Manuál pro administraci Joint, Double/Multiple Degree studijních programů v Informačním systému MU Obsah 1 Přijímání studentů ....................................................................................................... 2 1.1 Přijímací řízení....................................................................................................... 2 1.2 Změna studijního plánu / programu........................................................................ 2 1.3 Ověření splnění podmínky přijetí............................................................................ 3 1.4 Poplatky................................................................................................................. 3 1.5 Matrika studentů .................................................................................................... 3 2 Evidence v IS – joint, double/multiple degree............................................................ 4 2.1 Založení spolupráce v IS – Společně akreditované programy ve spolupráci se zahraničními institucemi..................................................................................................... 4 2.2 Doplnění spolupracujících institucí......................................................................... 5 3 Evidence studentů v IS................................................................................................ 8 3.1 Evidence průběhu studia (stav, forma, financování) ............................................... 8 3.2 Evidence domácí univerzity – pro JD i DD/MD....................................................... 8 3.3 Evidence u všech studentů společných studijních programů.................................12 3.3.1 Zápis předmětů ze zahraniční VŠ .....................................................................12 3.3.2 Závěr studia ......................................................................................................14 Příloha 1……………………………………………………………………………..……………….15 1 Přijímání studentů Student společně akreditovaných studijních programů, na jejichž uskutečňování se MU podílí, je vždy považován za studenta MU (viz 3.1). A to i v případě, že MU není domovská, tedy přijímající instituce, nebo že se student v době svého studia ve společně akreditovaném studijním programu na MU fyzicky vůbec nevyskytne. 1.1 Přijímací řízení Přijímací řízení do společně akreditovaného studijního programu a veškeré jeho náležitosti musí být schváleny všemi spolupracujícími institucemi a řádně ošetřeny v dohodě o spolupráci na uskutečňování společně akreditovaného studijního programu. Je-li MU v dohodě o spolupráci pověřena přijímáním studentů do programu (např. jako koordinátor nebo domovská instituce), koná přijímací řízení v souladu s § 48 až 50 ZVŠ a se Statutem MU. Dle § 49 odst. 3 ZVŠ přitom může děkan stanovit odlišné podmínky pro přijetí. Je-li to uvedeno v dohodě o spolupráci, MU poskytne údaje o osobách přijatých ke studiu spolupracujícím institucím. Veškeré dokumenty studentů jsou vedeny v Úřadovně IS. Je-li přijímáním studentů do programu v dohodě o spolupráci pověřena jiná spolupracující instituce než MU, považují se studenti přijatí do programu touto institucí za studenty MU i bez vykonání přijímacího řízení na MU. Na základě dohody o spolupráci přijímací instituce předá MU údaje o osobách přijatých do studia ve společně akreditovaném programu.1 Obsah poskytnutých údajů musí odpovídat požadavkům na evidenci v IS MU, kterou provádějí správci studijní evidence. Evidence takto přijatých osob v IS MU probíhá tak, jako by se jednalo o jedince přijaté prostřednictvím přijímacího řízení na MU. Přijímací protokoly se v tomto případě nevyžadují. 