•3 IM) MASARYKOVA UNIVERZITA Závěrečná zpráva interního rozvojového projektu 2013 (k31.12. 2013) REALIZACE KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE MU Číslo projektu: ROZV/3/2013 -y--™M-1- Číslo zakázky: 1823 ■ Hlavní řešitel Jméno: Ing. Markéta Soukupová, MBA Datum: 31. 1.2014 Fakulta/HS: Rektorát Masarykovy univerzity Telefon: 54949 1036 Podpis: E-mail: soukupova@rect.muni.cz Správce rozpočtu r Jméno: Ing. Irena Šmahelová Datum: 31. 1.2014 Podpis: Mu/ Příkazce operace t/ Jméno: Ing. Markéta Soukupová, MBA Datum: 31.1.2014 / Podpis: Partneři* Fakulta/HS Číslo zakázky partnera (HS) Kontaktní osoba 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * hospodářské středisko, které spravuje vlastní zakázku v rámci projektu Cíle im Plánované cíle projektu Dosažené cíle k 31.12. 2013 Ariibasacloři MU a podpora komunikace s uchazeči o studium 1 Vznik skupiny ambasadoru MU ze studentů středních škol a skupiny spolupracovníků - studentů MU Splněno. Vznikla skupina ambasadoru o počtu 158 středoškoláků a skupina spolupracovníků s 5 Členy (2 studenti, 2 zaměstnanci, 1 externista). 2 Prezentace studentů MU na SŠ - region Čechy a vzdálenější okresy na Moravě Prezentace proběhly na celkem 77 středních školách (47 partnerských, 13 ambasadorských a 17 školách v dalších vzdálenějších regionech) s celkovou účastí 3497 středoškoláků. 3 Prezentace studentů MU na SŠ - Slovensko Proběhly prezentace na celkem 75 školách po ceié Slovenské republice. 4 Informační kampaň prostřednictvím spolupráce^ s celostátní soutěží pläQworky určené žákům SŠ a ZŠ Masarykova univerzita prezentována v rámci všech offline i online aktivit - finále na půdě MU, informační materiály soutěže, články a banner na webu, Facebooku, video, distribuce informačních materiálů MU, slidy do prezentací na regionálních kolech. 5 Elektronický newsletter pro středoškoláky - 3x Splněno 3x. 6 Elektronické newslettery pro přijaté uchazeče Splněno - všech 9 fakult rozeslalo inovované a nově strukturované newslettery. 7 Tvorba informačních materiálů - malé brožurky o studiu (pro ČR a pro SR), nálepky Splněno - vydána inovovaná brožurka (leporelo) s důležitými údaji a termíny a rozvrhy hodin formou nálepky. 8 Tvorba magazínu pro uchazeče MUNI EXTRA Splněno. Magazín s přílohou vydán, hlavní distribuce v říjnu a listopadu. 9 Univerzitní a fakultní aktivity pro síť partnerských středních škol Splněno: výzkum potřeb partnerských škol, seminář MU pro výchovné poradce 3/10 s účastí 26 osob, Den Ústavu klasických studií FF, 3 jednodenní akce Ústavu chemie PřF, španělská olympiáda FF, třídenní fyzikální soustředění pro středoškoláky, fyzikální praktika pro středoškoláky (33x), 6 seminářů Katedry psychologie FSS Aktivity popularizující vědu a výzkum na MU 1 Analýza jednotlivých činností, kterými vědci na univerzitě popularizují svoji vědeckou činnost Splněno, prezentováno na vedení 5. 11. 2013 2 Navázání na dosavadní spolupráci s partnerskými subjekty Splněno, při Festivalu vědy osloveni a aktivně spolupracovaly subjekty již zapojené v minulých letech (Hvězdárna Brno? TIC, média) 3 Navázání nových partnerských vztahů při spolupráci na organizaci aktivit Splněno, osloveni a do plánování a organizace aktivit zapojeni noví spolupracovníci 4 Spolupráce napříč univerzitou - kontaktní osoby, popularizátoři vědy Splněno, kontaktní osoby zapojovány při propagaci aktivit i zpětné vazbě, popularizátoři aktivně zapojeni 5 Zviditelnění vědy na MU prostřednictvím propagace aktivit v médiích, webu MU a na sociálních sítích Splněno, obě aktivity komunikování prostřednictvím informačních kanálů MU 6 Realizace inovované popularizační aktivity Festival vědy Splněno, Festival vědy 13. -14. 