Rozvoj kognitivních a prezentačních dovedností v cizím jazyce

Osnova Kurzu/Course Syllabus/Eje del curso

Program

I. Cíle

Během semestru se zaměříme na řadu témat a otázek souvisejících s komunikačními i prezentačními dovednostmi a také na základní studijní kompetence. Hlavním cílem  je jejich rozvoj a zdokonalování v cizím jazyce.

Studenti si vyberou jeden z  jazyků, ve kterém se chtějí zdokonalit:

1) čeština (pro cizince)  2) angličtina  3) španělština


II. Organizace výuky

Kurz má dvě části:

1) Prezenční semináře a workshopy (od 3. 10., podrobnosti viz program).

2) E-learning (týdně)

Požadavky na udělení zápočetu.

  • Pravidelná docházka - maximálně 2 absence za semestr
  • Aktivní přístup ve výuce

_______________________________________________________________________________

I. Aims

During the semester we will focus on a series of topics and issues related to communication and presentation skills and on the basic study competencies. The main aim consists of their development and improvement in relation to the use of a foreign language.

Students choose one of the foreign languages they want to  get improved at:

1) Czech  2) English 3)  Spanish


II. Lesson Organization

The course is divided into two parts:

1) Seminars and workshops (starting  3rd October, for details see Schedule)

2) E-learning (weekly)

Credit requirements

  • Regular attendance - maximum 2 absences per semester
  • An active approach in class

________________________________________________________________________________

I. Objetivos

A lo largo del semestre nos centraremos en una serie de temas y cuestiones relacionadas con las habilidades de comunicación y presentación y en las competencias básicas de estudio. El objetivo principal consiste en su desarrollo y mejora, en relación con el uso de una lengua extranjera.

Los estudiantes eligen una de las lenguas extranjeras que quieren mejorar

1) checo 2) inglés 3) español

II. I. Organización de la lección


El curso consiste en dos partes:

I) Seminarios y talleres (a partir del 3 de octubre, véase el programa)

II) E-learning (semanal)


Requisitos

  • Asistencia regular; máximo 2 ausencias por semestre
  • Actitud activa en clase