český divadelní režisér, dramatik a prozaik. Je významnou tvůrčí osobností české divadelní a literární scény. Podílel se na založení tří brněnských divadelních souborů – Nepojízdné housenky (1979), Ochotnický kroužek (1985) a Kabinet múz (1990). Úctyhodný je rovněž počet divadel, s nimiž dosud režijně spolupracoval, stejně jako šíře a různorodost jeho režijních prací a autorských zájmů. Je autorem divadelních koláží, adaptací a původních her (na scénu byly uvedeny například jeho práce //Matka//, 1987, //Park//, 1988, //Pokojíček//, 1992, //Buldočina//, 1992) nebo vlastních scénických adaptací literárních a divadelních textů. Mezi autory, jejichž díla scénicky adaptoval nebo jejichž dramata režíroval, mimo jiné náleží Leonid Nikolajevič Andrejev, Paul Claudel, Jan Čep, Fjodor Michajlovič *Dostojevskij, Jakub *Deml, Federico Fellini, Witold Gombrowicz, Graham *Greene, Franz *Kafka, Karel Hynek *Mácha, Thomas *Mann, Alois a Vilém Mrštíkové, Gabriela Preissová, Bohuslav Reynek, Zdeněk Rotrekl, Marcel Schwob, Sofoklés nebo John Kennedy Toole.$Tímto nespojitým výběrem zřejmě dokládá tezi rozvíjenou ve své vlastní tvorbě, že vše souvisí se vším a že racionalita není jediným možným ani nejspolehlivějším interpretačním nástrojem. Ve svých hrách (knižně byly vydány „baletní libreto“ //Pády//, 1992, dvě hry v nářečí //Matka //a// Buldočina//, 1995, „Tři hry z doby rozvratu“ //Ananas, Park, Pokojíček//, 1997) i prozaických dílech (//Praha – intimní deník hrdiny//, 1993 aj.) se inspiroval poetikou absurdního divadla a absurdní literatury, a rovněž postupy a strategiemi postmoderní kultury. Blízko má k dadaistické provokaci, k surrealistické metodě automatických textů a patafyzickým mystifikacím. Je osobností rozpornou, nadšeně přijímanou i odmítanou, stejně jako inspirující. S chápajícími sympatiemi charakterizoval Pitínského jeho kolega a spolupracovník Arnošt Goldflam: „Sám se zapřáhl a sám vleče. Vyvolený a prokletý zároveň. Flagelant a požitkář. Masochista a hedonik. Jako by neustálý svár drásal jeho nitro a jediné vysvobození mu poskytuje neustálý zápřah.“ (Jiří Pavelka)