10. 2013 - nově _ dvoudenní, nový hlavní organizátor, nově ZŠ, SŠ osloveny přímo 7 Realizace nové popularizační aktivity Science Slam Splněno, 2 běhy - 12. 6 a 27. 11. 2013, www.scienceslam.muni.cz Komunikace s absolventy a partnery univerzity Naplňování databáze absolventů aktuálními kontakty Probíhá průběžně. 346 nově registrovaných absolventů v Absolventské síti v období 1.1.-31.12. Pokračování v komunikační kampani s cílem získání dalších aktuálních kontaktů na absolventy Nerealizováno - v návaznosti na upřednostnění nově realizovaného projektu spuštění portálu pro individuální dárcovství MU a jeho komunikaci směrem k veřejnosti. Aktivní vyhledávání významných absolventů Probíhá průběžně. Komunikace směrem ke studentům posledních ročníků/čerstvým absolventům (distribuce informačních newslettrů v období promocí). K 1. 8. rozeslán elektronický infomail všem čerstvým absolventům MU (ukončení studií v období 1.1.- 30.7. informující je o službách, které MU svým absolventům nabízí. Komunikace s absolventy prostřednictvím elektronického zpravodaje s cílem informovat o dění na MU - 3 x ročně Rozeslány 3 elektronické newslettry Příprava návodu/metodiky práce s absolventy pro fakulty MU Realizováno Komunikace s absolventy prostřednictvím vlastních webových stránek www.absolventi.muni.cz a sociálních sítí Probíhá průběžně, v průměru stránky navštíví 60 návštěvníků denně. ----------- Setkání studentů s mentory/absolventy MU lx ročně Pod taktovkou Spolku absolventů a přátel MU se uskutečnilo první setkání s úspěšným absolventem ESF 10.10. Ve spolupráci s Kariérnfm centrem proběhlo další večerní setkání s úspěšným absolventem dne 22. 10. Oslovení společností a firem s Nabídkou Partnerství s MU pro rok 2014 Proběhlo. 9/2013 bylo osloveno cca 380 společností s nabídkou Masarykova univerzita a Vy -Partnerství v roce 2014 opravdově. Prodej absolventských karet a snaha rozšířit nabídku univerzitních výhod určených držitelům karet Objednáno 1130 Karet absolventa MU. Příprava, realizace, distribuce časopisu Absolvent Proběhlo Setkání vedení MU a fakult s významnými absolventy Proběhlo 24.1, pozváno bylo 98 absolventů, 36 potvrdilo účast, zúčastnilo se 24 Výstupy e. Plánované výstupy projektu Vazba na ADZ (ukazatel) :f>bsaŽen^ ---------- Ambasadoři MU a podpora komunikace s uchazeči o studium 1 Skupina ambasadorů a skupina studentů MU DZ6.1, U6.3-13 Skupina ambasadorů (158) a skupina studentů MU (5) 2 Prezentace studentů MU na SS -region Čechy a vzdálenější okresy na Moravě DZ6.1 77 středních škol, účast 3497 středoškoláků 3 Prezentace studentů MU na SŠ -Slovensko DZ 6.1 75 středních škol 4 Informační kampaň prostřednictvím spolupráce s celostátní soutěží pIšQworky určené žákům SŠ a ZŠ DZ 6.1 Offline i online aktivity - finále na půdě MU, informační materiály soutěže, články a banner na webu, Facebooku, video, distribuce informačních materiálů MU, slidy do prezentaci na regionálních kolech. 5 Elektronický newsletter pro středoškoláky ~- 3 x DZ6.1 Vydán 3 x 6 Elektronické newslettery pro přijaté uchazeče DZ6.1 Vydán 9x. 7 Informační materiály - malé brožurky o studiu (pro ČR a pro SR), nálepky, plakát s dopisem rozeslaný na SS DZ6.1 Vydána inovovaná brožurka (leporelo) s důležitými údaji a termíny a rozvrhy hodin Jnálepkyl. _ _ _ _ 8 Magazín pro uchazeče MUNI EXTRA DZ6.1 Vydán Magazín pro uchazeče MUNI EXTRA 9 Univerzitní a fakultní aktivity pro síť partnerských středních škol DZ6.1 Výzkum potřeb partnerských škol, seminář MU pro výchovné poradce 3/10 s účastí 26 osob, Den Ústavu klasických studií FF, 3 jednodenní akce Ústavu chemie PřF, španělská olympiáda FF, třídenní fyzikální soustředění pro středoškoláky, fyzikální praktika pro středoškoláky (33x), 6 seminářů Katedry psychologie FSS Aktivity popularizující vědu a výzkum na MU 1 Podkladový materiál pro tvorbu koncepce popularizace vědy na MU DZ6.1. Prezentován na vedení 5, 11. 