MUNI I RECETOX SCI Organizační řád centra RECETOX i M U N I I R E C E T O X S C I Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity Organizační řád centra RECETOX ČI. 1 Úvodní ustanovení (1) Centrum RECETOX (dříve celým názvem „Centrum pro výzkum toxických látek v prostředí" - „REsearch CEntre for TOXic compounds in tlie environment"), (dále jen „Centrum") je ústavem Prírodovedecké fakulty ve smyslu článku 21 jejího Statutu (dále jen „Statut" a „Fakulta"). (2) Centrum pro výzkum toxických látek v prostředí bylo zřízeno rozhodnutím Akademického senátu Fakulty ze dne 22. února 2010 s účinností k 1. březnu 2010 návazně na zrušení Výzkumného centra pro chemii životního prostředí a ekotoxikologii. (3) Centrum nadále používá výhradně krátký název RECETOX za názvem Masarykovy univerzity (dále jen „MU") nebo Fakulty v českém i anglickém ekvivalentu pro vnější označení budov a místností, kde Centrum působí, na razítku a všude tam, kde Centrum vystupuje svým jménem v rozsahu vymezeném tímto Organizačním řádem centra RECETOX (dále jen „Řád"). (4) Činnost Centra se uskutečňuje a rozvíjí v souladu s nadřazenými normami. (5) Hlavním posláním Centra je realizovat akreditované studijní programy a programy, pro něž má Fakulta oprávnění je uskutečňovat, výzkumnou, vývojovou, vzdělávací a konzultační činnost v oblasti životního prostředí a zdraví, včetně tzv. třetí funkce vysokých škol, jak je popsáno v článcích 8 až 10 Rádu. (6) Usnesením vlády České republiky (dále jen „ČR") č. 207 ze dne 15. března 2010 o Cestovní mapě ČR velkých infrastruktur pro výzkum, vývoj a inovace je součástí Centra Velká výzkumná infrastruktura v souladu § 2, odst. 2, písmeno d), zákona 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. Organizace a činnosti výzkumné infrastruktury RECETOX jsou popsány v článku 9. (7) Na základě smlouvy č. MŽP/750/02/CHL/08 mezi MU a Ministerstvem životního prostředí (dále jen „MZP") je součástí Centra Národní centrum pro toxické látky (dále jen „Národní centrum") v souladu s Usnesením vlády č. 1572 ze dne 7. prosince 2005. (8) Národní centrum na základě dodatku č. 3 ke smlouvě č. MZP/750/02/CHL/08 zajišťuje funkci Regionálního centra pro budování kapacit a přenos technologií v regionu střední a východní Evropy (CEE) v souladu s rozhodnutím Konference smluvních stran Stockholmské úmluvy č. SC-4/23 a SC2/9. Organizace a činnosti Národního centra jsou popsány v článku 10. (9) S ohledem na své zaměření (dle článku 1, odst. 5) a povahu činností vytváří Centrum interdisciplinární přesahy a sdílí výzkumné a infrastrukturní týmy s jinými pracovišti MU a mimo MU. Začlenění společných pracovních skupin do organizační struktury Centra, stejně jako další aspekty takto vzniklého vztahu Centra s dalšími pracovišti jsou řešeny smlouvou mezi Ředitelem Centra (dále jen „Ředitel"), případně děkanem Přírodovědecké fakulty nebo rektorem MU (v souladu s relevantními předpisy MU) a pověřeným zástupcem partnera. (10) Pracovními jazyky Centra jsou čeština a angličtina. (11) Tento Rád vymezuje postavení, práva a povinnosti Centra a upravuje v souladu se Statutem a Organizačním řádem Fakulty (a) vnitrní organizační členění a řízení Centra, (b) realizaci výzkumných, vzdělávacích, konzultačních a podpůrných aktivit, (c) pravidla hospodaření Centra a (d) pravidla hodnocení Centra a jeho součástí. 