francouzský prozaik a básník. Když v roce 1923 vyšel román mladičkého Radigueta //Le Diable au corps// (Ďábel v těle, 1923), způsobil společenský skandál a podnítil čtenářský zájem. Talentovaný francouzský prozaik, ale také autor básní a dramat měl příležitost krátce si prožít literární slávu. Jeho druhý román //Le Bal du Comte d’Orgel// (Ples u hraběte d’Orgela, 1924), který zpracovává obdobné téma jako sentimentální, psychologický román //*Kněžna de Clèves// (1678), vyšel již posmrtně.$Román //Ďábel v těle//, jehož popularitu později šířila filmová adaptace s Gérardem Philipem v hlavní roli, je komponován jako vyprávění patnáctiletého studenta gymnázia. Tato postava formuluje svůj vztah ke světu v jakémsi deníku-vyprávění. Vypravěč s dostředivou, až cynickou upřímností pronáší své *názory a popisuje své pocity. Hlavním tématem románu jsou citové kolize mezi vypravěčem a o něco málo starší, vdanou ženou (Martou). I když mezi milenci dochází k fyzickému kontaktu, tyto scény jsou zachyceny velmi cudně. Jejich vztah končí tragicky: Marta otěhotní a při porodu dítěte umírá. O dítě se stará po svém návratu z *války Martin muž Jakub. Radiguet v //Ďáblu v těle// přesvědčivě zachytil problémy citového dospívání rodícího se mladého muže či předčasně vyspělého „dítěte svého věku“ současně. Tato zpověď provokovala sobectvím svého nevědoucího, rozmazleného vypravěče, jenž chápe ženu jako hračku a *lásku jako hru a který si nedokáže uvědomit souvislosti a důsledky svých činů. Radiguet představil ješitnou, nevyzrálou mužskou duši s bezelstnou upřímností. Tato otevřenost stejně dojímala, jako šokovala. (Ivo Pospíšil)