i M MASARYKOVA UNIVERZITA IEP Mna ^ Závěrečná zpráva interního rozvojového projektu 2013 (k31. 12. 2013) Rozvoj nástrojů pro správu administrativních a studijních dokumentů a spisů v IS MU Číslo projektu: ROZV/7/2013 Číslo zakázky: 33 1175 Hlavní řešitel Jméno: doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. Datum: Fakulta/HS: Fakulta infonnatiky Telefon: +420 549 49 3593 Podpis: E-mail: brandejs@fi.muni.cz Správce rozpočtu Jméno: RNDr. Lenka Bartošková Datum: Podpis: — "Mti-v. -------- ------- Příkazce operace Jméno: doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. Datum: Podpis: Partneři* Fakulta/HS Číslo zakázky partnera (HŠ) Kontaktní osoba 1 2 3 4 5 6 7 8 9 * hospodářské středisko, které spravuje vlastní zakázku v rámci projektu Cíle e. Plánované cíle projektu Dosažené cíle k 31.12.2013 i Spisová služba (vývoj, implementace, pilotní nasazení). Splněno. 2 Správce souborů (nová verze Správce souborů, podpora pro správu, archivaci a verzování dokumentů). Splněno 3 Uznávání studií v rámci MU a v rámci vysokých Skol v ČR. Splněno. 4 Uznávání předmětů v rámci zahraničních pobytů. Splněno. 5 Závěrečné práce (nová verze agendy závěrečných prací). Splněno, Výstupy Plánované výstupy projektu ; Vazba na ADZ (ukazatel) Dosažené výstupy k 31. 12. 2013 1 Spisová služba - analýza. IRP:U11.2-I3 ADZ: 6 Splněno. Analýza probíhala na základě zadání a konzultací s Úsekem spisové služby RMU. 2 Spisová služba - aplikace. IRP:U11.2-13 ADZ: 6 Splněno. Vývoj aplikace probíhal průběžně od února do prosince 2014. 3 Spisová služba - pilotní nasazení na MU. IRP: U1I.2-13 ADZ: 6 Splněno. Pilotní nasazení proběhlo v červnu 2013 na agendě Nostrifikace. Aplikace byla postupně nasazována na všech pracovištích MU, tak, aby k 1. 1. 2014 byla Spisová služba v IS MU spuštěná na celé MU. 4 Správce souborů - analýza. ADZ: 6 Splněno. Analýza probíhala v lednu 2013, jednak na základě nových potřeb, tak i na základě podnětů od uživatelů. 5 Správce souborů - nová verze aplikace v IS MU. ADZ: 6 Splněno. Nová verze aplikace byla vyvíjena v období od února 2013 do prosince 2013. 6 Správce souborů - testování v pilotním provozu a nasazení do ostrého provozu. ADZ: 6 Splněno. Testování probíhalo samotnými programátory a i uživateli, neboť v pilotním provozu byl nový správce souborů nasazen v agendách pracujících s publikačními záznamy. Analýza a vývoj Spisové služby však ukázal nutnost rozšíření úprav i směrem k propojení s externími službami IS MU a pro kooperaci s nově zavedenou Spisovou službou MU. 7 Uznávání studií v rámci MU a v rámci vysokých Skol v ČR - analýza. IRP: Ul 1.3-13 ADZ: 6 Splněno. Analýza na základě podnětů uživatelů probíhala v lednu 2013. 8 Uznávání předmětů v rámci zahraničních pobytů - analýza. IRP: Ull.3-13 ADZ: 6 Splněno. Analýza probíhala v lednu 2013 na základě metodiky Centra zahraničních studií RMU. 9 Uznávání studií v rámci MU a v rámci vysokých Skol v ČR - aplikace. IRP: UI 1.3-13 ADZ: 6 Splněno. Aplikace byla vyvíjena postupně na základě podnětů z fakult. 10 Uznávání předmětů v rámci zahraničních pobytů - aplikace. IRP: Ull.3-13 ADZ: 6 Splněno. Vývoj aplikace probíhal průběžně v období únor 2013 až listopad 2013. 