborné recenze, apod. 9 Autocitací se rozumí citace dané práce kterýmkoli z jejích spoluautorů. 10 WoS, oborově specifický údaj. Příloha 4: Ohlasy na publikované práce (nebo výpis z příslušné databáze – WOS, SCOPUS, …) e[2] Cit.[1] Hnízdil, J. & Pyšný, L. (2002) Diagnostika vytrvalostních schopností. In. Nosek, M, Pyšný, L., (editoři) Pohyb a výchova: sborník z mezinárodní vědecké konference. Ústí nad Labem 19. 4. 2002. Ústí nad Labem: KTV PF UJEP s. 26-28 Suchý, J. Využití vyšší nadmořské výšky v přípravě na nejbližší ZOH a LOH v USA, Kanadě, Novém Zélandu a Austrálii. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „KINESIS, SALUS, EDUCATIO 2009“ 25.11.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP N/L o[1] Cit.[1] Hnízdil, J., Kirchner, J. & Novotná, D. (2005). Spinning. Praha: Grada. 95 s. ISBN 80-247-0963-5. Šlachta, R. & Stejskal P. (2007) Indoor cycling and it´s using as health enhancing physical activity. Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Gymnica. 37(2) s.107 Olomouc:UP ISBN:978-80- 244-1792-9 N/L o[2] Cit.[1] Cit.[2] Cit.[3] Hnízdil, J. & Kirchner, J. et al (2005). Orientační sporty. Praha: Grada. 97 s. ISBN 80-247-1058-7. Novotný, F. (2007). K didaktické problematice vzdělávacích programů v oboru topograficky orientační gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ. In Nosek, M. Vybrané problémy edukace ve školní Tv. PF UJEP: Ústí nad Labem, s. 67. Ondráček, J., Topičová, D. & Píšová, L. (2007). Inovace předmětu Turistika I: závěrečná zpráva grantu FRVŠ. Brno: FSpS MU. Görner, K. & Prusik, K. Orientačný beh jako forma rekreačního športovania (2009) Exercitatio Corpolis- Motus –Salus. Slovak journal of sports sciences. s 160-168. Banská Bystrica: UMB. ISSN 1337-7310 N/L ….. o[2] Cit.[1] Cit.[2] Cit.[3] Cit.[4] Cit.[5] Cit.[6] Kirchner, J. & Hnízdil, J. (2005). Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada. Drukáč, P., Junger, J. & Zusková, K. (2006). Theory and Didactics of Turism and Water recreation as a Teaching Subjects at the Faculty of Sport of Prešov University of Prešov. In. Obodinski, K. & Cynarski, W. J. International dialogue – Global European, National and Multicultural Dimension of Tourism: proceedings of International Conference. Novotný F. (2006) Význam orientačních her v komplexně pojatém systému vzdělávání. In Čepička L. (ed.) 7. mezinárodní vědecké konference „Games 2006: Research and Applications“ 6. a 7. 4. 2006. Plzeň: ZČU. Novotný, F. (2007). K didaktické problematice vzdělávacích programů v oboru topograficky orientační gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ. In Nosek, M. Vybrané problémy edukace ve školní Tv. PF UJEP: Ústí nad Labem, s. 67. Ondráček, J., Topičová, D. & Píšová, L. (2007). Inovace předmětu Turistika I: závěrečná zpráva grantu FRVŠ. Brno: FSpS MU. Ondráček, J. (2007). Turistika I. http://is.muni.cz/elportal/estud/fsps/js07/turistika/index.html Görner, K. & Prusik, K. Orientačný beh jako forma rekreačního športovania (2009) Exercitatio Corpolis- Motus –Salus. Slovak journal of sports sciences. s 160-168. Banská Bystrica: UMB. ISSN 1337-7310 N/L. ….. e[2] Cit.[1] Kirchner, J., Hnízdil, J. & Louka, O. (2005). Kondiční hry a cvičení v přírodě. Praha: Grada. 108 s. ISBN 80-247-0995-3. Aleš Kaplan, Natálie Válková. (2009). Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha, Olympia., s 100 N/L Cit.[1] Hnízdil , J. (2007) Zdravotně orientovaná zdatnost, aspekty, komponenty, diagnostika.[online]. c2007 [cit. 2010-03-17] Dostupné z : . Vrbas, J. (2010) Nové přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti žáků - součást výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ. Disertační práce. s.14 Brno: FSPS N/L Cit.[1] Cit.[2] Hnízdil, J & Havel, Z. (2007) Cvičení z antropomotoriky. Ústí nad Labem. PF UJEP. Dostupné z Nosek, M. (2009) Hodnocení tělesného složení a pohybové aktivity u školní mládeže v Ústeckém kraji. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP Nosek, M. & Knieová, D. (2010) Hodnocení intervenčního programu zaměřeného na redukci nadváhy a obezity dospělých žen. In J. Kresta & D. Pyšná (Ed.) Sborník konference „Pohyb, výchova, zdraví 2009“ 22.10.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP N/L Cit.