VYSOKÁ ŠKOLA: MASARYKOVA UNIVERZITA Rozvojový projekt na rok 2010 Formulář pro závěrečnou zprávu Program: 9. Program na podporu odstraňování slabých stránek školy Podprogram: Aktivity vedoucí ke zlepšení spolupráce s absolventy Masarykovy univerzity Název projektu: Organizační a marketingové zabezpečení Absolventské sítě na MU 1- .......... ........ Období řešení projektu: Od: 1. 1.2010 Do: 31. 12.2010 Dotace (v tis. Kč) Celkem: Z toho běžné finanční prostředky: Z toho kapitálové finanční prostředky: Požadavek 1 485 1 485 0 Čerpáno 1 485 1 485 0 ZÁKLADNÍ INFORMACE Hlavní řešitel Kontaktní osoba Jméno: Ing. Markéta Soukupová (VÍkalová), MBA Podpis: Fakulta/Součást Masarykova$rnverzita, Rektorát, Odbor vnějších vztahů a marketingu Adresa/Web: Žerotínovo nám. 9, 601 77 Brno, www.muni.cz Telefon: 549 49 1036 E-mail: soukupova@rect.muni.cz Jméno rektora: prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D^fcÉM. Podpis: Datum: 27 -01- 2011 NI 1 Razítko školy: 1 ZPRÁVA O PRŮBĚHU ŘEŠENÍ PROJEKTU Cíle projektu Uveďte předem stanovené cíle a u každého z nich uveďte, do jaké míry byl splněn, případně důvod, proč splněn nebyl. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. SWOT analýza a vyhodnocení absolventských aktivit v roce 2009: splněno definice silných a slabých stránek, příležitostí a rizik projektu Naplňování databáze absolventů aktuálními kontakty: splněno 4 500 aktuálních kontaktů v Absolventské síti, Pokračování mediální kampaně z roku 2009 s cílem oslovení dalších absolventů: splněno realizace kampaně v médiích a dopravních prostředcích městské hromadné dopravy. Inzerce v denících, týdenících, online bannerová inzerce na vybraných portálech, inzerce v prostředcích MHD ve Zlíně, Brně, Jihlavě Spolupráce s fakultami prostřednictvím Obchodního centra MU (elektronický obchod v IS MU) -výhodnější nabídky kurzů celoživotního vzdělávání pro absolventy MU: splněno probíhá na čtyřech fakultách MU (ekonomicko-správní fakulta, fakulta sociálních studií,fakulta informatiky a filozofická fakulta), ostatní fakulty neprojevily zájem Komunikace nabídky služeb pro absolventy v rámci Kariérního centra MU (personální agentura MU) -zprostředkování pracovních příležitostí pro absolventy, pomoc s hledáním studentů a budoucích zaměstnanců pro pracovní aktivity absolventů: splněno komunikace veletrhu pracovních příležitostí Job Challenge Aktivní vyhledávání VIP absolventů v návaznosti na program fundraisingu : splněno - průběžně probíhá Komunikace směrem k čerstvým absolventům (distribuce informačních letáčků na promocích): splněno Komunikace s absolventy prostřednictvím elektronického zpravodaje s cílem informovat o dění na MU -4 x ročně: splněno byly vydány 3 čísla zpravodaje, s ohledem na tematicky obsažný tištěný magazín bylo jedno plánované číslo nahrazeno tímto magazínem Komunikace s absolventy prostřednictvím tištěného magazínu rozeslaného na 5 tis. adres: splněno druhé číslo Časopisu Absolvent rozesláno poštou na 4 450 aktuálních adres absolventů Komunikace s absolventy prostřednictvím vlastních webovvch stránek www.absolventi.muni.cz a internetových komunitních serverů (Facebook, Linkedln): splněno spuštěna upravená, přehlednější a pro orientaci snazší verze webových stránek Uveďte stanovené kontrolovatelné výstupy projektu a do jaké míry byly splněny, případně důvod, proč splněny nebyly. SWOT analýza projektu za rok 2009 - definice silných a slabých stránek, příležitostí a ohrožení projektu: splněno Průběžné vytváření databáze absolventů: splněno k 31. 12. 2010 k dispozici 4450 aktuálních kontaktů v Absolventské síti Další oslovení absolventů prostřednictvím médií kampaň vyzývající k registraci do Absolventské sítě (inzerce v tisku - Respekt, LN, MF Dnes a letáky v MHD v Brně, Zlíně a Jihlavě + internetová online kampaň) Výhodnější nabídky kurzů celoživotního vzdělávání pro absolventy MU prostřednictvím Obchodního centra: 10%sleva na všechny kurzy CŽV nabízené FSS, 10% sleva na vybrané kurzy CŽV na FI, 20% sleva na předmět Pracovní trh a politika zaměstnanosti nabízený ESF, 10% sleva na kurz pro vedoucí pedagogické pracovníky na FF Zprostředkování informací o nabídce služeb pro absolventy v rámci Kariérního centra MU s cílem maximálního zefektivnění činností MU, zaměřených na stejné cílové skupiny: komunikace veletrhu pracovních příležitostí