1.2 Změna studijního plánu / programu Jedná se o studenty, u kterých dochází ke změně studijních plánů/programů v průběhu studia, tzn. nestudovali DD/JD, ale chtějí. V případě změny studijního plánu v rámci jednoho studijního programu se nevyžaduje nové přijímací řízení. V případě změny studijního programu (přestup) studenti vykonávají nové přijímací řízení. Způsob výběru a průběh přijímacího řízení jsou řádně ošetřeny v dohodě o spolupráci, zde může být ošetřeno, že je upřednostňován výběr ze studentů již dříve přijatých ke studiu v tematicky obdobném studijním programu. Je-li MU pověřena vykonáním přijímacího řízení, osoby vybrané dle požadovaných kritérií jsou přijaty prostřednictvím přijímacího řízení, pro nějž může děkan dle § 49 odst. 3 ZVŠ stanovit odlišné podmínky. Je-li přijímací řízení uskutečňováno na jiné instituci než na MU, považují se studenti přijatí do programu touto institucí za studenty MU i bez vykonání přijímacího řízení na MU. Po zápisu do studia v požadovaném studijním programu na MU je vybraným osobám do Informačního systému MU uznán předchozí průběh studia na spolupracujících institucích, a to včetně jeho kreditové hodnoty a v rozsahu uvedeném v dohodě o spolupráci, dále evidujeme stejné informace jako u studentů přijatých MU. 1 Předání osobních údajů může proběhnout v rámci cyklu v IS OIS – Joint Degrees. 1.3 Ověření splnění podmínky přijetí MU u uchazečů, kteří na MU budou konat přijímací řízení do společně akreditovaného studijního programu, ověří splnění podmínky přijetí ke studiu dle ustanovení § 48 odst. 1 a 3 zákona ZVŠ. V případě, že je domovskou univerzitou stanovena jiná instituce, tato instituce provede ověření splnění výše uvedené podmínky na základě dohody o spolupráci. 1.4 Poplatky Zpoplatnění společně akreditovaných studijních programů akreditovaných na MU se uskutečňuje v rozsahu § 58 odst. 4 ZVŠ. V dohodě o spolupráci je ošetřeno, kdo a případně z jakých zdrojů bude financovat spolupracujícími institucemi schválené poplatky za studium. 1.5 Matrika studentů Do tzv. Matriky studentů odvádí Masarykova univerzita informace o všech studentech přijatých ke studiu na MU. V případě studentů zapsaných do společně akreditovaných studijních programů jsou Matrice studentů předávány i údaje o studentech přijatých jinou spolupracující institucí, a to i o těch studentech, kteří nebudou během svého studia ve studijním programu fyzicky přítomni na MU. Více informací o evidenci je v sekci Evidence průběhu studia (stav, forma, financování) a Příloze 1. 2 Evidence v IS – joint, double/multiple degree 2.1 Založení spolupráce v IS – Společně akreditované programy ve spolupráci se zahraničními institucemi Fakulta uzavřela novou dohodu o spolupráci – vložení spolupráce do IS: 1. Úřadovna → Založení nového spisu – přijetí papírové žádosti 2. Založení spisu oprávněným uživatelem → Druh agendy: 6 – spolupráce se zahraničními institucemi → Fakulta: Vaše fakulta → Dohledat agendy → Agenda: Společně akreditované programy ve spolupráci se zahraničními institucemi → Vybrat 3. Vyplním atributy spisu: a. Společně akreditovaný obor2 - dohledám si program/plán3 , ke kterému chci spolupráci založit. b. Typ studia: Joint Degree / Multiple Degree c. Národní diplomy: Ano / Ne d. Společný diplom: Ano / Ne e. Společný titul f. Zkratka společného titulu g. Další informace 2 V IS jsou plány pojmenovány jako obory, jedná se o nastavení v IS. Mimo IS se to nepropisuje. 3 Vkládají do IS fakultní koordinátoři pro kvalitu. 4. Vyplnit informace o Dohodě o spolupráci a. Název dohody b. Dohoda o spolupráci: Vybrat soubor z počítače c. Popis průběhu spolupráce (česky) d. Popis průběhu spolupráce (anglicky) e. Doplňující informace 5. Uložit 2.2 Doplnění spolupracujících institucí 1. Garant → vyhledám program → rozkliknu 2. Sekce Studijní plány → vidím Společně akreditovaný program → Multiple degree / Joint degree (spis XXX) → kliknu na daný spis 3. Vidím podrobnosti spisu, atributy spisu 4. V sekci Úkony vidím: Dohodu o spolupráci a Spolupracující instituce (pokud již nějaké máme zavedené, pokud ne, uvidím po vyplnění kroku 5, 6, 7) 5. Zavedení nového úkony → Typ úkonu: Spolupracující instituce, Spolupracující instituce z ČR → vyberu, který úkon potřebuji → Připravit zavedení nového úkonu 6. Vyplním informace o spolupracující instituci / spolupracující instituci z ČR (viz popis potřebných bodů níže) Spolupracující instituce a) Stát b) Název c) Název v originálním znění d) Fakulta e) Fakulta v originálním znění f) Postavení instituce (česky) g) Postavení instituce (anglicky) h) Vydává diplom i) Podepisuje diplom j) Titul k) Zkratka titulu l) Zákon, dle kterého se titul uděluje m) Webové stránky n) Funkcionář o) Funkcionář p) Kontaktní osoba q) Žádost o vyplnění údajů o vzdělávacím systému do DS Spolupracující instituce z ČR a) Stát b) Název c) Název v 6. pádu