OBSAH Editorial...............................................................................................................................5 Stati Lenka Hloušková: Mám základní vzdělání. Příčiny a důsledky předčasných odchodů ze studia a ze vzdělávání.................................................................................................11 Kateřina Lojdová: Veřejná pedagogika subkultur........................................................................................39 Barbora Stanová: Rozdiely v percepcii vlastnej rodiny deťmi s problémovým správaním a deťmi bez problémov v správaní................................................................................57 Michaela Stejskalová: Zahraničná inšpirácia pre vzdelávanie rómskych detí – teoretická perspektíva..................................................................................................77 Soňa Vávrová, Peter Gavora: Analýza komunikace ohniskové skupiny ve výchovném ústavu ............................105 Studentská práce Martin Šťastný: Kamarádské vztahy a láska v diagnostickém ústavu...............................................123 Zprávy a diskuse Janinka Greenwood: Kde pramení hlavní proud? A jak pracovat s komunitami mimo něj? .................141 Kateřina Kolářová: Postiženi normalitou: disability art jako způsob (re)imaginace alterity.................155 Recenze Dana Knotová: Tři v jednom...................................................................................................................165 CONTENTS Editorial...............................................................................................................................5 Studies Lenka Hloušková: I Finished Only Primary School. Causes and Effects of Dropping Out of School and Education.................................................................11 Kateřina Lojdová: Public Pedagogy of Subcultures....................................................................................39 Barbora Stanová: Differences in Perception of One’s Own Family by Children with Problematic Behaviour and Children Without Problematic Behaviour.........57 Michaela Stejskalová: Foreign Inspiration for the Education of Roma Children – a Theoretical Perspective.............................................................................................77 Soňa Vávrová, Peter Gavora: An Analysis of a Focus Group Communication in a Young Offenders‘ Institution ..............................................................................105 Student’s work Martin Šťastný: Friendship and Romance in the Diagnostic Institute, a Juvenile Correctional Facility....................................................................................123 News and discussions Janinka Greenwood: Where the Mainstream Swells and How to Work with Communities Outside the Mainstream..............................................................141 Kateřina Kolářová: Disabled by Normality: Disability Art (Re-)imagines Differences........................155 Reviews Dana Knotová: Three in One...................................................................................................................165