VYSOKÁ ŠKOLA: MASARYKOVA UNIVERZITA Rozvojový projekt na rok 2010 Formulář pro závěrečnou zprávu Program: 7. Program na podporu odstraňování slabých stránek a/nebo podporu silných stránek vysoké školy Podprogram: c) Název p roj talentován) ektu: Podpůrný systém pro komunikaci s uchazeči o studium a rmi uchazeči Období řešení projektu: Od: 1.1.2010 Do: 31.12.2010 Dotace (v tis. Kč) Celkem: Z toho běžné finanční prostředky: Z toho kapitálové finanční _prostředky: Požadavek 2 227 2 227 0 Čerpáno 2 227 2 227 0 ZÁKLADNÍ INFORMACE Hlavní řešitel Kontaktní osoba Jméno: Ing. Markéta Soukupová ^Tikalová), MBA Podpis: Fakulta/Součást Rektorát, Odjzíor vnějších vztahů a marketingu, Masarykova univerzita Adresa/Web: Žerotínovo nám. 9, 601 77 Brno, www.muni.cz Telefon: 549 49 1036 E-mail: soukupova@rect.muni.cz Jméno rektora: prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LLMs^ Podpis: Datum: 1 7 -01- 2011 V Razítko školy: 1 ZPRÁVA 0 PRŮBĚHU ŘEŠENÍ PROJEKTU Cíle projektu Uveďte předem stanovené cíle a u každého z nich uveďte, do jaké míry byl splněn, případně důvod, proč splněn nebyl. 1. Informování uchazečů o možnostech studia na MU prostřednictvím speciálního magazínu Masarykovy univerzity a přehledu všech oborů pro uchazeče pro následné přijímací řízení pro akademický rok 2011/2012 - vydali jsme magazín Muni Extra, který byl distribuován na střední školy prostřednictvím studentů MU během prezentací na středních školách, nabízen studentům středních škol během veletrhu Gaudeamus a na akcích projektu Partnerství ve vzdělávání. Cíl byl splněn, realizováno 40 000 ks výtisků magazínu. 2. Rozeslání plakátu s brožurkami a dopisem na oborové relevantní Školy - splněno, rozesláno na 400 středních Škol v ČR a 200 v SR. 3. Vytvoření a distribuce informativní brožurky o studiu pro uchazeče s potřebnými kontakty — splněno, brožurka distribuována uchazečům na dnech otevřených dveří, veletrzích a dalších akcích. 4. Informační návštěvy středních škol - splněno. Proběhly osobní prezentace studentů MU pro žáky nepartnerských středních škol - 95 škol. 5. Motivace přijatých studentů pro nástup na MU vytvořením a distribucí elektronických newsletterů přijatým studentům, kteří ještě nebyli u zápisu — splněno, 7 z 9 fakult rozeslalo newslettery s podrobnějšími informacemi pro přijaté uchazeče. 6. Využití metody marketingového informačního systému - provedení analýzy potřebné pro preciznější komunikaci s potenciálními studenty — např. analýza dat uchazečů z e-přihlášek apod. — splněno, upraveny harmonogramy komunikace s potenciálními studenty a geografické zaměření komunikace. 7. Změna koncepce Dne otevřených dveří na fakultách dle doporučení v rámci spolupráce s Ekonomicko-správní fakultou MU - splněno, dle výstupů ze spolupráce upravena koncepce speciálního dne otevřených dveří na všech 9 fakultách. 8. Přímá spolupráce s partnerskými středními školami na oboustranně přínosných aktivitách se zaměřením na talentované studenty: - konzultace talentovaným studentům napříč fakultami - talentovaným studentům partnerských škol byla nabídnuta možnost konzultace na 4 fakultách MU - FSS, ESF, PrF a PřF; byl vytvořen a elektronicky i písemně distribuován formulář žádosti o konzultaci - odborné přednášky pedagogů MU na SŠ - byla aktualizována nabídka přednášek pedagogů MU pro partnerské střední škola a tato rozeslána elektronicky partnerským školám, které si mohly vybrat přednášku a uskutečnit ji ve škole. - akce/soutěž Fyzikální cirkus - akce z důvodu rekonstrukce brněnské hvězdárny nakonec neproběhla. MU v rámci této spolupráce měla poskytnou kontakty pro