2 MU N I I R E C E T O X SCI (12) Tento Rád je závazný pro všechny pracovníky Centra. ČI. 2 Organizační struktura a systém řízení Centra (1) V souladu s článkem 21, odst. 3 Statutu je Centrum vnitřně členěno na tyto organizační jednotky: (a) výzkumné programy, jmenovitě Environmentálni chemie a modelování, Environmentálni epidemiologie, Environmentálni toxikologie, Proteinové inženýrství, Chemické nástroje pro diagnostiku a terapii, (b) Výzkumnou infrastrukturu, (c) Národní centrum, (d) Kancelář ředitele a (e) Provoz a správu. Tyto organizační jednotky se mohou dále vnitřně členit na výzkumné skupiny (v případě výzkumných programů), centrální jednotky (v případě Výzkumné infrastruktury) nebo oddělení (v případě ostatních organizačních jednotek) dle potřeby řízení a organizace práce. (2) V návaznosti na Organizační řád Fakulty Centrum používá tři úrovně liniového řízení. První úroveň náleží Řediteli s odpovědnostmi a pravomocemi definovanými článkem 23 Statutu. Druhá úroveň je vykonávána vedoucími pracovníky organizačních jednotek uvedených výše v článku 2, odst. 1. Třetí úroveň reprezentují, kdekoli je to relevantní, vedoucí jednotlivých výzkumných skupin, centrálních jednotek nebo oddělení. Funkce na druhém a třetím stupni řízení nejsou jmenované a jsou popsané v dalších částech Rádu. Schéma organizační struktury je přílohou tohoto Rádu. (3) Pokud pozice na druhé úrovni řízení není obsazena, přechází pravomoci a odpovědnosti na Ředitele. Ředitel v takovém případě pověří koordinací příslušné součásti některého z jejích zaměstnanců. (4) Změny v organizační struktuře jsou změnou Řádu. S ohledem na interním systémy MU mohou být realizovány jednou ročně, a to se začátkem kalendářního roku. (5) Pro zajištění jednotlivých činností používá Centrum maticovou řídící strukturu. Ta je relevantní zejména pro činnost Národního centra, ale také pro činnosti vzdělávací, výzkumné a infrastrukturní, které sahají napříč ustaveným liniovým řízením a zahrnují i pracoviště mimo Centrum, jak je popsáno v článku 1, odst. 9. ČI. 3 Ředitel Centra (1) Pozice Ředitele je ustanovena v souladu s článkem 23 Statutu a článkem 3.1. Organizačního řádu Fakulty. (2) Ředitel odpovídá za komplexní řízení pracoviště, kvalitu výzkumných a vzdělávacích činností a za hospodárné, efektivní a účelné využití získaných finančních zdroju. (3) Vykonává řídící pravomoci vůči všem zaměstnancům Centra a vydává Pokyny ředitele a Opatření ředitele k nastavení a řízení Centra tak, aby byly zajištěny podmínky pro vzdělávací a výzkumnou činnost. (4) Rozhoduje o strategickém směřování Centra a vytváří nástroje pro naplňování strategických cílů, včetně nástrojů finančních a motivačních. (5) Ředitel navrhuje jmenování a odvolání garantů studijních programů, jejichž uskutečňováním je Centrum pověřeno, habilitačních komisí a komisí pro jmenování profesorem. Rozhoduje o personálním zajištění výuky realizované v Centru. (6) Nástrojem operativního řízení je Kolegium ředitele, jehož členy jmenuje Ředitel (zastoupeni jsou vedoucí výzkumných programů, garanti studijních programů, Ředitel Výzkumné infrastruktury, Ředitel Národního centra, Vedoucí Kanceláře ředitele a Operační ředitel), a Rozšířené kolegium ředitele, do kterého jsou pro zajištění efektivního předávání informací 3 MU U I I R E C E T O X SCI přizváni vedoucí výzkumných skupin a centrálních jednotek. Složení Kolegia ředitele se může měnit s ohledem na potřeby a priority Centra. (7) Ředitel zastupuje Centrum ve vztahu k Fakultě a je členem Rozšířeného kolegia děkana. Z řad akademických pracovníků jmenuje Ředitel dle článku 23 Statutu svého zástupce. ČI. 4 Orgány Centra (1) Orgány Centra jsou Rada centra, Mezinárodní vědecká rada centra a Shromáždění pracovníku centra (podle článku 22 Statutu Fakulty). ČI. 5 Rada centra (1) Poradním orgánem Ředitele je Rada centra (dále jen „Rada"). Rada je jmenována Ředitelem a jejími členy jsou vedoucí výzkumných programů, garanti studijních programů, případně další profesoři a docenti Centra. Na jednání Rady jsou jako hosté trvale přizváni členové Kolegia ředitele, pokud nejsou členy Rady, a členové Akademického senátu Fakulty zvolení za volební obvod chemie. (2) Rada se schází k osobnímu jednání nejméně jednou ročně. Na jednání Rady zasílá Ředitel všem členům Rady a zástupcům Akademického senátu písemnou nebo elektronickou pozvánku. Z jednání Rady je pořizován zápis, který je