2013 2 Propagace vztahující se k Festivalu vědy (web MU, sociální sítě) DZ6.1. Informace na veda.muni.cz, muni.cz, web festivalvedy.cz, web a facebook hvezdarna.cz, přímá propagace v regionálním tisku a rozhlase M 3 Propagace vztahující se k Science Slam (web MU, sociální sítě) DZ 6.1. Informace na veda.muni.cz, muni.cz, web scienceslam.muni.cz, facebook Science slam, Masarykova univerzita, informace regionálním a oborovém tisku 4 Počet návštěvníků Festivalu vědy DZ6.1., U6.5.-13 Celkem 4800 návštěvníků za oba dny |p 5 Počet aktivně zapojených spolupracovníků z fakult DZÓ.l. Přibližně 35 aktivně zapojených do organizace + kontaktní osoby zprostředkovávající informace na fakultách 6 Počet návatěvníků webových stránek odkazujících na obě popularizační aktivity DZ6.1. Přibližně 7 000 |1 7 Počet aktivních účastníků workshopu aktivity Science Slam DZ 6.1. 8 + 7 účastníků II 8 Počet aktivních účastníků Science Slam DZ 6.1. 5 + 7 soutěžících Él 9 Počet návštěvníků Science Slam DZ6.1., U6.5.-13 2 x 120 osob m 1 li 0 Počet spolupracujících subjektů mimo MU DZ 6.1. 8 Komunikace s absolventy a partnery univerzity ff I Počet nových registrací do Absolventské sítě: 500; za rok 2012 k 1.10. cca 1000 nových registrací (výsledek silné vlny directmailové kampaně) DZ 6.1 Za období 1. 1.2013-31. 12. 2013 je 346 nových kontaktů v Absolventské síti MU. fi 2 Průměrná návštěvnost stránek www.absoIventi.muni.cz: 20/den; průměrná návštěvnost v roce 2012 v období mimo kampaň: 20/den DZ 6.1 Průměrná denní návštěvnost stránek je 60. §| 3 Průměrná návštěvnost stránek wwvv.absolventi.muni.cz - v období kampaně: 200/den a v době promocí 80/den; návštěvnost stránek se během kampaně v roce 2011 pohybovala cca v rozmezí 150-250 návštěv/den DZ6.1 Komunikační kampaň nebyla v roce 2013 realizována. V souvislosti se spuštěním prodeje Karty absolventa byla v 1/2013 průměrná návštěvnost cca 395/den. US 4 Zhotovení elektronické verze newsletteru Absolvent: 3xročně DZ6.I Realizovány 3 newslettery II 5 Rozesílka newsletteru Absolvent: na 60 tisíc emailových adres. V roce 2012 rozesíláno na 40-50 tisíc adres. D2 6.1 Rozeslán 3x newsletter (cca 55000 emailových adres) íi 6 Rozesílka infomailu nebo elektronického newsletteru pro studenty posledních ročníku/čerstvé absolventy v období promocí, v roce 2012 nebylo ještě realizováno. DZ 6.1 Rozeslán infomail k 1.8. cca3500 emailových adres) 11 7 Prostředky získané z projektu Partnerství (partnerství společností a firem s MU): 1.300 000 Kč za rok 2012; za rok 2012 bylo získáno cca 1.000.000,- Kč DZ 6.1, 7.1 Získáno 1 120 000 Kč na celoroční partnerství s MU. Dále byly získány finanční prostředky formou samostatného oslovení na slavnostní otevření nových prostor ESF a Scaly. i^~rrf í:i: 8 Nárůst cílů komunikace prostřednictvím sociálních sítí (Facebook, Linked In): 200 nových fanoušků na FCB; práce s Linked In; Aktuálně na FB : 1027 fanoušků DZ6.1 Aktuálně 1496 fanoušků na FB. Platforma Linkedln vyhodnocena jako aktuálně pro práci s absolventy neprioritní II 9 Metodický návodu na rozvoj vztahů s absolventy pro fakulty MU. V roce 2012 nebylo realizováno - nová aktivita DZ6.I;U6.4.