20 let konference Hodnocení kvality vysokých škol HKVŠ v číslech: ▪ 20 ročníků, z toho 10 organizovaných MU ▪ za poslední dekádu více než 1000 účastníků napříč celým spektrem škol a institucí ▪ přes 80 příspěvků ▪ 16 zahraničních řečníků ▪ 9 vydaných sborníků … a také nespočet pokusů o definici kvality 8 ročníků HKVŠ se konalo v historické budově Univerzitního centra MU v Telči: HKVŠ se v průběhu svého trvání ustálilo jako platforma pro: ▪ informování o aktuálním vývoji a dění v oblasti zajišťování a hodnocení kvality ▪ monitoring zahraničních trendů ▪ otevírání nových témat a diskusí ▪ výměnu zkušeností a dobré praxe mezi jednotlivými vysokými školami ▪ udržování kontaktů mezi těmi, jež se zabývají nebo zajímají o kvalitu ve vysokém školství Počet účastníků HKVŠ se odvíjel od prostorových kapacit místa konání, téměř vždy se však konference naplnila až do posledního volného místa 136 91 61 73 74 87 115 145 146 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Počet účastníků HKVŠ Jak se měnil podtitul konference (aneb „za kvalitu poetičtější“): ▪ 2010: Současné trendy v hodnocení kvality ▪ 2011: Cesty k diverzifikaci vysokého školství ▪ 2012: Kvalita a lidské zdroje v terciárním vzdělávání ▪ 2013: Vnitřní systém zajišťování kvality na VŠ ▪ 2014: Podpora výuky a učení se na vysokých školách ▪ 2015: Cesta do hlubin prvákovy duše ▪ 2016: Alea iacta est ▪ 2017: Studijní programy v měnících se podmínkách ▪ 2018: Teorie a praxe velkého třesku: První zkušenosti s proměnou studijních programů ▪ 2019: Cesty ze slonovinové věže: Vysoké školy v dialogu s vnějšími aktéry Jakými klíčovými tématy se HKVŠ dosud zabývalo? ▪ hodnocením kvality studijních programů a využíváním výsledků učení ▪ zapojením institucionálního výzkumu do strategického plánování vysokých škol ▪ diverzifikací vysokých škol a pojetím kvality ve vztahu k poslání vysoké školy ▪ budováním vnitřních systémů zajišťování kvality v souvislosti s konceptem institucionální akreditace ▪ fungováním systému akreditací a činností Akreditační komise ▪ kvalitou výuky samotné a způsoby její podpory ▪ psychologickým a sociologickým pohledem na generaci současných vysokoškolských studentů ▪ novelou vysokoškolského zákona a její implementací V rámci programu se uskutečnilo 6 panelových diskusí: A jaké jsou největší obavy „kvalitářů“ ohledně fungování jimi zaváděných procesů a opatření? „Prosím tě, pošleš mi to vyplněné z loňska?“