zveřejněn. (3) Radě předsedá Ředitel a předkládá jí výroční zprávy o činnosti Centra a roční strategické plány. Rada projednává zejména dlouhodobou koncepci a rozvojovou strategii Centra včetně strategických investic, politiky rozvoje lidských zdrojů, rozvoje stávajících a akreditace nových studijních programů a vědeckého směřování výzkumných programů, včetně jejich modifikace, zániku či vzniku nových. Rada dbá na koordinovaný rozvoj vzdělávacích a výzkumných aktivit Centra, kapacit výzkumné infrastruktury a činností Národního centra. (4) Rada slouží jako rozhodující orgán projednávající žádosti o otevřený přístup ke kapacitám centrálních jednotek výzkumné infrastruktury, pokud tyto centrální jednotky nemají Opatřením ředitele stanoveno jinak. (5) O projednávaných žádostech mohou členové Rady rozhodovat per roliam ve formě e-mailové komunikace. V případě jednání per roliam členové Rady hlasují o otázkách navržených Ředitelem, a to svým projevem vůle učiněným prostřednictvím elektronické pošty. Elektronická pošta od všech účastníků per roliam jednání musí být vždy adresována všem dalším členům Rady. Rozhodnutí je přijato, pokud výslovně souhlasí nadpoloviční většina všech členů Rady. Lhůta pro projednání per roliam se zpravidla stanoví na dva pracovní dny. ČI. 6 Mezinárodní vědecká rada centra (1) Mezinárodní vedecká rada centra je jmenována Ředitelem jako externí poradní a oponentní orgán Ředitele podporující strategický rozvoj a zvyšování kvality výzkumných a vzdělávacích aktivit Centra. Jejími členy jsou mezinárodně uznávaní odborníci pokrývající svou expertízou výzkumné směry Centra. 4 M U N I R E C E T O X SCI (2) Mezinárodní vědecká rada centra dlouhodobě sleduje rozvoj Centra a kvalitu jeho výstupů, pravidelně projednává výroční zprávy o činnosti a roční strategické plány předkládané Ředitelem. (3) Členové Mezinárodní vědecké rady centra působí zároveň jako ambasadoři Centra, podporují jeho marketing, napomáhají šíření jeho dobrého jména a jeho zapojení do mezinárodních partnerství. (4) Nejméně jednou za čtyři roky provádí Mezinárodní vědecká rada centra detailní hodnocení Centra a jeho součástí i jednotlivých výzkumných skupin na místě. (5) Mezinárodní vědecká rada centra slouží zároveň jako Mezinárodní vědecká rada Výzkumné infrastruktury. Vyjadřuje se ke zprávám o činnosti Výzkumné infrastruktury předávaným na Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MSMT"), k průběžným sebehodnotícím zprávám a rozvojovým strategiím Výzkumné infrastruktury předkládaným Ředitelem. (6) Mezinárodní vědecká rada centra může předložené materiály projednávat per roliam ve formě e-mailové komunikace. ČI. 7 Shromáždění pracovníků centra (1) Ředitel svolává dle článku 22 Statutu nejméně jednou ročně Shromáždění pracovníků centra (dále jen „Shromáždění"). Ředitel je povinen svolat Shromáždění také na základě písemné žádosti nejméně 30 0 o pracovníků Centra. (2) Jednání řídí člen Akademického senátu Fakulty, který je pracovníkem Centra, případně pracovník Centra zvolený většinou přítomných pracovníků. Právo účastnit se Shromáždění má každý zaměstnanec Centra, který je v pracovním poměru k Fakultě. (3) Shromáždění projednává závažné otázky týkající se Centra a může se o nich usnášet. Shromáždění je usnášeníschopné v případě přítomnosti nejméně 30 % pracovníků Centra dle odst. 2 tohoto článku. Hlasovací právo všech pracovníků je rovné. Usnesení je platné, pokud pro něj hlasovala většina přítomných pracovníků Centra. (4) Ze Shromáždění se pořizuje zápis, který obsahuje případné usnesení a údaje o účasti. Usnesení je adresováno děkanovi Fakulty nebo Akademickému senátu Fakulty. ČI. 8 Vzdělávací a výzkumné činnosti (1) Pro každý z akreditovaných studijních programů či programů, které má Fakulta oprávnění uskutečňovat a na jejichž realizaci se Centrum podílí, je na návrh Ředitele v souladu se Statutem jmenován děkanem