Koupající se Zuzana odbyla dva chlípné starce,# kteří zatoužili povozit se v její sexy bárce.# Zuzanu B., krásnou, bohabojnou a bílou jak lilii,# naštvaní staříci Č. a T. z cizoložství pak vinili.# $ # Prorok Daniel duchu starozákonní korektnosti# „oko za oko, zub za zub“ učinil zadosti:# Chlípníci Č. a T. byli obviněni ze sexismu# a mladičká ctnostná Zuzana B. z ageismu.# $ # Vysvětlivky# **ageismus** (z angličtiny: //age//, „věk, stáří“), věková diskriminace, znevýhodňování osob na základě jejich (vyššího) věku; termín byl vytvořen po vzoru rasismu a sexismu.# **chlípnost**, necudnost, oplzlost, prostopášnost, vilnost.# **sexismus** (z latiny: //sexus//, „pohlaví“), diskriminace osob na základě pohlaví; termín byl vytvořen po vzoru rasismu, neboť prosazuje podobně exkluzionistické a utlačovatelské principy. Většinou je zaměřen proti ženám a bývá také nazýván mužským šovinismem. Průvodními znaky jsou znevýhodnění v profesní dráze, nižší mzda za stejnou práci, vyšší zastoupení v neatraktivních a špatně placených zaměstnáních apod. V souvislosti se sexismem se často používá pojem sexistický jazyk, který muže nadřazuje ženám prostřednictvím gramatických jevů (označování žen mužským rodem například „Angela Merkelová – kancléř“), stylistických jevů (ženy až na druhém místě například „kolegové a kolegyně“) nebo různých ustálených spojení, bonmotů apod. (vtipy o blondýnách, ženy za volantem).# **Zuzana** (hebrejsky: „lilie“), žena krále Jójakíma, velice krásná a bohabojná, postava ze starozákonní deuterokanonické knihy Danielovy. Odbyla dva chlípné starce, kteří ji viděli koupat se v zahradě a zatoužili po ní. Byla jimi křivě obviněna z cizoložství, před smrtí ji zachránil prorok Daniel (Da 13), jenž usvědčil oba starce ze lži. Častý námět krásné literatury (André Chénier, //Zuzana//, 18. století, nedokončená biblická báseň v šesti zpěvech; Alfred de Vigny, //Antické a moderní básně//, 1837 aj.) a výtvarného umění – malíři (Albrecht Altdorfer, Adolf Born, Natálie Gončarovová, Guercino, Jean-Jacques Henner, Peter Paul Rubens, Tintoretto aj.) jej využili zpravidla k vytvoření kontrastu nahé a nevinné ženy a dvou chlípných starců.