Jeho nástroj lásky# vstupuje do nejedné krásky# (zpravidla bez masky),# s následky nedělá si žádné vrásky,# jsou jen předmětem fanfaronské sázky,# když jim, s Amorem v zádech, hladí vlásky,# stahuje punčošky, rozepíná háčky a povoluje pásky.# $ # Už při vystupování# myslí na přestupování.# $ # Pohazuje si s ženami,# jak Caesar s kostkami.# Alea iacta est – Kostky jsou vrženy,# mějte se na pozoru všechny římské ženy!# $ # Servate uxores, moechum calvum adducimus,# Caesar se chová jak promiskuitní řecký bůh Zeus.# $ # Vysvětlivky# **Alea iacta est** (z latiny), Kostky jsou vrženy (údajný Caesarův výrok před překročením řeky Rubikon, čímž začala válka, která znamenala konec římské republiky).# **Servate uxores, moechum calvum adducimus** (z latiny), Chraňte své ženy přivádíme plešatého smilníka (římský historik a životopisec Gaius Suetonius Tranquillus [asi 69/70–140], //De vita Caesarum libri VIII// [Životopisy císařů]: úryvek z pokřiku, jímž v rámci karnevalové svobody vojáci oslavovali Iulia Caesara [100–44 př. n. l.] při jeho triumfu na počest vítězství ve válce galské). Caesarova plešatost je nezpochybnitelným historickým faktem, ale ve světle této zprávy snad historikové přehodnotí běžně přijímaný důvod Caesarovy brutální vraždy: šlo možná o odplatu za poskvrnění cti manželek obou spiklenců a dalších postižených manželů, nikoli o odstranění diktatury a nastolení někdejšího republikánského zřízení.# **Zeus** (genitiv Dia, z indoevropského //diéios//, „jasné denní světlo“), nejvyšší řecký bůh, přemožitel Títánů a Gigantů. Uspořádal běh světa a nastolil řád //(kosmos)//. Zeus je otcem bohů i lidí. Zplodil potomky se svou ženou Hérou, sám (Athénu) i s četnými bohyněmi a pozemšťankami. Pokud naplnění jeho touhy vyvstaly překážky či případná odmítnutí, zdolával je vynalézavě: Európu oslnil a unesl jako sličný býk, s Lédou se spojil v podobě labutě, Danau „navštívil“ jako zlatý déšť, Alkménu získal v podobě jejího manžela Amfitryóna. Zeus měl i homosexuální, homoerotické, nebo dokonce pederastické sklony, jak dokládá například jeho vztah k mladému a sličnému Ganymédovi. Tato údajná promiskuita je odrazem spojování starých a nových bohů v průběhu rané fáze řeckého vývoje a složitého utváření geneaologie řeckého panteonu.