garant studijního programu (dále jen „garant"). Garant odpovídá za kvalitu obsahu studijního programu a koordinaci výuky, vyhodnocuje studijní program a rozvíjí jej. Garant dále odpovídá za přípravu materiálů pro získání oprávnění uskutečňovat studijní program, stejně jako k jeho změně, rozšíření nebo prodloužení. Průběžně jiosuzuje personální zabezpečení výuky předmětů, vyhodnocuje kvalitu výuky a navrhuje Řediteli příslušná opatření. Garant je členem Rady dle článku 5, odst. 1. Zajištění vzdělávací činnosti je podporováno Kanceláří ředitele, jak je popsáno v článku 11. (2) Základní jednotkou, ve které se realizují výzkumné a vývojové aktivity včetně tvůrčí činnosti studentů Centra na všech stupních, je výzkumná skupina. Výzkumná skupina hospodaří se svěřenou částí rozpočtu Centra. Tento rozpočet se skládá z alikvotní části Fakultou přidělených institucionálních prostředků Centra definované v souladu s Vnitřními pravidly 5 MUNI ! R E C E T O X S C I pro hospodaření centra na základě kvalitativních a kvantitativních výkonových parametrů, a dále z vlastních projektových prostředků. (3) V čele výzkumné skupiny stojí vedoucí skupiny, kterému je Ředitelem svěřeno vykonávaní řídících pravomocí vůči ostatním zaměstnancům výzkumné skupiny. Vedoucím výzkumné skupiny je zpravidla akademický pracovník Centra. V rámci svěřených pravomocí rozhoduje o vědeckém směřování skupiny, organizuje její činnost, zadává úkoly jednotlivým zaměstnancům a kontroluje jejich plnění. Vedoucí skupiny odpovídá za získávání projektových prostředků pro zajištění fungování skupiny, realizaci svěřených projektu dle pravidel poskytovatele a zajištění požadovaných výstupů. Odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití svěřených zdrojů. (4) Výzkumné skupiny jsou tematicky sdruženy do výzkumných programů, v jejichž čele stojí vedoucí programu. Vedoucí programu je zpravidla profesor nebo docent zodpovědný za rozvoj výzkumného programu a jeho výzkumných skupin v souladu se strategií Centra a za podporu mezioborové spolupráce mezi programy. Určuje vědecké směřování výzkumného programu, zajišťuje vzájemnou koordinaci výzkumných skupin, navrhuje zakládání nových výzkumných skupin a vytváří pro ně podmínky a prioritizuje strategické investice. Vedoucí programu je členem Rady centra dle článku 5 odst. 1 a v této roli se spolupodílí na tvorbě strategie Centra a vnitřních pravidel podporujících její realizaci. ČI. 9 Činnost Výzkumné infrastruktury (1) Výzkumná infrastruktura (dále jen „VI") je dle článku 2, odst. 1 samostatnou organizační jednotkou Centra v souladu s článkem 1, odst. 6. (2) Předmětem činnosti VI je poskytovat uživatelské komunitě otevřený přístup k unikátním znalostem a technologiím a tím podporovat vznik excelentních výsledků výzkumu, vývoje a inovací a rozvoj nových technologií, spolupracovat s dalšími infrastrukturami a provádět strategický výzkum a tím přispívat k rozvoji odvětví a k lepšímu uspokojení potřeb uživatelů z výzkumné komunity i aplikačního sektoru. (3) V čele VI stojí Ředitel Výzkumné infrastruktury (dále jen „Ředitel VI"), který je Řediteli zodpovědný za naplňování funkce VI, zejména za její dlouhodobý strategický rozvoj dle odst. 2 tohoto článku a zajištění otevřeného přístupu ke všem kapacitám. Zodpovídá za zpracování výroční zprávy o činnosti VI i hodnotící zprávy pro průběžné hodnocení ze strany MSMT, připravuje dlouhodobé strategie a související projektové a investiční návrhy. Ředitel VI je členem Kolegia ředitele dle článku 3, odst. 6 a v této roli zodpovídá za soulad strategie VI se strategií Centra a koordinaci všech součástí VI. (4) VI je podle poskytovaných znalostí, technologií a služeb členěna do několika centrálních jednotek, přičemž činnost některých centrálních jednotek může být realizovaná ve spolupráci s jinými pracovišti Fakulty, MU nebo fakultních nemocnic, jak je popsáno v