Job Challenge na webových stránkách pro absolventy Průběžné vytváření databáze VIP absolventů: vytvořen seznam cca 150 významných absolventů univerzity, který je průběžně doplňován o další jména a kontakty Podchycení zájmu čerstvých absolventů o registraci do Absolventské sítě a o další aktivity MU pro absolventy: distribuce letáku pro Čerstvé absolventy na promocích - červen, červenec 2010 Komunikace s absolventy prostřednictvím internetu a vlastních tištěných a elektronických materiálů: rozeslány 3 elektronické blogy/newslettery a obsáhlý tištěný Časopis Absolvent, spuštěna nová, přehlednější verze internetových stránek www.absolventi.muni.cz 2 Změny v řešení Pokud došlo v průběhu řešení ke změnám, uveďte je, vysvětlete příčinu, v případě, že jste žádali o jejich povolení MŠMT, uveďte Cj .vyřízení této žádosti. č. Jednotlivé změny (přidejte řádky podle potřeby) Zdůvodnění (případně č. j. vyřízení žádosti na MŠMT) 1 Snížení počtu vydaných elektronických zpravodajů ze 4 na 3 Oproti původně plánované realizaci čtyř elektronických zpravodajů byly realizovány tři. Důvodem je podzimní vydání tištěného Časopisu Absolvent, který shrnuje velké množství informací o dění na MU. Zdvojování informací formou zpravodaje je zbytečné. Oproti tomu proběhla práce na faceliftu internetových stránek www.absolventi.inuni.cz, které bvlv souštěnv ve své nové podobě společně s mediální kampaní Přehled o pokračujícím projektu Pokud se jedná o pokračující projekt, uveďte, od kdy se realizuje a kolik finančních prostředků již bylo vyčerpáno. V případě, že je plánováno pokračování projektu v dalších letech, uveďte výhled do budoucna. Rok realizace Čerpání fin. prostředků (souhrnný údaj) Poznámka (případně výhled do budoucna) 2008 1748 Sběr aktuálních kontaktů na absolventy, rozvíjení komunikace a nabídky benefitů pro absolventy 2009 2100 2010 1485 Poznámka: V případě, že potřebujete sdělit další doplňující informace, uveďte je v příloze. Specifikace Čerpání finanční dotace na řešení projektu (vyplnit za celý projekt) Přidělená dotace na řešení projektu - ukazatel I (v tis. KČ) Čerpání dotace (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Stavební úpravy 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 1485 1485 Mzdové náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 450 443 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 80 27 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 191 161 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 30 24 2.5 Služby a náklady nevýrobní 664 823 2.6 Cestovní náhrady 30 4 2.7 Stipendia 40 i 3. Celkejn bežné a kapitálové finanční prostředky 1485 1485 Bližší zdůvodnění čerpání v jednotlivých položkách (přidejte řádky podle potřeby) 4 Číslo položky (viz předchozí tab.) Název výdaje Částka (v tis. Kč) 2.1 Mzda koordinátora projektu (vč. pohyblivé složky): uspořená částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 443 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr: uspořená Částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 27 2.3 Odvody pojistného, v návaznosti na úspory zmiňované výše: uspořená Částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 161 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku): kancelářské potřeby - tonery, papíry, slohy, šanony, uspořená Částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 24 2.5 Služby a náklady nevýrobní: využití uspořených prostředků z položek 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6 a 2.7 - použito nad rámec původně plánovaných aktivit následovně: zařazení dodatečné fáze kampaně v závěru roku 2010 (18-31.12.). Internetová online kampaň vedená na vybraných serverech (www.iDnes.cz, www.Iidovkv.cz). Bannerová kampaň wzývaiící absolventy MU k registraci do Absolventské sítě facelift, zpřehlednění a uživatelské zpříjemnění internetových stránek www.absolventi.munt.cz Náklady představovaly grafické a DTP práce, tisk, kreativní zpracování kampaně, nákup práv na užití fotografií v rámci kampaně, pronájem reklamních prostor v tištěných médiích, na serverech a v prostředcích MHD. 823 2.6 Cestovní náhrady: uspořená částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 4 2.7 Stipendia: uspořená částka byla použita na realizaci aktivit v oblasti služeb 3 Příloha: Obrazová dokumentace realizovaných činností. 5