[1] Kirchner, J. & Hnízdil, J. (2005). Na okraji Lake District aneb studujeme dobrodružství v Británii! In. Gymnasion, č. 3, s. 65-69. ISSN 1214-603X. Louka, O. & Louková, T. (2007). Základy lezení na pískovcových skalách. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007. FSpS Brno: MU Brno. s. 82. ISBN 978-80-210-4435-7. s. 2 N/L Cit.[1] Cit.[2] Kirchner, J., Louka, O., Hnízdil, J., Valter, L., Dvořák, P., Šímová, J., Krásová, P. & Görner, K. (2007). Aktivity v přírodě – vybrané kapitoly. Ústí nad Labem: PF UJEP. 165 s. Korvas, P. (2007). Fyzické zatížení účastníků při závodě v přírodním víceboji. In Blahutková, M. Sport a kvalita života 2007. FSpS Brno: MU Brno. s. 1 ISBN 978- 80-210-4435-7. s. 2 Korvas. P. & Došla, J. (2009). Zimní turistika na sněžnicích. Brno: MU FSpS. N/L Příloha 5: Další doklady osvědčující vědeckou a uměleckou činnost a) Oborové rady/komise grantových agentur agentura komise funkce období 1. 2. 3. b) Odborná grémia grémium funkce období 1. 2. 3. c) Uspořádání sjezdů, konferencí, … (OV – organizační výbor, PV – programový výbor) akce, datum konání, místo konání funkce období 1. Konference „Pohyb je život 2009“ 11.2.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP člen OV 2009 2. Konference „Vybrané aspekty kinantropologie 2009“ 29.4.2009, člen OV 2009 3. Konference „Pohyb, výchova, zdraví 2009“ 22.10.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP člen OV 2009 4. Mezinárodní konference KINESIS, SALUS, EDUCATIO 2009“ 25.11.2009, Ústí nad Labem: PF UJEP člen OV 2009 d) Mezinárodní spolupráce instituce / pracovník řešená problematika období 1. St. Martin College – Ambleside /CH. Loines, R. Lemmy Outdoor studies – new bachelor degree. 2006-2009 2. Universidad de Malga/ R.M. Marban Experiental Education Outdoor Sumer School 2008-2010 3. Latvian Sports Academy / J.Grants……. Experiental Education Outdoor Sumer School 2008-2010 e) Ocenění f) Další doklady podle uvážení uchazeče Člen redakční rady časopisu „Journal of Outdoor Activities“ Seznam absolvovaných stáží 2004 St. Martin´s College Ambelside, Department of Outdoor Studies University of Lancaster, Velká Británie 2005 Universidad de Malaga, Španělsko 2006 Universidad de Jaean. Departamento de Didáctica la Expresion Musical Plastica y Corporal, Španělsko Universidad De Malaga, Španělsko 2009 Universidad Jaean. Departamento de Didáctica la Expresion Musical Plastica y Corporal, Španělsko Návrh na zahájení habilitačního řízení  Jméno a příjmení uchazeče: Jan Hnízdil  Datum a místo narození: 19.3.1971  Obor, v němž je žádáno o habilitaci: kinantropologie  Název habilitační práce: Vytrvalostní schopnosti a jejich diagnostika.  Typ habilitační práce dle čl. 4 odst. 11 Směrnice rektora č. 4/2010 Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem na Masarykově univerzitě:* a) písemná práce, která přináší nové vědecké poznatky Zvolte odpovídající variantu:  Jde-li o habilitační práci dle písm. a) či b): Předložením návrhu na zahájení habilitačního řízení poskytuji Masarykově univerzitě licenci k užití výše specifikované habilitační práce dle písm. a), resp. komentáře dle písm. b), a to k užití způsobem uvedeným v § 18 odst. 2 zák. č. 121/2000 S., autorský zákon, v platném znění. Tuto licenci poskytuji Masarykově univerzitě jako licenci nevýhradní a poskytuji ji bezúplatně na dobu trvání majetkových práv k dílu. Masarykova univerzita není povinna licenci využít.  Jde-li o habilitační práci dle písm. a) či b), jejímž zveřejněním by byla nebo mohla být poškozena práva třetích osob dle čl. 8 Směrnice rektora č. 4/2010: Předložením návrhu na zahájení habilitačního řízení poskytuji Masarykově univerzitě licenci k užití výše specifikované habilitační práce dle písm. a), resp. komentáře dle písm. b), vyjma níže specifikovaných částí, jejichž zveřejněním by byla nebo mohla být poškozena práva třetích osob. Licence je poskytnuta pro užití způsobem uvedeným v § 18 odst. 2 zák. č. 121/2000 S., autorský zákon, v platném znění. Tuto licenci poskytuji Masarykově univerzitě jako licenci nevýhradní a poskytuji ji bezúplatně na dobu trvání majetkových práv k dílu. Masarykova univerzita není povinna licenci využít. - specifikace částí práce, k nimž se licence neposkytuje: - důvody pro neposkytnutí licence: Datum: 15.3.2011 Podpis uchazeče: (* označte odpovídající variantu)