článku 1, odst. 8. Každá taková jednotka hospodaří se svěřenou částí rozpočtu Centra. Tento rozpočet se skládá zejména z alikvotní části prostředků přidělených VI z prostředků MSMT na podporu velkých výzkumných infrastruktur, a dále z vlastních projektových prostředků. (5) V čele centrální jednotky stojí Vedoucí, kterému je Ředitelem svěřeno vykonávání řídících pravomocí vůči ostatním zaměstnancům jednotky. Vedoucí centrální jednotky je zodpovědný za kvalitu poskytovaných technologií, služeb nebo dat ve svěřené oblasti, jejich kontinuální rozvoj a otevřený přístup ke všem kapacitám. V rámci svěřených pravomocí organizuje činnost centrální jednotky, komunikuje s uživateli, zadává úkoly jednotlivým zaměstnancům a kontroluje jejich plnění. S Ředitelem VI spolupracuje na získávání projektových prostředků pro zajištění fungování jednotky, realizuje vlastní projekty dle 6 MUNI I R E C E T O X SCI pravidel poskytovatele a zajišťuje požadované výstupy. Vedoucí odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití svěřených zdroju. (6) Pro specifické potřeby některých centrálních jednotek VI mohou být Ředitelem ustaveny další orgány, zejména v případech, kde se na činnosti centrální jednotky podílí více pracovišť dle článku 1, odst. 9. ČI. 10 Činnost Národního centra (1) Dle článku 2, odst. 1 je organizační jednotkou Centra Národní centrum, které je společným pracovištěm MU a MZP ČR v souladu s článkem 1, odst. 7 a 8. (2) Předmětem činnosti Národního centra je technická podpora výkonu státní správy a regionální samosprávy v oblasti toxických látek včetně přípravy podkladů pro implementaci mezinárodních úmluv a přípravu legislativy Evropské unie. To zahrnuje koordinaci národních aktivit a výzkumu v příslušných oblastech, monitoringu výskytu těchto látek, shromažďování a analýzu relevantních dat včetně vývoje a aktualizace databázových systémů a zpřístupnění potřebných informací pro účely legislativy, dále expertní, posudkovou a konzultační činnost, vzdělávací a osvětovou činnost a organizaci seminářů a konferencí. Do této oblasti spadá také spolupráce s průmyslovou sférou v oblasti hodnocení humánních a ekologických rizik spojených s průmyslovými a zemědělskými aktivitami. (3) Úkoly a aktivity Národního centra definuje mezirezortní Rada Národního centra zřízená ministrem životního prostředí, jejíž postavení a činnost jsou vymezeny ve statutu Rady Národního centra, který tvoří přílohu příkazu ministra životního prostředí č. 27/2006 o zřízení Rady Národního centra ze dne 22. listopadu 2006 v plamem znění. Mezirezortní Rada Národního centra zajišťuje pro Centrum styk s relevantními zainteresovanými stranami a oboustranný přenos informací mezi vědou a legislativou. (4) Národní centrum vede Ředitel Národního centra jmenovaný Ředitelem po konzultaci s MZP. Ředitel Národního centra je zodpovědný za naplňování poslání Národního centra a za tímto účelem komunikuje s Radou Národního centra, relevantními ministerstvy i regionální samosprávou, sekretariátem Stockholmské úmluvy a Environmentálním programem OSN. V souladu s národními a regionálními prioritami připravuje plány činnosti Národního centra, roční a závěrečné zprávy. Ředitel Národního centra je členem Kolegia ředitele dle článku 3, odst. 6 a v této roli zodpovídá za soulad strategie Národního centra se strategií Centra. (5) Národní centrum hospodaří se svěřenou částí rozpočtu Centra, zejména s prostředky poskytnutými Národnímu centru na jeho činnost ze strany MZP, a dále s prostředky z vlastních národních a mezinárodních projektů. V rámci řídících pravomocí svěřených Ředitelem Centra organizuje Ředitel Národního centra činnost Národního centra, zadává úkoly podřízeným zaměstnancům a kontroluje jejich plnění. Ředitel Národního Centra odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití jemu svěřených prostředků. V rámci maticové organizační struktury