Automobil představuje nejenom dopravní, osobní nebo nákladní kolové motorové vozidlo, nýbrž i nástroj určený k požívání erotické nebo sexuální rozkoše. Automobil je statusový symbol, který vedle svobody, autonomního stylu i životního způsobu, síly, nadřazenosti, moci a pohybu demonstruje příslib i uskutečnění sexu. Automobil dokládá integraci insulace i izolace, které se podílely na emancipaci i transformaci genderové subjektivity a sexuální revoluci. Současně propůjčuje řidiči téměř božské vlastnosti a nominuje ho na supermana i novodobého nadčlověka. //„Automobil dal demokratickému rytíři zároveň koně, zbroj a nadutou drzost …“// (McLuhan 2011, 236)$
Pohlavní akt se může odehrávat v osobním automobilu, taxi nebo i nákladním voze. Automobil je ovšem za všech okolností prvkem soukromého, jenž proniká veřejným prostorem. Řidič i spolujezdec je v prostoru automobilu chráněn od okolního světa. Jede si v „časoprostorové kleci“ a „pohyblivém obývacím pokoji“, aniž by ho okolní svět jakkoliv ovlivňoval (Urry 2002). //„Několik kapek benzinu umožňuje, aby se slabí cítili silnými …“// (Keller 1998, 52). Jedinec se v automobilu může plně oddávat emocionálnímu zážitku a konečně žít naplno (Keller 1998, McLuhan 2011, Primeau 1996). //„Privatizovaný zvukový prostor automobilu poskytuje řidiči odpočinek, vzdálený od každodenního omezení“// (Miller 2001, 193). Automobil je prostředek sexuální úspěšnosti a reprezentuje falický symbol, jenž jako zástupný znak demonstruje sílu a úspěšnost svého majitele. Vlastnictví, řízení i pobyt v automobilu vede k osvobození kontroly a dovoluje usilovat, ucházet se nebo okouzlit a svést ženu. Samotné sousloví řídit auto se stalo i eufemismem pro sexuální akt.$
//„Zeptal jsem se dívky, čím by se chtěla stát.//#
//Řekla: ,Miláčku, copak ti to není jasné,//#
//chtěla bych být filmovou hvězdou,//#
//ale než se jí stanu, můžeš pro mě něco udělat.//#
//Miláčku, můžeš řídit moje auto.//#
//Ze mě bude brzy hvězda.//#
//Miláčku, můžeš řídit moje auto//#
//a možná se do tebe zamiluju.‘//#
//Řekl jsem té dívce, že můžu začít třeba hned.//#
//A řekla: ,Poslouchej hochu, řeknu ti to bez vytáček,//#
//auto budu mít, až dobudu svět,//#
//ale mám svého řidiče, a to je začátek.//#
//Miláčku, můžeš řídit moje auto.//#
//A ze mě bude hvězda.//#
//Miláčku, můžeš řídit moje auto//#
//a možná se do tebe zamiluju‘“// (McCartney – Lennon 1965).$
V automobilu se odehrává rychlý nebo příležitostný sex, pravidelné tajné schůzky nebo i předmanželský sex a první rande (Heitman 2009). //„Na prvním rande, na zadním sedadle právě tohodle desota, a vona hned votekla. Hned napoprvý, no věřili byste tomu? (…) Hned napoprvý, na prvním rande, a já ji prostě zbouch“// (Crews 2007, 16). Automobil umožňuje oddávat se intimnímu kontaktu za plné adrenalinové jízdy nebo v zastaveném voze na veřejném i odlehlém místě. //„(…) nad sexuálními akty ve stěsnaných prostorách mého auta, zaparkovaného na nejrůznějších opuštěných služebních silnicích, ve slepých ulicích a na půlnočních parkovištích – očividně necítila žádné znepokojení“// (Ballard 1995, 64). Automobil naplňuje polyfunkční model sexuálního světa, v němž variují různé kategorie pozic od snu k realitě, od uskutečnění k nemožnosti, od rozkoše k bolesti a od napětí k uvolnění. Jednotlivé interiérové i exteriérové části automobilu lze využít jako místa určená k milování, sexuálnímu aktu a tělesné rozkoši. K vyhledávaným a zpravidla i jediným částem automobilu patří přední a zadní sedadla, kufr nebo kapota.$
