OBSAH Editorial..............................................................................................................................5 Stati Dominik Dvořák: Nový institucionalismus v pedagogice .........................................................................9 Martin Sedláček, Milan Pol, Lenka Hloušková, Bohumíra Lazarová, Petr Novotný: Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení...........27 Sigurlina Davidsdottir, Penelope Lisi: Spolupráce učitelů a jak ji podněcovat (poznatky z longitudinální a průřezové studie interní evaluace na Islandu).........................................................51 Jarmila Bradová: Keď zasadací poriadok funguje alebo Učiteľsko-žiacke preferencie pri obsadzovaní priestoru školskej triedy....................................................................71 Miroslav Klusák: K roli her v morálním vývoji dítěte podle teorie Jeana Piageta...............................93 Rozhovor Zapomenuté hodnoty a sny ve výchově: rozhovor s Christophem Wulfem........109 Studentské práce Kateřina Jandová: Stres a žáci středních škol............................................................................................117 Lenka Bodláková: Budování kariéry mladých žen v kontextu mateřské dovolené..............................127 Recenze Kateřina Trnková: Přechod mezi prvním a druhým stupněm: utajený mezník?..................................139 Dana Knotová: Učebnice sociální pedagogiky?...................................................................................145 Poděkování recenzentům.........................................................................................157 CONTENTS Studies Dominik Dvořák: New Institutionalism in Educational Sciences.............................................................9 Martin Sedláček, Milan Pol, Lenka Hloušková, Bohumíra Lazarová, Petr Novotný: Organizational Learning in the Reality of School Life: Impulses, Topics and Management Strategies............................................................27 Sigurlina Davidsdottir, Penelope Lisi: Teacher Collaboration and How to Encourage It (Lessons Learned in Longitudinal and Cross-Sectional Studies of Internal Evaluations in Iceland).........................................................................................................................51 Jarmila Bradová: When Seating Plan Works or Teacher-Pupil Preferences when Occupying Classroom Space..............................................................................................................71 Miroslav Klusák: Piaget’s Theory of the Role of Games in Children’s Moral Development ............93 Interview Forgotten Values and Dreams of Education: An Interview with Christoph Wulf............................................................................109 Students’ works Kateřina Jandová: Stress and Upper Secondary School Students.......................................................... 117 Lenka Bodláková: Young Women‘s Career Creation in the Context of Maternity Leave...................127 Reviews Kateřina Trnková: Transition Between Primary and Lower-Secondary School: A Hidden Milestone?....................................................................................................139 Dana Knotová: A Course Book of Social Education?.........................................................................145 Thanks to Reviewers.................................................................................................157