OBSAH Editorial.............................................................................................................................................7 Teoretické studie Klára Seďová: Co víme o výukovém dialogu?....................................................................................................11 Ondrej Kaščák: Rituály a skryté kurikulum alebo Kam v pedagogike zaradiť rituálne štúdie? Teoretická (a biografická) rekonštrukcia....................................................................................29 Tereza Cimrmannová: Pedagog jako odborník prvního kontaktu v situaci krize žáka..............................................41 Empirické studie Kateřina Trnková, Lucie Chaloupková, Dana Knotová: Pedagogičtí pracovnici na málotřídkách - izolovaní a nekvalifikovaní?..............................51 Soňa Koťátková: Kvalita sociálního klimatu a potřeby učitelek mateřských škol ............................................69 Lenka Krejčová: Význam učitelů a školního prostředí pro motivaci dospívajících při studiu ve středních školách .....................................................................................................................85 Evajanebová: Vedení internacionalizace vysokých škol.................................................................................107 Milada Rabušicová, Markéta Klusáčkova, Lenka Kamanová: Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče........................................................................................................131 Studentské práce Lucie Janatová: Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou........................................................155 Viera Závodyová: Uplatňovanie ritualizácii vo výučbe anglického jazyka v materských školách.................. 171 Jana Foffová: Komunikace s rodiči neprospívajících žáků očima učitelů...................................................187 Recenze Martin Sedláček: Co víme a co ještě nevíme o učení se dospělých....................................................................199 Kateřina Lojdová: Skryté světy mládeže.................................................................................................................. 205 Zprávy.......................................................................................................................................... 209 Poděkování recenzentům........................................................................................................210 CONTENTS Editorial.............................................................................................................................................7 Theoretical studies Klára Šeďová: What do we know about classroom dialogue?.......................................................................... 11 Ondrej Kaščák: Rituals and the hidden curriculum or Where should ritual studies be classified within education? A theoretical (and biographical) reconstruction................29 Tereza Cimrmannová: Teacher as a first-contact professional in student crisis...........................................................41 Empirical studies Kateřina Trnková, Lucie Chaloupková, Dana Knotová: Educator staff in small schools with composite classes - isolated and underquahfied?.... 51 Soňa Koťátková: Social climate quality and needs of kindergarten teachers.....................................................69 Lenka Krejčová: The importance of teachers and school environment for motivating adolescents for secondary school study...........................................................................................................85 Evajanebová: University internationalization projects management...........................................................107 Milada Rabušicová, Markéta Klusáčkova, Lenka Kamanová: Cross-generational learning in programmes and courses of non-formal education for children, parents and grandparents....................................................................................131 Students' works Lucie Janatová: Connections between computer game playing and aggression............................................155 Viera Závodyová: Ritualization in teaching of English to kindergarten children............................................ 171 Jana Foffová: Communication with parents of underachieve« through teachers' eyes...........................187 Reviews Martin Sedláček: What we know and what we do not know yet about adult learning...................................199 Kateřina Lojdová: Hidden worlds of the young...................................................................................................... 205 News............................................................................................................................................. 209 Thanks to Reviewers................................................................................................................210