Vítejte na Marketingu Propagace = zahrnuje v sobě všechny komunikační nástroje, kterými můžeme předat nějaké sdělení (reklama, podpora prodeje, Public Relations, Direct Marketing) Nadlinkové a podlinkové aktivity Integrovaná marketingová komunikace = koordinace všech komunikačních nástrojů tak, aby se ke spotřebiteli dostávalo jednotné sdělení Komunikační proces Faktory ovlivňující sestavení komunikačního mixu n typ trhu produktů n využití strategie tlaku n. tahu n stádium připravenosti zákazníka ke koupi n etapy životního cyklu n finanční prostředky: podle fin. možností, % z prodejního obratu, srovnáním s konkurencí, výsledek market. výzkumu, metoda úkolů a cílů Komunikační strategie Reklama Podle úlohy v životním cyklu produkty: n zaváděcí (informativní) n připomínací n přesvědčovací Podle objektu reklamy: n produktová - http://reklamy.mesec.cz/hlasovani/ n podniková (institucionální) Model AIDA = Attention, Interest, Desire, Action Typy reklamy n ze života n životní styl n fantazie n nálada a image n hudební n osobnost jako symbol n odbornost n vědecký důkaz n reference n. doporučení http://www.effie.fr/_palmares_2003.htm http://www.adc-czech.cz/index.php?id=1857 Typy spotřebitelů a podpora prodeje Public Relations = budování dobrých vztahů s různými částmi firemní veřejnosti Postihuje tyto funkce: n zpracování tiskových zpráv a agenturní činnost n publicita produktu n veřejné záležitosti n lobbování n vztahy k investorům n sponzorství Transakční versus vztahový m. Direct marketing = interaktivní systém marketingu, který využívá 1 n. více reklamních sdělovacích prostředků, aby vyvolal měřitelnou odezvu zákazníků n. uskutečnění transakcí z jakéhokoliv místa Použité zdroje n Armstrong, G., Kotler, P. Marketing n Kotler, P. Marketing Management n Marketing -- distanční studijní opora n Příloha Strategie ze dne 15.03.2004 n PPT prezentace CHAPTER FIFTEEN INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS n PPT prezentace Chapter 12: Implementing Promotional Mix Strategies