Marketingový projekt Nalezení tržní příležitosti, která by zabezpečila využití volných výrobních kapacit podniku Představení podniku Verbena * součást slovenského konsorcia I.D.C. Holding, a.s. se sídlem v Bratislavě -- výroba a prodej trvanlivého a polotrvanlivého pečiva a cukrovinek (Sedita, Figaro, Verbena, Baili, Dr. Ebi) * pozice druhého nejsilnějšího hráče s podílem 30% na trhu nečokoládových cukrovinek -- tzv. market challenger * ČR -- druhý nejvýznamější trh po SR * další země -- Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Rusko, Balkán SWOT analýza trhu bonbónů (SR) SWOT analýza bonbónů Verbena Analýza prostředí * Sfinx - největší středoevropský výrobce bonbónů (součást Nestlé) - Bon Pari, Hašlerky, Anticol, Toffo, Jojo a Lentilky pro děti, tržní podíl 46% * Deva -- tržní podíl 11% Analýza prostředí * Warner-Lambert (USA) -- Halls, tržní podíl 30% * Leaf (Finsko) -- Mynthon, tržní podíl 29% * Perfetti (Itálie) -- Golia, tržní podíl 28% Strategický cíl najít tržní příležitost, která by zabezpečila využití volných výrobních kapacit podniku -> vstup na trh funkčních bonbónů (využití volných kapacit k výrobě tvrdých bonbónů s vlastnostmi funkčních bonbónů ) -> zvýšení tržního podílu z 30% na 35% (v případě pozitivních výsledků možný postupný přesun směrem k novým bonbónům) Operativní cíle * vytvořit nový druh bonbónů -- obsah zdravých látek, barevnost, hravost, nápaditost bonbónů i jejich balení * zvýšit spontánní znalost značky Verbena na 60% * vytvořit spontánní znalost nového druhu (na 30% po půlroce od zahájení kampaně) * vyvolat povědomí o srovnatelnosti nového druhu se zahraničními značkami funkčních bonbónů * rozšíření distribuční sítě (o 30 dalších distribučních jednotek) * udržet si pozici market-challenger Strategie * TARGETING Cílová skupina = mladí dospělí 18-35 let: 1. studenti a svobodní (předpokládá se, že brzy založí rodinu) 2. mladé manželské páry 3. mladé rodiny s dětmi mají rádi sladkosti, se zájmem o zdravý životní styl, obyvatelé středních a větších měst * POSITIONING Image = tradiční značka bonbónů přicházející s novým druhem -- barevné veselé bonbóny s příměsemi zdravých látek nápaditě balené Product * Název - vycházet z původní značky, která má už zavedené zákazníky (viz SWOT - T - ztráta současných zákazníků) * Verbena FIT kolorky * nákres Jak mají bonbóny vypadat * kulaté, plošší * uvnitř furé (podle příchuti) * barevné, ale nebarvící bonbóny * nelepkavé na povrchu * obsah: hroznový cukr, vitamíny, zdravé látky: vitamín C, E, B, Calcium, Zinek, Magnezium * různé příchutě -- slepý test vybral 5 nejoblíbenějších příchutí -- citrón (žlutá), multivitamín (tmavě oranžová), červený pomeranč (červená), lesní plody (fialová), kiwi (zelená) Balení * klasické balení bonbónů -- mašlička * mix 5 příchutí v sáčku * dva typy balení: -- sáček (bonbóny balené) - perforace kraje obalu pro snadné otevření * středně velké balení (90g, 20 b.) * rodinné balení (160g, 35 b.) - dárek pro děti (plastiková tuba na bonbóny na zavěšení na krk), soutěž -- tuba (bonbóny nebalené) * 10 kusů * složení, Certifikát ochranné značky kvality vzadu na obalu * "Fit kolorky -- zdravé mlsání na každý den" - logo Price * středně velké balení (90g) --16Sk (od 12 do 22 Sk) * rodinné balení (150g) -- 25 Sk * tuba -- 12 Sk * půlroku stálé ceny, pak teprve možné zvýšení ceny Promotion * TV reklama -- Verbena přichází s novým druhem bonbónů -- "FIT kolorky - zdravý hřích, zajistí vám na rtech smích", "FIT kolorky, zdravé mlsání každý den" -- dopoledne -- "snídaňové pořady", pořady pro děti, Doma s Markízou, týdenní relace -- Zem, Svet v obrazoch, Cestoviny; kulinářske pořady, hudební pořady, pořady PC * tištěná reklama -- časopisy -- Zdravie, Fit * billboardy * promoakce (rozdávání tub bonbónů): -- před školami -- ve studentských bufetech a menzách, GTS (autobusy Student agency) a jiné studentské agentury, na studentských konferencích -- školky (apelovat na zdraví -- obsah hroznového cukru a vitamíny) -- navíc omalovánky s bonbónky -- v ordinacích dětských lékařů, zubařů - navíc omalovánky s bonbónky Place * hyper a supermarkety (váhy) * maloobchodní řetězce * čerpací stanice Rozpočet * plánovaný objem prodeje 30 000 000 Sk * marketingový rozpočet do 10% = do 3 000 000 Sk -- TV reklama - 5x týdně po dobu 6 týdnů - 1 500 000 Sk -- tištěná reklama - 6 měsíců - 400 000 Sk -- billboardy - 2 měsíce, 25 bilboardů - 800 000 Sk -- promoakce - 6 měsíců - 150 000 Sk -- slepý test, marketingový průzkum - 150 000 Sk Děkujeme za pozornost Beata Brosková Tereza Nečasová