#
Chtěl bych napsat Silloi a být jak z rodu Tímóna,
avšak moje kdysi rozumná žena Markéta
je nyní jak Hipparchia, žena Kratéta.
#Stále se mi, u Dia, jen potměšile vysmívá:
„Daruj svoje milované rudé třistakoňové autíčko…“
Pokaždé zblednu hrůzou a zastavuje se mi srdíčko…
#Vysvětlivky
Kratés z Théb (asi 360–280 př. n. l.), kynický filozof. Rozdal svůj majetek a s manželkou Hipparchií chodil jako potulný kazatel (a karatel) světem. Dával přitom najevo pohrdání konvencemi a dospěl k oproštění od vnějších potřeb. Ve svých přednáškách utěšoval hlavně chudé a bědné, odmítal vázanost člověka na stát. Soudí se, že je tvůrcem slova „kosmopolita“. Psal tragédie, elegie a drobné satirické básně (Paignia, „Hříčky“).
Pininfarina, Sergio (8. 9. 1926, Turín, Itálie – 3. 7. 2012, 2012, Turín, Itálie), italský průmyslový designér a politik; jeden z nejvýznamnějších automobilových designerů druhé poloviny 20. a počátku 21. století. Ztvárnil řadu vozidel rozličných segmentů, karosářských tříd i cenových relací. Seznam jeho děl zahrnuje Bentley Azure (1995), Ferrari F40 (1987), Fiat Dino (1966), páté generační vydání Maserati Quattroporte (2004) či Peugeot 306 (1993). Pininfarinovy projekty měly velmi různorodé tvarosloví, což lze názorně demonstrovat na zcela rozdílných pojetích sportovních konceptů Ferrari Mythos (1989), Ferrari Rossa (2000) nebo Maserati Birdcage (2005).
Silloi, název parodistického díla skeptika Tímóna z Fleiúntu, který v něm zesměšňoval dogmatické filozofy. Později byli všichni autoři, kteří psali podobné verše označováni jako sillografové (mezi nimi vynikl zejména Kratés z Théb).
Tímón z Fleiúnta (asi 320–230 př. n. l.), skeptický filozof, žák Pyrrhónův. Napsal několik prozaických pojednání: Arkesiláú perideipnon (Pohřební hostina Arkesiláova), oslava zemřelého akademika; Pýthón – dialog s Pyrrhónem, v němž oživuje jednotlivé etapy vyučování svého mistra. Nejvíc byly oceňovány jeho Silloi, tři knihy drobných skladeb psaných hexametrem, v nichž parodoval dogmatické filozofy.
#Sergio Pininfarina, Ferrari F40, 1987, dvoudveřové kupé, 4 430x1 989x1 130 mm, pohotovostní hmotnost 1 100 kg, maximální rychlost 324 km/h, zrychlení z 0–100 km/h 4,1 s; bylo vyrobeno 1 311 kusů, vůz na snímku má pořadové číslo 11.
Vlastnictví vozu Ferrari bývá považováno za znak bohatství, prestiže, sportovní zdatnosti, někdy však i snobismu.
${img{images/pininfarina.jpg}{alone}}$