původně čínské učení, které v Koreji nemělo velký ohlas. Poprvé se do *země dostalo v 7. století, ale ujaly se spíše jeho vulgarizované praktiky, jednotlivá božstva a všechny prvky, které se snášely s ostatními *náboženstvími, zejména se *singjo, s nímž jej pojilo obětování řekám a horám a pěstování *magie.$V důsledku tohoto pojetí se učení redukovalo, ztratilo filozofický základ a splynulo s původními náboženstvími. Taoismus doplnil stávající *panteon božstev o uctívání oblíbené Polárky a *Čchilsŏng, Pěti nebeských vládců, Marsu a Venuše, mnozí *králové umisťovali taoistické svaté i do *chrámů a soukromých *svatyní. Taoismus se promísil nejen se singjo, ale také s *buddhismem, hlavně v praxi uctívání a organizace obětin. V buddhistických chrámech se často objevovalo osm taoistických svatých, Čchilsŏng, Božstvo Sedmi hvězd, které oslovovalo mnoho buddhistických věřících, a jemuž byly stavěny zvláštní svatyně. Také *Lao-c’ v korejské podobě nakonec splynul s horským starcem, tj. se *Samsin/Sansin. (Miriam Löwensteinová)