Dynamický nákupní systém na MU Praxe Zpracoval: Mgr. Jan Dostál, Ing. Naďa Voráčová, Odbor veřejných zakázek Rektorátu Masarykovy univerzity Obecná charakteristika DNS Není samostatným druhem zadávacího řízení Jedná se o specifický postup zadavatele při nákupu běžných a obecně dostupných komodit Použití pro komodity, které (a) lze jasně popsat a standardizovat, (b) jsou nabízeny více dodavateli, (c) nabídky se neliší ve funkčnosti či použitelnosti, ale nabídkovou cenou Je určen pro zadávaní opakovaných VZ (zakázky se stejným předmětem plnění) Výhody DNS Stále otevřený systém – dodavatelé mohou kdykoli vstoupit (v případě neúspěchu mohou opravit předběžnou nabídku a podat znovu) Předmět jednotlivých VZ zadávaných v rámci DNS lze přesně definovat Pro VZ v DNS není třeba ustavovat komisi pro otevírání obálek ani hodnotící komisi Nabídky jsou podávány elektronicky a hodnoceny automatickou metodou Nevýhody DNS Zavedení DNS je v podmínkách MU nadlimitní Elektronizace nároky na dodavatele – schopnost pracovat s elektronickým nástrojem, nutnost zřídit elektronický podpis) Zadavatel si musí pořídit atestovaný elektronický nástroj Každé VZ v DNS předchází zjednodušené oznámení a lhůta 15 dnů pro podání předběžných nabídek Vyšší administrativní náročnost v počátcích, výhody se projeví až v dlouhém období Praktické fungování DNS Každá VZ je přesně specifikována – přesný výčet konkrétního zboží a služeb Pro dodavatele znamená podání nabídky vyplnění ceny požadovaných položek v elektronickém katalogu, autorizaci elektronickým podpisem a odeslání zadavateli Hodnocení nabídek provádí zadavatel automatickou metodou Počet VZ zadávaných v rámci DNS není limitován (pouze celkovou předpokládanou hodnotou), nejsou stanoveny ani časové odstupy mezi zadáváním jednotlivých VZ (i několik paralelně běžících VZ v různých fázích řízení – urychlení procesu při dodržení zákonných lhůt) 6 Život jedné zakázky v dynamickém nákupním systému u centralizovaného, katalogizovaného DNS Sběr požadavků Schválení Zakázka v DNS Finanční kontrola Smlouva INET INET E-ZAK MAGION Systém dodavatele 7 Sběr požadavků Obdobný systém jako u zadávání žádanek Práva mají správci jednotlivých rozpočtů Kontrola zda zadaná žádanka má být skutečně koupena resp. soutěžena Ve lhůtě 5 dní po sběru žádanek (ale je možné schválit i dříve) Schválení 9 • Předběžné oznámení – minimálně 15dní, § 95 odst. 3 zákona • Posouzení předběžných nabídek (do 15ti dnů) • Výzva na podání „ostrých“ nabídek (minimálně 7dní) • Otevírání obálek „Při zadávání veřejných zakázek v dynamickém nákupním systému podle § 95 provede otevírání nabídek zadavatel a komisi pro otevírání obálek neustanovuje. „ • dva zaměstnanci zadavatele s elektronickým podpisem • Hodnocení nabídek „Povinnost veřejného zadavatele ustanovit hodnotící komisi podle odstavce 1 se nepoužije při zadávání veřejných zakázek v dynamickém nákupním systému podle § 95. V takovém případě provede hodnocení prostřednictvím automatické metody hodnocení zadavatel.“ ? POSOUZENÍ ? Zakázky v DNS školení pro dodavatele 31.8.2010 10 • Rozeslání oznámení o výběru všem dotčeným uchazečům §81 odst. 3 • Dotčeným jsou tedy i vyloučení uchazeči (dotčenými jsou do doby do kdy již nemohou podat námitky proti rozhodnutí o vyloučení) • 15 dní lhůta pro podání námitek • Využití vzdání se práva na podání námitek je problematické • Výzva k součinnosti 13 Finanční kontrola • Rozhodnutí, zda zadané, schválené a vysoutěžené položky mají být s konečnou platností zahrnuty v kupní smlouvě •• ZmZměěna podstatným zpna podstatným způůsobemsobem • Probíhá během lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o výběru Červeně označená je nově přidaná fáze 14 Dodávky • Faktura pro jednotlivá hospodářská střediska dle přílohy smlouvy • Problémy s různým zaokrouhlením a různou cenou s DPH Děkuji za pozornost!