český malíř, grafik, sochař; účastník projektu *Kruh prstenu: Světové dějiny sexuality, erotiky a lásky od počátků do současnosti v reálném životě, krásné literatuře, výtvarném umění a dílech českých malířů a sochařů inspirovaných obsahem této knihy. V roce 1934 absolvoval České reformní reálné gymnázium v Karlových Varech, v roce 1938 Vysokou školu architektury a pozemního stavitelství Českého vysokého učení technického v Praze, obor kreslení, u Oldřicha Blažíčka, Cyrila Boudy a Josefa Sejpky. V letech 1938–1941 byl členem skupiny Sedm v říjnu, prvního sdružení mladých umělců v období mezi oběma světovými *válkami, v letech 1942–1948 členem Spolku výtvarných umělců Mánes a znovu pak po jeho obnovení, v letech 1949–1957 členem 1. střediska Svazu čs. výtvarných umělců, od roku 1945 byl členem Sdružení českých umělců grafiků Hollar, v roce 1958 se stal členem Skupiny 58, později Radar. V roce 1964 byl zvolen čestným členem florentské Akademie „Accademico onorario“, od roku 1969 byl „Membre associé“ Královské belgické akademie. V letech 1945–1949 působil jako profesor kreslení pro architekty na Vysoké škole architektury a pozemního stavitelství při Českém vysokém učení technickém v Praze.$Lieslerovo dílo od počátku vynikalo invencí, hledáním vlastního výrazu a perfektním zvládnutím malířských a kreslířských technik. Bylo proto zařazeno do expozic progresivních zjevů generace 40. let, které byly uspořádány v Praze roku 1941 pod názvem //Konfrontace//. Rovněž bylo zastoupeno na výstavě //Generace Mánesa 1947// a na výstavě mladého československého umění v Galerii La Boëtie v Paříži roku 1947, která se pak opakovala v Bruselu, Antverpách a v Lutychu. Liesler patří k umělcům dovolávajícím se klasických hodnot minulosti, navázal zejména na El Greca, Francisca *Goyu a Honoré Daumiera. Další jeho tvorba se pohybovala v prostoru *surrealistického vizionářství opírajícího se o techniky starých mistrů dokonale zvládané s manýristickou rafinovaností. Ilustroval více než sto knižních titulů, byl tvůrcem artprotisů, známek, listů volné grafiky, vlastních *bibliofilií, *ex libris, drobné grafiky, plakátů, příležitostně i plastik a objektů; psal povídky, básně, publikoval statě a úvahy o umění. (Jaroslav Malina)