Individuálně prodloužený pracovní čas
Individuálně prodloužený pracovní čas se nastavuje v závislosti na povaze úkolů a způsobu jejich řešení. Například, má-li student odpovídat volným textem na otázky, které lze číst lineárně, tak mu k řešení postačí zadání testu v digitální editovatelné podobě a počítač speciálním softwarem a hardwarem pro práci uživatele se zrakovým postižením.
Je-li však součástí úkolu práce s více zdroji současně, například vyhledávání v různých materiálech, porovnávání dat v tabulce, sledování výstupů podoken téže aplikace, nebo prohlížení schémat, grafů či map, potřebuje student se zrakovým postižením mnohem více času, aby se v informacích zorientoval a našel v nich to podstatné, co bude potřebovat k řešení.
Úprava zadání do přístupné podoby
Lehce zrakově postižený student, uživatel zraku potřebuje digitální verzi zadání testu, se kterým pracuje na počítači s pomocí softwarové lupy. Další možností je příprava zvětšeného výtisku dle požadavků studenta.
I těžce zrakově postižený student, uživatel hmatu/hlasu, preferuje zadání ve formě digitálního dokumentu, popřípadě výtisk v Brailleově bodovém písmu společně s hmatovou verzí grafických částí původní verze testu.
Kombinace úprav dle kategorie postižení
A1: digitální dokument či zvětšený výtisk
A2: digitální dokument či hmatový výtisk včetně hmatové grafiky
Zajištění pracovního místa s počítačem a asitivními technologiemi
Především v situaci, kdy je třeba vyloučit přístup k datům online a k neautorizovaným záznamům či poznámkám, takže nelze využít osobní počítač studenta, zajišťuje Oddělení speciální informatiky Střediska Teiresiás služební stroj vybavený speciálním softwarem a hardwarem, s nímž je student zvyklý pracovat.
Může jít o preferovanou softwarovou lupu v případě lehce zrakově postiženého studenta či brailleský řádek a odečítač obrazovky v případě těžce zrakově postiženého studenta. Součástí pracovního místa může být i zvětšovací kamerová lupa, je-li se studentem dohodnuto, že bude pracovat s papírovou verzí zadání.
Kombinace úprav dle kategorie postižení
A1: počítač se softwarovou lupou, případně zvětšovací kamerová lupa
A2: počítač s odečítačem obrazovky a případně brailleským řádkem
Asistence při přepisu odpovědí do záznamového archu
Učitelé Masarykovy univerzity mohou z důvodu automatického rozpoznání a vyhodnocení testu, s jehož tištěnou verzí pracují studenti ve zkušební místnosti, požádat účastníky zkoušky o ruční přepis odpovědí do záznamových archů, tedy papírových formulářů, které vyžadují přesný způsob vyplnění identifikačních údajů a odpovědí.
Studenti se zrakovým postižením mají v takovém případě nárok na asistenci spočívající v tom, že své odpovědi nadiktují pověřené osobě, která je do záznamového archu přenese.