Přední sedadla představují nejenom prostor k sexuálnímu aktu, nýbrž i k předehře a strategickému svádění. //„Stopařka zastavila auto ne proto, aby se svezla, ale aby svedla muže, který v autu jel (…)“// (Kundera 1991, 68). Přední sedadlo spolujezdce slouží k navázání bližšího kontaktu se spolucestující, s neznámou ženou nebo prostitutkou. //„Ta dívka na sobě měla nadýchanou bundu z bílé kožešinky. (…) Byla dobře stavěná a já si nemohl pomoct, dost mě přitahovala. Ve slabinách mi hučelo a žaludek se mi lehce houpal. (…) Přistihl jsem se při tom, jak zastavuji vedle ní a stahuji okýnko. (…) ,Jste v práci?‘ osmělil jsem se. Nechápavě se na mě zadívala a pak jí to došlo. Přes tvář jí mihla celá řada výrazů, od rozhořčení až po radost. Nakonec se zasmála a dala si ruku přes pusu, což bylo rozkošné a okouzlující. ,A tak,‘ řekla. ,Á, vy si myslíte, že jsem lehká holka.‘ Zděsil jsem se… (…) Ona se dál smála a já jen seděl v autě s ušima rudýma jako rak. V tu chvíli jsem měl odjet, ale kdovíproč jsem to neudělal. Přestala se hihňat a pak si k mému překvapení otevřela dveře k sedadlu spolujezdce a nastoupila si, načež mě zaplavila přílivová vlna těžkého, velmi nepříjemného a dusivého parfému. (…) Šokovalo mě to“// (Bernières 2008, 13−14). Přední sedadla jsou zpravidla ústřední v okamžiku rozhodnutí a sblížení, které podporuje atmosféra a odlišné vnímání okolního světa z automobilu. //„Přejeli jsme kolem stěny tmavých stromů a pak zazářila do parku fasáda Děvatapadesáté ulice, hranol jemného bledého světla. (…) neměl jsem žádnou dívku, jejíž odtělesněná tvář by se vznášela mezi tmavými římsami a oslepujícími reklamami, a tak jsem pevněji sevřel své objetí a přitáhl jsem děvče vedle mne blíž k sobě. Její bledá, vzdorovitá ústa se usmála a tak jsem si ji přitáhl ještě blíž, tentokrát k obličeji“// (Fitzgerald 1979, 69).$
Na předních sedadlech řidiče a spolujezdce může znesnadňovat sexuální akt volant nebo palubní deska. Prostor se odkrývá po odklopení předního sedadla dozadu, kdy se žena může obkročmo zády i čelem posadit na partnera. K udržení rovnováhy jí může posloužit palubní deska nebo úložná schránka, která napomáhá i ke kontrole hloubky penetrace. Na sedadlo spolujezdce může naopak usednout žena, pozvednout nohy a opřít si je o lokty muže, nebo ulehnout břichem na plochu předního sedadla, vystavená proniknutí muže. Jedná se o různé varianty misionářských poloh, které se proměňují i v závislosti na typu a značce automobilu. Žena může usednout i na sedadlo řidiče a symbolicky převzít dominantní roli. //„Ona nejdříve zůstane sedět a drží se volantu jako dítě, které sedí v autě stojícím před garáží a dělá, že řídí. Já se vyhrabu ze sedadla a sednu si rovně. Otočím se k ní a vytáhnu si nohu bližší k ní nahoru na sedadlo. (…) Doris si na sedadle klekne. Ve tmě vidím, že boty nechala dole u plynového pedálu. (…) Doris zvedne hlavu a začneme se líbat. Pak se líbáme bez přestání a já nevím kam s nosem, aby se mi pořád nepletl. Potom ona pomalu rozevře rty, tak je rozevřu taky. Dělám, co můžu“// (Wharton 2000, 201). Ovšem na sedadlo řidiče může být naopak muž submisivně usazen. //„Narovnala ho za volantem do polohy vsedě, sama se natáhla na svém sedadle, shrnula si sukni přes kolena a položila mu hlavu do klína. (…) Seděl toporně za volantem, snažil se jej svírat oběma rukama, obě stehna pod její hlavou křečovitě napjatá, s erekcí přitlačenou Heleně za uchem“// (Irving 1999, 310−311). Sedadlo spolujezdce lze uplatnit i horizontálně k polohám obrácené kovbojky nebo lotosového květu. Polohám na předních sedadlech nejlépe odpovídají automobily MPV (multi-purpose vehicle), disponující zvýšenou střechou, nebo sportovní vozy (například kupé //Hyundai Genesis//). Vedle vaginální penetrace lze využít sedadlo spolujezdce k orálnímu sexu nebo obě přední sedadla k vzájemnému sexu bez penetrace (stimulace rukou).$