zajišťuje potřebnou komunikaci a koordinaci s výzkumnými skupinami a centrálními jednotkami výzkumné infrastruktury. Usiluje o získávání projektových prostředků pro zajištění fungování Národního centra, připravuje související projektové návrhy, realizuje vlasmi projekty dle pravidel poskytovatele a zajišťuje požadované výstupy. (6) Národní centrum zajišťuje zároveň funkci Regionálního centra pro budování kapacit a přenos technologií v regionu střední a východní Evropy (CEE) podle článku 1, odst. 8. Ta spočívá zejména v zabezpečování krátkodobého i dlouhodobějšího vzdělávání odborných 7 MUNI j RECETOX SCI pracovníků ze zemí regionu střední a východní Evropy v oblasti analýzy toxických látek, studia jejich chování, vlivů, dopadů a rizik, zpracování a interpretace dat, a dále poskytování podpory při přípravě mezinárodních projektů zaměřených na budování kapacit, podílení se na přípravě a realizaci monitoringu, vytváření a aktualizace regionálních databází a expertních systémů a analýzy dlouhodobých trendů. ČI. 11 Kancelář ředitele (1) Kancelář ředitele (dále jen „Kancelář") podporuje Ředitele v efektivním řízení klíčových činností dle článku 1, odst. 5, uskutečňování krátkodobých a dlouhodobých plánů, zvyšování kvality výstupů a naplňování strategické vize Centra. (2) Hlavní oblastí činnosti Kanceláře je podpora přípravy a implementace dlouhodobé strategie Centra a příprava návrhů strategických projektů, včetně koordinace mezi interními i externími partnery. (3) V oblasti pedagogických aktivit je úkolem Kanceláře poskytovat podporu garantům studijních programů všech stupňů a zajistit procesní a administrativní části vzdělávacích činností. To zahrnuje zejména podporu při přípravě materiálů pro získání, změnu, rozšíření či prodloužení oprávnění uskutečňovat studijní program, propagaci studijních programů, přípravu reklamních materiálů a organizaci propagačních akcí, administraci výběrových řízení a hodnocení Ph.D. studentů, přípravu rozvrhů výuky a závěrečných zkoušek, vypisování témat prací, zajištění aplikačních a zahraničních stáží a pravidelné informování o výukových aktivitách Řediteli. (4) U výzkumných a vývojových aktivit je cílem Kanceláře podpořit jejich další rozvoj a zvyšování kvality, včetně kvality výstupů. Kancelář podporuje internacionalizaci Centra včetně získávání zahraničních vědců a přípravy souvisejících projektu, zapojování do mezinárodních výzkumných sítí a budování dlouhodobých partnerství. K tomu patří implementace systému hodnocení vědeckého a pedagogického výkonu Centra i kvality Výzkumné infrastruktury, zajištění pravidelného informování o těchto výsledcích a organizace mezinárodního hodnocení Centra včetně komunikace s Mezinárodní vědeckou radou centra. (5) Kancelář spolupracuje s Národním centrem v oblasti vztahů s veřejností, marketingu Centra, komunikace s aplikačním sektorem a externími partnery. Spolu s ním vyhledává nové příležitosti pro uplatnění výstupu a výsledků výzkumu Centra i potenciální nové uživatele Výzkumné infrastruktury. (6) Kancelář zajišťuje obecnou prezentaci Centra navenek, aktualizaci webových stránek, přípravu informačních brožur, ročních zpráv a dalších materiálů. (7) Pro zkvalitnění všech činností centralizuje Kancelář požadavky na vztahy s veřejností a marketing koordinuje přípravu reklamních materiálů i organizaci propagačních akcí. (8) Činnosti Kanceláře řídí Vedoucí kanceláře ředitele, který hospodaří se svěřenou částí rozpočtu, odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití svěřených zdrojů, zadává úkoly podřízeným zaměstnancům a kontroluje jejich plnění. Vedoucí kanceláře ředitele je členem Kolegia ředitele dle článku 3, odst. 6. 