oslovení středních škol. - speciální Den otevřených dveří pro studenty a výchovné poradce - se konal 26. listopadu 2010 na všech fakultách MU pro partnerské školy, které byly obeslány písemně a elektronicky, byl vytvořen program a plakát informující o konání dne otevřených dveří a obsahu programu. Akce zaznamenala rekordní počet návštěvníků 2200. - školení pro výchovné poradce - Podpora výchovného a kariérového poradenství - seminář se konal 7. října 2010 na téma Moderní média a jejich vliv na vzdělávaní. Výchovným poradcům partnerských škol byla poslána pozvánka pjsemně a elektronicky. - představení MU na SS - studium MU a testy k přijímacímu řízení - v průběhu října, listopadu a prosince proběhly prezentace MU na středních školách prostřednictvím studentů MU, celkem na 63 školách. - newsletter pro střední školy - zasílání elektronického newsletterů na SŠ - informování o studiu a novinkách na MU - zaslány na partnerské Školy v květnu a prosinci 2010 - tišténé informační materiály o studiu na MU - informační nálepky distribuovány spolu s brožurkami na střední školy. - výroční konference ředitelů partnerských středních škol a vedení MU — nekonala se — potenciální účastníci nenalezli společný termín pro její konání v první polovině prosince. - prezentace spolupráce se SŠ ze strany MU (www stránky, tištěný zpravodaj o projektu, další prezentační materiály) - splněno, na webové stránce httD://www.muni.cz/eeneral/mu partners/secondarv schools. tištěný zpravodaj o průběhu projektu v roce 2010 - vlastní dílčí akce jednotlivých fakult - své akce pro zájemce realizovaly fakulta sociálních studií, filozofická fakulta a fakulta sportovních studií. 2 Plnění kont rolová tel ných výstupů Uveďte stanovené kontrolovatelné výstupy projektu a do jaké míry byly splněny, případně důvod, proč splněny nebyly. 1. Magazín s přehledem oborů MU distribuovaný uchazečům - splněno, magazín byl distribuován na střední školy 2. Plakát, brožurky a dopis zaslaný na střední školy - splněno 3. Vytvoření a distribuce informativní brožurky o studiu pro uchazeče s potřebnými kontakty pro přijímací řízení pro akademický rok 2011/2012 - splněno 4. Informovaní uchazečů při osobních návštěvách SŠ, zodpovídání konkrétních dotazů na středních školách - splněno, 95 návštěv nepartnerských středních škol 5. Vytvoření a distribuce elektronických newsletterů přijatým studentům - splněno 6. Jednotlivé analýzy - analýza dat uchazečů z e-přihlášek apod. - splněno 7. Dny otevřených dveří v upraveném, atraktivnějším formátu - splněno 8. Realizace spolupráce s partnerskými středními školami - konzultace talentovaným studentům napříč fakultami - splněno informování o možnosti konzultací -žádný student ale možnosti konzultovat nevyužil - odborné přednášky pedagogů MU na SS - splněno, uskutečněno 27 přednášek - akce/soutěž Fyzikální cirkus - nekonala se z důvodu rekonstrukce hvězdárny - speciální Den otevřených dveří pro studenty a výchovné poradce - splněno, 2200 návštěvníků - školení pro výchovné poradce - Podpora výchovného a kariérového poradenství - splněno, zúčastnilo se 19 výchovných poradců partnerských škol. - představení MU na SS-studium MU a testy k přijímacímu řízení-splněno, 63 návštěv partnerských škol - newsletter pro střední školy - zasílání elektronického newsletterů na SŠ - informování o studiu a novinkách na MU - splněno, newslettery zaslány na partnerské školy v květnu a prosinci 2010 - tištěné informační materiály o studiu na MU - splněno - výroční konference ředitelů partnerských středních škol a vedení MU - odložena na jiný termín, účastníci nenalezli