//„Tady. Teď. Na zadním sedadle. A na zadním sedadle se to také stalo. Nacpali se do malého prostoru a hledali polohu ve tmě, ve smíšeném pachu benzinu a dětských galoší a polstrování pontiaku …“// (Yates 2009, 223). Prostor na zadních sedadlech se k sexuálnímu aktu odkrývá zejména po odsunutí nebo sklopení předních sedadel. Zadní sedadla představují zpravidla nejběžnější místa intimního sblížení a snímání oděvů. //„Automobil se pomalu rozjíždí, aniž by muž řidiči cokoliv řekl. Zatahuje však napravo, nalevo i přes zadní sklo stahovací roletky. O si sundává rukavice v domnění, že ji chce její milý líbat anebo si přeje, aby ho polaskala. Ale on říká: ,Podej mi kabelku, jenom ti překáží.‘ Podává mu ji, on ji odkládá stranou a dodává: ,Taky jsi příliš oblečená. Odepni si podvazky a sroluj si punčochy pod kolena.‘ (…) ,Stáhni si podvazkový pás,‘ říká jí, ,a sundej si kalhotky.‘ To už je jednodušší, stačí dát ruce pod sukni a trochu se nadzdvihnout. Bere jí z rukou pás i kalhotky, otevírá kabelku a dává je do ní. Pak říká: ,Neměla by sis sedat na kombiné ani na sukni. Vyhrň si ji a sedni si přímo na sedačku.‘ Koženková sedačka je kluzká a studená a citelně se lepí na stehna“// (Réageová 2005, 29−30). Navzdory možnosti pohodlněji si upravit zadní sedadla, vyznačují se specificky omezeným prostorem, a proto i poskytují neopakovatelné dobrodružství. //„Asi po dvaceti minutách se mi podařilo na širokém sedadle ze zelené kůže vmanévrovat Nancy do skloněné polohy. Levá ruka mi definitivně zdřevěněla, ale nedokázal jsem ji vytáhnout bez ztráty těžce vydobytých pozic. Druhá ruka pozvolna odstranila nánosy tkanin a po stehnu postoupila k místu, kde se začíná měkce svažovat. (…) A tak jsme se proplétali a hledali k sobě cestu jako nafetovaní podmořští živočichové, zachumlaní, já v kabátě a ona v kožichu, a lapali jsme po dechu ve vydýchaném dusnu z topení“// (Myrer 2011, 44). Zadní sedadla umožňují vystoupit z liminálního stadia a stavu „na pomezí“, kdy jedinec odnímá kontrolu i stud, a plně se otevřít fázi milostného a sexuálního vztahu (Turner 2004).$
//„Zadní sedadlo,//#
//Holky sebou šijou,//#
//Jako včelky bzučí,//#
//Když se usadí na zadní sedadlo,//#
//Hezky se přitulí a to je, hochu, pocit blažený!//#
//Můžeš se jim láskyplně věnovat, když nemusíš držet volant!//#
//Sezení na zadním sedadle,//#
//Má svůj milý půvab//#
//Je velmi uspokojující,//#
//Sezení na zadním sedadle,//#
//Je báječný vynález,//#
//Lidé na něm se k sobě tuze mají//#
//A sblížit se neváhají!//#
//Můžeš se milovat se svou holkou po nocích v pokojíku,//#
//Ale jestli to chceš dělat, jak se to dělat má,//#
//Pak je musíš dostat dozadu,//#
//Na pěkně těsné a útulné,//#
//Zadní sedadlo!“// (Marshall – Lampl – Davidson 1928).$
Zadní sedadla umožňují vaginální a anální penetraci nebo orální sex. Vaginální penetrace zahrnuje zejména pozice zepředu, zezadu, vkleče nebo i vsedě. Vaginální penetraci na zadním sedadle lze rozdělit podle polohy nohou o zadní sedadla opřené nebo zakleslé ženy. //„Zdvihá-li obě stehna vzhůru, je to hák. Drží-li milenec její nohy na svých ramenech, je to rozškleb. Zkříží-li je, je to kozelec. Nechá-li jednu nataženu, je to polokozelec. Má-li střídavě jednu na rameni milencově a druhou nataženu, je to naštíplý bambus. Vloží-li jednu za hlavu a druhou nechá nataženu, je to halapartna (…) Složí-li zkřižmo nohy na podbřišku, je to poloha krabí. Zkříží-li zdvižená stehna, je to závora. Splete-li nohy v uzel, je to poloha lotosová“// (Vátsjájana 1969, 39). Žena však může ležet horizontálně na zadních sedačkách, kde //„přímé spojení je obyčej. Rejdí-li [muž] s pyjem v ruce na vše strany, je to kopist. Doráží-li toliko svrchu a pánev je snížena, je to trkač. Totéž naopak a divoce je hmoždíř. Vráží-li dlouhou a vytrvale vedrav se pyjem, je to tlouk. Dopadá-li rychle celou pánví pěkně zdola, je