Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Co., Ltd. (čínsky: 双环汽车, česká transkripce: //Šuang-chuan//, „Dvojitý prstenec“), čínský výrobce automobilů, který se zaměřuje hlavně na produkci sportovně užitkových a malých městských vozů. Firma byla založena v roce 1986 a sídlí v hlavním městě provincie Chepej (Hebei) Š’-ťia-čuangu (Shijiazhuang). V roce 2002 zakoupila státní podnik Red Star Auto Manufacturing Company spolu s rozsáhlou sítí autodílen a distribučních center.# V roce 1988 uvedla automobilka na trh svůj první model //Shuanghuan Laibao//, označovaný za plagiát pick-upu //Toyota Hilux//, o deset let později rozšířila nabídku o pick-up a SUV //Shuanghuan Jiaolian//, opticky připomínající „automobil pro volný čas“ //Toyota RAV4//. Obchodní průlom se společnosti podařil v roce 2002, kdy představila svůj luxusní crossover //Shuanghuan CEO//, s nímž pronikla díky příznivé ceně na evropské trhy. Vůz je vybaven benzinovým motorem o objemu 2,4 litru (82 kW při 5 250 ot/min), benzinovým turbomotorem 2,8 litru či turbodieselem o stejném objemu a výkonu 86 kW. Jeho design však vykazuje četné podobnosti s konkurenčními značkami – předek připomíná //Land Cruiser// od Toyoty, zadní část //BMW X5//. Když čínský výrobce model představil v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, požádala automobilka BMW o soudní zákaz jeho prodeje s tím, že se jedná o klon jejího SUV předchozí generace X5; zatímco v Německu s žalobou uspěla, italský soud naopak dospěl k závěru, že SCEO kopii //BMW X5// nepředstavuje, a firmě Martin Motors, výhradnímu dovozci vozů Shuanghuan, prodej nezakázal. Podobnou kontroverzi vyvolal též model miniautomobilu //Shuanghuan Noble// (nabízeného též pod značkou //Shuanghuan// či //Martin Motors Bubble//), jehož uvedení na evropský trh společnost Daimler AG soudně napadla pro nápadné podobnosti s modelem //Smart Fortwo//, vyráběným divizí Mercedes-Benz. Ani v tomto případě se však nepodařilo jednoznačně prokázat porušení práv na duševní vlastnictví a distribuci modernizované verze vozu zabránit.$# ${img{images/Shuanghuan_znak.jpg}{alone}}$ $Znak //Shuanghuan//.$ ${img{images/Shuanghuan_sceo.jpg}{alone}}$ $Automobil //Shuanghuan Ceo//.$ **Internetové zdroje:**$ {{www.chinacsky.com/co/17894/|http://www.chinacsky.com/co/17894/}}# {{www.hbshauto.com/en/|http://www.hbshauto.com/en/}}# Znak //Shuanghuan//. Pramen: {{http://i.wheelsage.org/pictures/shuanghuan/logotypes/autowp.ru_shuanghuan_logo_1.jpg|http://i.wheelsage.org/pictures/shuanghuan/logotypes/autowp.ru_shuanghuan_logo_1.jpg}}# Automobil //Shuanghuan Ceo//. Pramen: {{http://i.wheelsage.org/pictures/shuanghuan/sceo/autowp.ru_shuanghuan_sceo_5.jpg|http://i.wheelsage.org/pictures/shuanghuan/sceo/autowp.ru_shuanghuan_sceo_5.jpg}}$ /a(Jan Filipský)/aa$ **Šuang-chuan**$ //Muž://# Jak za časů dávných Šanů# chutná láska v Šuang-chuanu.# Do modelu Noble# nevěstu si zbožně nesu,# nepůsobí mi trable,# že vůz je klonem Mercedesu.# Do naší mravenčí práce# vnášíme hodně inspirace;# a modelů máme mnohem více,# tvoříme kreativní stavebnice.# Teď za sexem v drsném terénu# Šuang-chuan UFO proženu;# aťsi vypadá jak dvojče Toyoty,# jen když nám skýtá lásky dobroty.# # //Žena://# Toyota, Mercedes, BMW, Ford …# Jako byste neznali patchwork,# nápaditou vrcholnou dekoraci?# Pro naši značku je ideální propagací.# Nerozhoduje, zda originál či plagiát,# na výsluní tvé lásky a pozornosti# budu se v Šuang-chuanu vděčně hřát.# Proč vymýšlet vymyšlené?# Že na úhlu pohledu záleží dosti,# o tom píše Pirandello zasvěceně:# //Tutto per bene//.# # //Mravokárce://# Auto z cizích záplat uštrikovat!# Navíc to hrdě do světa vytrubovat!!# Za čínskou zeď běžte se s tím schovat!!!# /a(Jaroslav MalinaJan FilipskýJaroslav Pernica)/aa