d) Název v 7. pádu e) Název anglicky f) Postavení instituce (česky) g) Postavení instituce (anglicky) h) Program i) Obor j) Vydává diplom k) Podepisuje diplom l) Webové stránky m) Kontaktní osoba 7. Kliknout na Uložit 3 Evidence studentů v IS 3.1 Evidence průběhu studia (stav, forma, financování) Rozpracováno v Příloze 1. Poznámka: Všichni studenti JD/DD jsou studenty MU.4 Jak zjistím, že student studuje JD/DD? 1. Zda student studuje JD/DD, naleznu v Evidenci studia → Evidované obory → červený text → kliknu na více 2. Vidím celý spis – mohu spis editovat 3.2 Evidence domácí univerzity – pro JD i DD/MD Pro evidenci domácí univerzity postupujeme následovně: Vyplňuji na začátku studia studenta: 1. Úřadovna → Založení nového spisu – přijetí papírové žádosti 2. Založení spisu oprávněným uživatelem → Druh agendy: 6 – spolupráce se zahraničními institucemi → Fakulta: Vaše fakulta → Dohledat agendy → Agenda: Společně studijní programy – evidence informací studenta → Vybrat 4 Výjimka: Pokud se jedná o tento typ: MD/DD – student přijat v zahraniční, nikdy nenavštíví MU a zároveň MU nevydává diplom (ani se nevydává společný diplom – typ JD), tak studenta evidovat nemusíme. Příklad: MU má smlouvu se 4 partnery. Student nastoupí u prvního partnera (P1) a studuje zde první rok, druhý rok studuje u P2. Diplom vydávají P1 a P2, MU nijak nefiguruje na diplomu, student se zde nevyskytnul, neodstudoval předměty ani zde nepíše závěrečnou práci. Neevidujeme v IS. 3. Vyplním atributy spisu: a. Student b. Studium c. Individuální průběh studia (zapisuji průběh studia, mobilitní plán apod.) 4. Vyplním Evidenci domácí univerzity a. Postupně: stát – město – instituce Vyplňuji v průběhu studia nebo na konci – záleží na evidovaných úkonech: 5. U studenta vidím v Evidenci studia červený text → kliknu na více 6. V sekci Úkony vidím: Evidenci domácí univerzity, Transcript of Records, Vložení diplomu, Vložení Diploma Supplement (pokud již nějaké máme zavedené, pokud nemám, uvidím po vyplnění kroku 8) 7. Zavedení nového úkony → Typ úkonu: Vložení Diploma Supplement, Vložení diplomu, Vložení Transcript of Recors → Připravit zavedení nového úkonu 8. Vyplním potřebné informace k úkonu a vložím potřebné dokumenty (viz níže): a. Vložení Transcript or Records b. Vložení diplomu c. Vložení Diploma Supplement Poznámka: vložené číslo diplomu vidím po rozkliknutí úkonu Vložení diplomu. Je důležité, aby vložené číslo sedělo s číslem na vydaném diplomu. K číslu diplomu se dostanu (a můžu i editovat) také následovně: v sekci Závěrečná zkouška u studenta → Číslo diplomu z domácí školy → Editovat číslo domácího diplomu → upravím → Uložit číslo diplomu 3.3 Evidence u všech studentů společných studijních programů 1. Zda student studuje JD/DD naleznu v Evidenci studia → Evidované obory → červený text → kliknu na více 2. Vidím celý spis – mohu spis editovat 3.3.1 Zápis předmětů ze zahraniční VŠ 1. Evidence studia → Zápis předmětů → Zapsat předmět(y) cizí školy 2. Zapsání předmětů 2 způsoby: a. Daný předmět ještě nikdy nebyl vyplněn v IS (jiní studenti jej neměli dříve zapsaný): vyplním informace o předmětu → Dohledat a potvrdit b. Předměty již měli studenti v minulosti zapsány: Osoba, která má na starosti katalog kurzů, může předměty překlopit do správného období → zkontroluji období → kliknu na Vypsat všechny cizí předměty 3.3.2 Závěr studia Na základě § 47b ZVŠ a čl. 36 SZŘ MU a pro zpětnou kontrolu – v rámci ukončení studia evidujeme u absolventů evidovaných v IS závěrečnou práci včetně posudků, zkušební komisi SZZ, průběh a výsledek SZZ. Evidujeme všechny práce, i když nedošlo k obhajobě nebo jsou obhájeny neúspěšně. Za nahrání závěrečné práce je zodpovědný studenta, pokud má přihlašovací údaje do IS MU. Pokud přihlašovací údaje nemá, práci nahraje zodpovědná osoba na fakultě (IRO/SO). Zbylé náležitosti evidují zodpovědné osoby na fakultě (IRO/SO), případně vyučující zodpovědní za části nebo celou SZZ (kontrola a posudky závěrečné práce, průběh a výsledek obhajoby). Tisk diplomu: Evidence studia → Diplom a postupuji stejně jako u MU studentů. Pokud potřebuji pouze číslo diplomu (např. pro společný diplom), postupuji stejně (vygeneruji diplom) a z diplomu si zkopíruji jeho číslo. Cizí/jiný diplom mohu evidovat v Úřadovně.