OBSAH Editorial...............................................................................................................................5 Stati Kateřina Vlčková, Jarmila Bradová: Slabý vztah strategií učení a výsledků vzdělávání: problém operacionalizace a měření?...............................................................................9 Lenka Kamanová: Sexuální výchova v rodině: co víme z výzkumných studií........................................29 Irena Smetáčková, Hana Novotná, Petra Šimečková: Žákovská verbální vulgarita o přestávkách a o vyučování........................................47 Jiří Zounek, František Tůma: Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012) ..................................................................................................65 Michal Šimáně: Učitelé menšinových škol pohledem dějin každodennosti........................................89 Rozhovor Celoživotní učení už není ve společenských vědách prázdným pojmem: rozhovor s Karen Evans................................................................................................123 Studentské práce Petr Sucháček: Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data..............................139 Ingrid Čejková: Nuda ve škole..................................................................................................................155 Recenze Kateřina Trnková: Školy mizející z map.......................................................................................................171 CONTENTS Editorial...............................................................................................................................5 Studies Kateřina Vlčková, Jarmila Bradová: Weak Relationship Between Learning Strategies and Achievement: A Problem of Operationalization and Measurement?..................................................9 Lenka Kamanová: Sexual Education in the Family: What is Known from Research Studies..............29 Irena Smetáčková, Hana Novotná, Petra Šimečková: Student Verbal Vulgarity During Breaks and Classes................................................47 Jiří Zounek, František Tůma: Issues Related to ICT in Education from the Perspective of Czech Educational Journals (1990–2012)................................................................................65 Michal Šimáně: Teachers of Czech Volksschule from the Perspective of the History of Everyday Life.....................................................................................89 Interview Lifelong Learning is no Longer an Empty Social Science Concept: An Interview with Karen Evans..................................................................................123 Emerging Researchers Petr Sucháček: The Feud over Multi-Year Gymnasia: Historical Context and Empirical Data........................................................................................................139 Ingrid Čejková: Boredom in Schools.......................................................................................................155 Review Kateřina Trnková: Schools Disappearing from Maps...............................................................................171