-13 Realizován. íi I i| 0 Účast 50 studentů na pilotním setkání s mentory/absolventy. V roce 2012 nebylo realizováno - nová aktivita DZ6.1 Proběhla dvě setkání (1 x Spolek absolventů, j x Kariérní centrum MU), účast 103 studentů li 1 Wě 1 Rozesílka časopisu Absolvent (tištěná či elektronická verze - dle reálných finančních zdrojů — nelze stanovit počet) DZ 6.1 Časopis vyšel v nákladu 6 500 ks. Fyzicky byl časopis rozeslán na cca 5 000 adres. Dále je distribuován na oficiálních akcích univerzity a dle projeveného individuálního zájmu ze strany absolventů. Elektronická verze časopisu na www stránkách. 1 2 Setkání vedení MU a fakult s absolventy: účast 25 absolventů. V roce 2012 se zúčastnilo 18 absolventů DZ 6.1, 7.1 Proběhlo 24.1, pozváno bylo 98 absolventů, 36 potvrdilo účast, zúčastnilo se 24 KOM ÉNTÁŘ K ŘĚŠÉ NI PŔO J EKTU Odchylky od cílů S ohledem na nové téma roku 2013 - Univerzitní kino Scala, byl zrealizován pilotní projekt a výstupu projektu fundraisingu MU na podporu znovuobnovení prostoru Scaly formou individuálních darů v jakékoliv a jejich výši od 100 Kč nebo adopcí sedaček. Součástí projektu bylo vytvoření logotypu a vizuálu zdůvodnění; ň fundraisingu MU, www.daruimuni.cz a komunikačních videospotů. Informace byla prezentována k různým cílovým skupinách včetně absolventů MU, a to formou informace v časopise Absolvent, v elektronickém newsletteru a na Facebooku. Primárně tedy nedošlo k realizaci speciální kampaně zaměřené pouze na absolventy MU, absolventi však byli „zasaženi" informací o novém projektu. Realizace projektu fundraisingu proběhla na úkor plánovaných finančních prostředků a lidských kapacit v původně plánovaném cíli realizace komunikační kampaně směrem k absolventům. :. SOUHRNNÝ ROZPOČET'.■ ■■ ■.:: Přidělená dotace (tis. Kč) Čerpání dotace .' (tis.Kč) j 0 Í Kapitálové finanční prostředky celkem ; 0 ■ V;'--: H .2 ]■;■ Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) ) 0 0 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 ,1:.3:;;:;;; 2.1 Stavební úpravy Běžné finanční prostředky celkem ; Mzdové náklady: iMzdytvČétnápohyblivých:složek) v,. 0 3000 ______________________________1409 947 0 3000 1094 2.2 ■:23-:::: ■ .: : Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr ■ ■ \ 130 124 Odvody pojistného na sociální a zdravotní pojištění a na tvorbu sociálního fondu .' Ostatní:' ■' ■ Materiální náklady (včetně drobného majetku) 332 1591 117 405 1377 458 2.5 Služby a náklady nevýrobní ■ 747 494 2.6 : Cestovní náhrady :■: 196 79 Stipendia v;: 531 3000 346 Celkem běžné a kapitálové prostředky 3000 KOMENTÁŘ K ROZPOČTU PROJEKTU Zdůvodnění : čerpání rozpočtu ■ vjednotlivých položkách Položka rozpočtu a její zdůvodnění 1. 2.1 Mzdy pracovníků na projektu, odměny spolupracovníků na RMU a fakultách 2.2 Odměny spolupracovníků na realizaci projektu na DPP a DPČ 2.4 Materiál potřebný pro vědecké experimenty, semináře, reklamní předměty MU, tisky časopisu MuniExtra a Absolvent 2.5 Pronájem prostor MU i externích prostor pro pořádání akcí, telefony, poštovné, konferenční poplatky, doprava, fotodokumentace, redakční a korektorské práce, údržba www stránek, stavba stanů MU, konzultace a odborné vedení prací, direetmailingové služby, fotopráce, kopírování, tisky 2.6 Účast pracovníků projektu na odborných konferencích Euprio a Case 2.7 Stipendia pro spolupracující studenty na projektu struktuře rozpočtu s ohledem na věcnou náplň :prójekftit^ V projektu došlo k navýšení mzdových nákladů v souvislosti s rozvojem aktivit na úkor cestovních náhrad a stipendií. Dále proběhlo navýšení čerpání prostředků v kolonce „materiální náklady" na úkor služeb, kde je hlavním důvodem to, že v předchozích letech byl tisk Časopisů MuniExtra a Absolvent (výrazná finanční položka) účtován jako služba, nyní je účtován jako spotřeba materiálu.