Vítejte na marketingu Průběh procesu STP Segmentace = proces, kt. se spotřebitelé rozdělí do skupin s podobnými potřebami, přáními a srovnatelnými reakcemi na mar. a kom. aktivity Segment musí být: l měřitelný l dostatečně velký l přístupný l rozšiřitelný l akční Segmentační kritéria I. Segmentační kritéria II. Segmentační kritéria II. KRITÉRIA REAKCÍ NA MAR. NÁSTROJE Minerva model od AC Nielsen PRIZM[NE] od Claritas PRIZM[NE] od Claritas PRIZM[NE] od Claritas PRIZM[NE] od Claritas Murphy-Staples Family Life Cycle Gilly-Enis Family Life Cycle Upravený GEFLC - Španělsko Strategie targetingu -- výběr cílových skupin l Zaměření se na 1 segment l Selektivní specializace l Výrobková specializace l Tržní specializace l Plné pokrytí trhu Ex: Tourism Victoria Ex: Tourism Victoria Ex: Tourism Victoria Ex: Tourism Victoria Ex: Tourism Victoria Strategie pokrytí trhu - targeting Strategie positioningu Volba celkové strategie positioningu 4Cs GENESIS 4Cs Použité zdroje l Armstrong, G., Kotler, P. Marketing l Bártová, H. -- Bárta, V. -- Koudelka, J. Chování spotřebitele a výzkum l De Pelsmacker, P. -- Geuens, M. -- Van Den Bergh, J. Marketingová komunikace l Domestic Market Segmentation -- Understanding Your Consumer -- Tourism Victoria l The National Potato Promotion Board l Mordin, Ch. Connecting with Consumers l PowerPointová prezentace Y&R l Recklies, D. Why Segmentation l Redondo-Bellon, I. Royo-Vela, M. Aldas-Manzano, J. A family life cycle model adapted to the Spain environment. European Journal of marketing l Materiály Claritas - PRISM[NE