11 Uznávání studií v rámci MU a v rámci vysokých škol v ČR - pilotní nasazení, testování. IRP: Ull.3-13 ADZ: 6 Splněno. Testování probíhalo ve spolupráci s uživateli. Aplikace byla úspěšně nasazena. 12 Uznávání předmětů v rámci zahraničních pobytů - pilotní nasazení, testování. IRP: Ull.3-13 ADZ: 6 Splněno. Před samotným spuštěním do pilotního provozu testovali aplikaci jak programátoři, tak uživatelská podpora. Po spuštění aplikace byly zohledňovány zkušenosti uživatelů z pilotního i ostrého provozu. 13 Závěrečné práce - analýza potřeb. ADZ: 6 Splněno. Analýza potřeb probíhala na základě nových potřeb a podnětů uživatelů. 14 Závěrečné práce - nová verze ADZ: 6 Splněno. Vývoj nové verze aplikace probíhal aplikace v IS MU. v první polovině roku 2013. Rovněž pokračoval v návaznosti na testování a podněty uživatelů. 15 Závěrečné práce - pilotní nasazení a nasazení do ostrého provozu. IRP:U1I.2-I3 ADZ:ó Splněno. Do pilotního i ostrého provozu byla nová aplikace nasazena v první polovině roku 2013. Průběžně však byla upravována v návaznosti na zpětnou vazbu uživatelů. KOMENTÁR K'RESENI PROJEKTU Odchylky od cílů Testovací provoz nového Správce souborů ukázal nezbytnost rozšířit zadání jeho úprav i směrem a výstupů projektu k propojení s externími službami IS MU (Google Apps a 0365) pro bezproblémovou kooperaci ^äj^ichvi^v^í^ŕv^i^h- s nově zavedenou Spisovou službou IS MU. Proto byl v ostrém provozu nasazen v agendách zdůvodnění pracujících s publikačními záznamy a vypnut pro agendy kompatibilní se Spisovou službou. 1__________ SOUHRNNÝ ROZPOČET Přidělená dotace (tis. Kč) Čerpání dotace (tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Stavební úpravy 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 23 000 23 000 Mzdové náklady: 2.1 . Mzdy (včetně pohyblivých složek) 15 500 12 104,5 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0 0 2.3 Odvody pojistného na sociální a zdravotní pojištění a na tvorbu sociálního fondu 5 425 3 885,2 _ Ostatní: Materiální náklady (včetně drobného majetku) 575 3 305,3 2.5 Služby a náklady nevýrobní 600 2 041,9 2.6 Cestovní náhrady 200 29,1 2.7 Stipendia 700 1 634 ( 1+2 ■ ...... i. Celkem běžné a kapitálové prostředky 23 000 23 000 KOMENTÁŘ K ROZPOČTU PROJEKTU Zdůvodnění Čerpání rozpočtu v v jednotlivých položkách íPolóžkaTÓžpbčtu^ 1. - 2.1 Mzdy pracovníkům podílejícím se na projektu (řízení projektu a jednotlivých oblastí, programovací, analytické a testovací práce, design a grafika, nápověda, testování, uživatelská podpora a technická podpora hardware a software) 2.2 - 2.4 Materiální a neinvestiční vybavení (počítače a související výpočetní technika, spotřební materiál). 2.5 Služby (licence software, technická podpora). 2.6 Cestovní náhrady (vnitrostátní konference, výjezdní zasedání, jiné služební cesty). 2.7 Stipendia (zapojení studentů do tvorby návrhů, analýz, rešerží, konceptů, testování). Změny ve struktuře rozpočtu s ohledem na věcnou náplň projektu Regulované položky rozpočtu (mzdové náklady, cestovní náhrady) nebyly přečerpány. Vyšší čerpání materiálních nákladů způsobila potřeba zakoupení drobného majetku pro pracovníky zapojené do projektu; z důvodu preferování koupě licencí před hardware bylo vyšší čerpání služeb; vyšší čerpání stipendií bylo způsobeno rozsáhlejším zapojením studentů.