to beranidlo“// (Vátsjájana 1969, 43). Pokud žena naopak zaujímá na zadních sedadlech klečící pozici, muž //„doráží býčí hrou, (…) tu se laskání provádí na hřbetě. A tímtéž způsobem nechť se kochá to či ono zvláštní a nebývalé spojení: psí, antilopí …“// (Vátsjájana 1969, 40). Okénko nebo dveře automobilu lze v těchto pozicích využít jako opěrnou plochu. Partneři nebo milenci mohou na zadních sedadlech zaujímat lotosovou pozici vsedě, pozici šedesát devět, ležet na boku nebo ve lžícové pozici. Žena však může i provádět orální sex, ležet v převrácené misionářské pozici a klečet nebo sedět obkročmo na partnerovi. //„Počkal jsem, až zase zastavíme, a nasměroval jsem si zpětné zrcátko tak, abych viděl, co se děje na zadním sedadle. (…) Vaughan dívku zdvihl, posadil si ji na sebe obkročmo a opět do ní penisem vstoupil. V triptychu obrazů, odrážejících se na tachometru, hodinkách a otáčkoměru se sexuální akt mezi Vaughanem a dívkou odehrál v orámovaných propastech světélkujících ciferníků a byl řízen vzhůru šplhající ručičkou tachometru“// (Ballard 1995, 107). Zadní sedadlo může být však vybaveno i opěrkou, vybízející k ulehnutí břichem i usednutí na její plochu nebo mezi opěrkami zadního sedadla, které nabízí kromě vaginální penetrace i cunnilingus. Z hlediska komfortu sexuálního aktu na zadních sedačkách jsou vyhledávány automobily s větším prostorem, k nimž patří terénní vozy (například //Ford Kuga//), vozy kombi (například //Škoda Superb kombi//) nebo kabriolety (například //Audi A5 Cabrio//). Zadní sedadla ovšem mohou posloužit k usazení nebo pokleknutí ženy, která provádí orální sex v automobilu se střešním oknem, zatímco se muž pažemi opírá o opěradla předních sedadel a nohama spočívá na předních sedadlech.$
Vedle předních a zadních sedadel patří k využitelnému prostoru i kufr nebo kapota automobilu. Prostor kufru lze plně využít po vyndání zadních sedadel nebo jejich sklopení, kdy je žádoucí rovná úložná plocha. Podobné podmínky nabízí přední kapota, na níž si lze čelně k partnerovi sednout nebo lehnout.$
//„Můžeme se milovat tady a teď//#
//Nebo si to trochu vylepšit//#
//Můžeme jít ven na déšť//#
//A pomilovat se na kapotě mého auta.//#
//Chceš být promočená na kapotě mého auta//#
//Chceš zažít sex na kapotě mého auta bejby//#
//Na mém autě je to bájo//#
//Na kapotě mého auta bejby//#
//Vím, holka, že ložnice je skvělý místo//#
//Pro holky, co maj rády gangstery//#
//Ale na dnešní večer mám jiný plán//#
//Co s tebou chci provést//#
//Vím o jedné pozici, ničeho se neboj//#
//Přísahám, že to nebude nic zlého//#
//Jen si vylez na mou kapotu//#
//To, co se mnou provádíš, ze mě dělá chlapa“// (Garrett – Brothers 2008).$
Automobil je výzvou, svůdcem i hříčkou k uskutečnění sexuálního aktu. Umožňuje rozpoutat snovou i reálnou imaginaci a překračovat dosavadní a v některých případech i nepřípustné hranice a limity. Sex v automobilu je potvrzením široké škály a variací kulturních univerzálií, k nimž patří vášnivá láska, sexuální touha i touha po dobrodružství, prožitku a objevování nového a nepoznaného (Hatfield – Rapson 2002). Sex v automobilu jako forma poučení o rozkoši představuje nejenom manuál, nýbrž i sumarizaci tabuizovaného, utajovaného a skrývaného, jehož prezentace se v sublimované formě otevřeně projevuje ve výtvarném umění, v hudbě a krásné literatuře. Reflexe sexu v automobilu i jeho polyfunkční využití dokládají tvořivost a rozmanitost lidského chování, jež nelze redukovat pouze na instrumentální racionalitu a účelovost. Ačkoliv lidskou existenci svazují pouta hodnot a norem, zároveň je osvobozena křídly lidské přirozenosti, jež vybízí otevřít dvířka automobilu ženě nebo muži, usednout a jejich zavřením se odevzdat světu rozkoše, vášně a sexu (obr. 1).
