Obsah Jiří Fúkač (Brno), Bohuslav Martinůs Tschcchentum...........5 Jan Trojan (Brno), Moravismy v díle Bohuslava Martinů? ....... 13 Guy Erismann (Paris), Bohuslav Martinů „Lc pur surrealisme" .... 18 Melita Milin (Beograd), Mediterranean aspects of the late output of Bohuslav Martinů....................... 24 Jiří Vysloužil (Brno), Journaux et cahiers amčricains de B. Martinů . . 28 Zdenčk Zouhar (Brno), Martinů a Kunc................. 32 Vladimír Hudec (Brno), Zur Auffassung der Modernität bei Iša Krejčí...................... 37 Olga Settari (Brno), Vítězslava Kaprálová's Piano Compositions .... 43 Jindra Bártová (Brno), „Ach ty moje sladká poslušná žačko ..." .... 47 Boris I Rybka (St. Paul), Bohuslav Martinů in America 1941 - 1946..............50 F. James Rybka (Sacramento, California), Bohuslav Martinů and Frank Rybka, 1946 - 1959.....................57 Jürgen Maehder (Berlin), Ästhetische Probleme der Rezeption des französischen Neoklassizismus...................66 Damien Top (Paris), „Un maitre hors norme" ou les relations Roussel-Martinů.............................73 Gerda Lechleitner (Wien), Cembalokonzerte des 20. Jahrhunderts: Martinů und Poulenc im Vergleich...................83 Bořivoj Srba (Brno), Les Pieces phoniqucs ďEmil František Burian . . 88 Mirka Pavlovic (Beograd), Mihovil Logar and Bohuslav Martinů, two contemporaries..............................98 Jaroslav Mihule (Praha), Pařížská škola..................102 Kateřina Maýrová (Praha), B. Martinů — jeho přátele, žáci a současníci ve svčtle korespondence, dochované v pražských institucionálních i privátních fondech..........105 Marija Bergamo (Ljubljana), Neoklassizistische Tendenzen in der Musik des jugoslawischen Raums zwischen zwei Weltkriegen...................112 Nadezda Mosusova (Beograd), Christ Recrucificd by Nikos Kazantzakis and Bohuslav Martinů.............116 Magdalena Manolova (Sofia), The lyrical opera „Julictta".......120 Arne Linka (Praha - Brno), Melodrame scčnique de Theodor Schaefer „Juliette ou bien le chef des songes".....126 Ivo Osolsobé (Brno), Řecké pašije Bohuslava Martinů a české pašije Rafaela Kubelíka ....................128 Vladimir Karbusicky (Hamburg), Selbstbcgegnung im Kunstwerk Martinů und die Fresken des Piero della Franccsca.........133 Bo Marschner (Aarhus), Das „Gilgamcsh-Epos" von Bohuslav Martinů und die Oper „Gilgamesh" von Per N0rgárd.....................138 Jitka Brabcová (Praha), Martinů kontra Bruckner......... . . . 152 Marie Brandeis (Wien), Avantgardismus versus Konservatismus Bohuslav Martinů zwischen Kritik und Publikum...........157 František Řehánek (Liberec), K otázce modality u Bohuslava Martino...........................160 Emil Frelih (Maribor), Bohuslav Martinů — edle Verbindung von Literatur und Musik.................168 Jiří Vysloužil (Brno), Bohuslav Martinů (1S9Ö - 1959).........171