společný vyhovující termín v první polovině prosince - prezentace spolupráce se SS ze strany MU (www stránky, tištěný zpravodaj o projektu, další prezentační materiály) - splněno - webové stránky http://www.muni.cz/aeneral/mu partners/secondarv schools. zpravodai o proiektu 2010 - vlastní dílčí akce jednotlivých fakult - splněno - semináře, přednášky, španělská olympiáda aj. Změny v řešení Pokud došlo v průběhu řešení ke změnám, uveďte je, vysvětlete příčinu, v případě, že jste žádali o jejich povolení MŠMT, uveďte čj.vyřízení této žádosti. č. Jednotlivé změny (přidejte řádky podle potřeby) Zdůvodnění (případně č. j. vyřízení žádosti na MŠMT) 1 Došlo k dílčím změnám ve struktuře čerpání rozpočtu. V položce mzdy došlo k poklesu s ohledem na nižší zájem o odborné přednášky partnerských SŠ, současně nebyly díky nezájmu realizovány odborné konzultace. Finanční prostředky byly využity pro navýšení počtu výtisků magazínu Muni Extra oproti plánu a rozšíření distribuce. Přehled o pokračujícím projektu Pokud se jedná o pokračující projekt, uveďte, od kdy se realizuje a kolik finančních prostředků již bylo vyčerpáno. V případě, že je plánováno pokračování projektu v dalších letech, uveďte výhled do budoucna. Rok realizace Čerpání fin. prostředků (souhrnný údaj) Poznámka (případně výhled do budoucna) 2009 3150 Profesionalizace nástrojů pro komunikaci s uchazeči o studium a další rozvoj spolupráce s partnerskými středními školami. 2010 2227 2011 2750 3 Poznámka: V případě, že potřebujete sdělit další doplňující informace, uveďte je v příloze. Specifikace čerpání finanční dotace na řešení projektu (vyplnit za celý projekt) Přidělená dotace na řešení projektu - ukazatel I (v tis. Kč) Čerpání dotace (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Stavební úpravy 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 2227 2227 Mzdové náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 1306 764 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 70 131 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 495 286 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 29 64 2.5 Služby a náklady nevýrobní 117 678 2.6 Cestovní náhrady 90 19 2.7 Stipendia 120 285 3. Celkejri běžné a kapitálové finanční prostředky 2227 2227 4 Bližší zdůvodnění Čerpání v jednotlivých položkách (přidejte řádky podle potřeby) Číslo položky (viz předchozí tab.) Název výdaje Částka (v tis. Kč) 1 21 Z položky mzdy je plně financován pouze hlavní koordinátor projektu, dalším spolupracovníkům na projektu v zaměstnaneckém poměru (převážně na fakultách MU) jsou z položky mzdy vypláceny odměny při splnění stanovených cílů. Rešitelka projektuje vedoucí pracoviště, na kterém je projekt řešený, a do projektu není zahrnuta její mzda. 764 2.2 Položka odměny zahrnuje financování studentů, spolupracujících na projektu na DPP a DPČ (koordinátor a administrátor projektu, spolupracující studenti v průběhu celého roku). 131 2.4 Kancelářské potřeby, odborná literatura, nákup CD, DVD, prezentační bannery, reklamní předměty pro reprezentující studenty, 1T zařízení pro pracovníky na projektu. 64 2.5 Grafické návrhy, tisk a distribuce MUNI Extra a brožurek (navýšení této položky na úkor mezd), grafický návrh newsletterů, plakátů, zpravodaje, služby fakult. 678 2.6 Cestovní náhrady řešitelky a koordinátora projektu, pedagogů přednášejících na SŠ a dalších spolupracujících na projektu. 19 2.7 Stipendia pro studenty MU za výbornou reprezentaci - z důvodů většího zapojení studentů do projektu navýšení položky na úkor mezd. 285 Příloha: Obrazová dokumentace realizovaných činností. 5