${img{images/rozkos_01.jpg}{alone}}$
Obr. 1. Roadster// Lamborghini Murcielago Barchetta// vítá všechny, kteří se právě chystají usednout do jeho interiéru a po zavření dřívek se odevzdat světu rozkoše, vášně a sexu.
$
Literatura:$
Ballard, James Graham (1995): //Bouračka.// Olomouc: Votobia.#
Bernières, Louis de (2008): //Partyzánova dcera.// Praha: BB⁄art.#
Crews, Harry (2007): //Auťák.// Praha: Argo.#
Fitzgerald, Francis Scott (1979): //Velký Gatsby − Poslední magnát.// Praha: Odeon.#
Garrett, Sean – Brothers, Aliva (2008): //On the Hood.// Turbo 919.#
Hatfield, Elaine – Rapson, Richard L. (2002): Passionate Love and Sexual Desire: Cross-Cultural and Historical Perspectives. In Vangelisti, Anita L. – Reis, Harry T. – Fitzpatrick, Mary Anne, eds., //Stability and Change in Relationships.// Cambridge: Cambridge University Press, 306−324.#
Heitman, John (2009): //The Automobile and American Life.// Jefferson: McFarland.#
Irving, John (1999): //Svět podle Garpa.// Praha: Knižní klub.#
Keller, Jan (1998): //Naše cesta do prvohor: O povaze automobilové kultury.// Praha: Sociologické nakladatelství; Brno: Sdružení NETŘESK.#
Kundera, Milan (1991): //Směšné lásky: Povídky.// Brno: Atlantis.#
McCartney, Paul − Lennon, John (1965): //Drive My Car.// Rubber Soul.#
McLuhan, Marshall (2011): //Jak rozumět médiím: Extenze člověka.// Praha: Mladá fronta.#
Myrer, Anton (2011): //Poslední kabriolet.// Praha: BB⁄art.#
Miller, Daniel (2001): //Car Cultures.// Oxford: Berg.#
Primeau, Ronald (1996): //Romance of the Road: The Literature of the American Highway.// Bowling Green: Bowling Green State University Press.#
Réageová, Pauline (2005): //Příběh O / Návrat do Roissy.// Brno: Host.
Marshall, Jack − Lampl, Carl – Davidson, Morey (1928): Get ’em in a Rumble Seat. (Píseň v roce jejího vzniku nazpívali The Happiness Boys a poté Six Jumping Jacks. Bližší informace na {{http://www.amazon.com/|http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005K9XG/recommendedrea06}})#
Turner, Victor Witter (2004): //Průběh rituálu.// Brno: Computer Press.#
Urry, John (2002): //Inhabiting the Car.// Lancaster University: Department of Sociology.#
Vátsjájana, Mallanága (1969): //Kámasútra, aneb, Poučení o rozkoši.// Praha: Státní zdravotnické nakladatelství.#
Wharton, William (2000): //Birdy.// Praha: Argo.#
Yates, Richard (2009). //Nouzový východ.// Praha: Mladá fronta.$
/a(Barbora Půtová)/aa