Musicologica BRUNENSIA 46, 2011, 1–2 OBSAH — CONTENTS Jaroslavu Stříteckému k 70. narozeninám Jaroslav Střítecký at 70 Petr Macek, Brno : Jaroslav Střítecký at 70 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Kristýna Celhofferová: Výběrová bibliografie prací Jaroslava Stříteckého . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Stanislav Bohadlo: Questenberg a Sporck – oddělené a nezávislé barokní hudební subkultury na Moravě a v Čechách? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Petr Bubeníček: Krajina v literatuře a ve filmu: k proměnám narativního prostoru . . . . . . . . . . . 35 Martin Celhoffer: Hudba, animus a proporce v kontextu Marchettova Lucidaria, aneb „svůdné mámení sirén“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Kristýna Celhofferová: Adornova [Pravda o švadlenkách] a sublimace v české archaické úzkosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Moritz Csáky (Wien): Zentraleuropa – Kultur – Musik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 Zbyněk Fišer: Anonymní samizdatové edice v Brně mimo okruhy disentu: stručný popis vybraných aktivit z 80. let dvacátého století . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Martin Flašar: Jana Nováka hra se skleněnými perlami: skladatel a řadové techniky . . . . . . . . . 79 Jana Horáková: Benjaminiana. K remediaci vybraných Benjaminových pojmů v diskurzu nových digitálních médií . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 Miroslav Jeřábek: K činnosti redakce a vydavatelství Lidových novin v Brně . . . . . . . . . . . . . 107 Jiří Kudrnáč: Dekadentní esejista Arthur Breisky v recepci některých současníků . . . . . . . . . . 117 Pavel Materna: Congratulations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 Jana Perutková: Problematika galantního stylu ve světle dobových pramenů (s bližším zaměřením na hudebně dramatickou tvorbu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Lubomír Spurný: Hába School . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 Miloš Štědroň: Dialektik des Inhalts und Form. Ein Lehrstück . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149 Jiří Zahrádka: Janáčkovo setkávání s operou před otevřením divadla na Veveří ulici v roce 1884 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 Jan Zouhar: O českém údělu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Fotogalerie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167