8 MUNI I R E C E T O X SCI ČI. 12 Provoz a správa (1) Cílem Provozu a správy je vytvářet v Centru podmínky pro uskutečňování všech činností potřebných k naplnění strategické vize Centra, tedy aktivit výzkumných, vývojových, vzdělávacích, konzultačních, tréninkových a dalších. (2) Centrálně poskytované služby této organizační jednotky zahrnují zejména agendy podpory rozvoje lidských zdrojů, grantů a projektů, Evropských strukturálních a investičních fondů, provozu, strategických investic a informačních technologií. Tyto agendy jsou zajišťovány v jednotlivých odděleních Provozu a správy řízených jejich Vedoucími ve smyslu článku 2, odst. 1. Struktura a funkce oddělení se mohou měnit s ohledem na potřeby Centra. (3) Provoz a správa Centra jsou řízeny Operačním ředitelem, kterému je Ředitelem svěřeno vykonávání řídících pravomocí vůči ostatním zaměstnancům této organizační jednotky Centra. V rámci svěřených pravomocí organizuje činnosti Provozu a správy, zadává úkoly vedoucím oddělení a kontroluje jejich plnění. Odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití svěřených zdrojů. (4) Operační ředitel se podílí na tvorbě dlouhodobé strategie Centra, zejména konceptu finanční udržitelnosti a ekonomického řízení. Zpracovává podklady pro interní rozpočty a rozdělování institucionálních prostředků přidělených Fakultou. Je zodpovědný za operativní řízení Centra včetně navrhování, zavádění a udržování soustavy vnitřních předpisů Centra a řízení rizik. Zajišťuje provádění podpůrných činností vyžadujících centrální úroveň řízení, za tímto účelem komunikuje s vedoucími všech organizačních součástí Centra a s jednotlivými součástmi MU. Zajišťuje centrální komunikaci Centra s poskytovateli finanční podpory a komunikaci s kontrolními orgány včetně zajištění auditů. Operační ředitel je členem Kolegia ředitele dle článku 3, odst. 6. (5) V čele jednotlivých oddělení Provozu a správy stojí jejich Vedoucí, který je zodpovědný za zajištění jemu svěřené agendy, vykonává řídící pravomoci vůči ostatním zaměstnancům oddělení, zadává jim úkoly a kontroluje jejich plnění. Vedoucí oddělení odpovídá za hospodárné, efektivní a účelné využití svěřených zdrojů. ČI. 13 Hospodaření Centra (1) Centrum je samostatné pracoviště Fakulty hospodařící s přiděleným rozpočtem a projektovými zdroji v souladu s nadřízenými předpisy. (2) Centrum usiluje o maximální možnou diverzitu zdrojů pro zajištění stability a dlouhodobé udržitelnosti všech organizačních součástí a činností. (3) Institucionální prostředky na svoji činnost získává Centrum v rámci rozpočtu MU a Fakulty, účelově určené prostředky pak řešením národních a mezinárodních projektů. V menší míře využívá Centrum volných kapacit k realizaci smluvního výzkumu a doplňkové činnosti nebo získává dotace. (4) Rozdělování institucionálních prostředků přidělených Fakultou a tvorba rozpočtu Centra se řídí vnitřními pravidly pro hospodaření Centra. ČI. 14 Hodnocení činnosti Centra (1) Ředitel předkládá jednou ročně výroční zprávu o činnosti a hospodaření Centra Radě centra a Mezinárodní vědecké radě centra. 9 MUNI R E C E T O X SCI (2) Nejméně jednou za čtyři roky probíhá prezenční hodnocení Centra a jeho týmů Mezinárodní vědeckou radou centra. Hodnotí se jeho dlouhodobá strategie a její naplňování, složení a kvalita týmů, kvalita všech činností a výstupů, dosahování krátkodobých i dlouhodobých cílu i finanční udržitelnost. (1) Tento Organizační řád centra RECETOX schválil podle článku 21, odst. 3 Statutu Akademický senát Fakulty dne 10. prosince 2018. (2) Organizační řád centra RECETOX nabývá účinnosti dnem schválení Akademickým senátem Fakulty. V Brně dne 10. prosince 2018 (3) Každoročně pak probíhá hodnocení jednotlivých zaměstnanců v souladu s vnitřními předpisy MU. ČI. 15 Závěrečná ustanovení RNDr. Milan Baláž, Ph.D. předseda Akademického senátu Přírodovědecké fakulty doc. Mgr. Tomáš Kašparovský, Ph.D. děkan Přírodovědecké fakulty prof. RNDr. Jana Klánová, Ph.D ředitelka centra RECETOX Přílohy: 1) Organizační schéma Centra 10 MUNI I RECETOX SCI Organizační schéma Centra 11