■■■ ■■■. ••.:••• ■ ■:■:■■■■■-: ::■'..-*-■':■;■■-'."■■■■■■■ ■-.':■/:■- v-'- ■■ '.'---- :r-'. .■■"■■■-:' ;*■ -'.■--- ::.'■■ /.-: v-'-- ".'---■. \"' ■■ . " ■■ m i.". \". ji ■ ■ ii ■ i ■ ■ ■ ■■ ■■ . . ■ .■ ■ ■ ■ ■_■. ■ ■ "■■."■ - ■""" ■■ y.' ■ ■ ■■ i ■ ■ ■■v.'". . j." ■-" ■ "■:".;.' nßu!je>jje|/\| eu ejfejjA ■ ■ i^lzfei-■"■ :■■"■ ':-■:■■■ '■ -'■:-:"■ ■'■ ■■ -:í --: ■"■■■'■:-:^"-: ■■'■ ■ ■-■ "■ ■■ '■■■:--'-:-:-:■■.,,,:,■■:::■,,■',:-■ ■■'■■■'-.-.:-: ■.'■ ■ ■--■■■ ■: :■■■■■.-!■■■■■■■.'.■ ■ ■ ■: ■■■ ■■'■ ■■'■.'-. ■-■ ■■■■! ■■■ ■'■-■''■■'■'■:-:■■.'■ ■ ■-■ ■■■ -■ ■: '■'■ ■'■ '.v. Distribuce = soubor organizací, které zabezpečují pohyb zboží a služeb ke spotřebiteli Počet úrovní = délka distribuční cesty - přímá cesta - nepřímá cesta: prostředníci (intermediary, middleman), zprostředkovatelé (agent, broker), (podpůrné distribuční mezičlánky) -------------- \ :'■■■■■■■'■:- --------------- Vliv prostředník A. Number of contacts without a distributor MXC=3X3=9 • * ■ Manufacturer ------------------------------- ■■■.■■:■; .-.■-.■' v■■■.-.:'■;'. :.:■.■.-.-.■■.-.■■' '■..-■.■■,■. ^ .-...■.-- ...-. '."• ■..■.■■. ■' ■.. ■ ■■■ ■ ^. •"• a Sifli \s\ i smi 2 w Store 5 » ■ • SIEL ■ * ■ • i B. Number of contacts with a distributor M + C = 3 + 3 = 6 Customer store = Distributor 46 'J&ä ------------- \ :'■■■■■■■'■:- --------------- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------------------------------- \ • • ^ Funkce distribučních cest Informace Vlastnictví ĺ Platby Skladování a Podstupování rizika Propagace r r Jednaní Objednávaní r r Financovaní ------------- \ :'■■■■■■■'■:- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------------------------------- Počet úrovní distribuční cesty Výrobce Výrobce Maloobchod Spotřebitel Spotřebitel Výrobce —► Velkoobchod Maloobchod —► Spotřebitel Výrobce Velkoobchod Prostředník Maloobchod Spotřebitel '?&& ------------- \ :'■■■■■■■'■:- --------------- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------------------------------- \ • • ^ Vertikální marketingové systémy Uzavřeny VMS = Korporační VMS Smluvní VMS: •Dobrovolné sdružení sponzorované velkoobchodní firmou •Družstvo maloobchodníků •Franšíza ------------- \ :'■■■■■■■'■:- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------------------------------- novace v marketingovém systému Horizontální marketingové systémy Vícecestné marketingové systémy Výrobce Vlastní prodejci Distributoři T Dealeři Katalogy Telefon Internet Maloobchod i i Firemní segment 1 Firemní segment 2 Spotřebitelský segment 2 Spotřebitelský segment 1 Disintermediation ------------- \ :'■■■■■■■'■:- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------------------------------- Obranné strategie tržních vůdců Křídelní obrana v r UTOCNIK Preventivní úder Aktivní obrana ozicni obrana OBRÁNCE Plánovaný ústup Pohyblivá obrana ----------- --------------- -------------- ------------------------------------- -------------------------------------- Útočné stratégie tržních vyzývate I ů v r UTOCNIK Obchvat Frontální útok Obkličovací manévr Partyzánská válka * OBRÁNCE ■ ■ i^lzfei-■"■ :■■"■ ':-■:■■■ '■ -'■:-:"■ ■'■ ■■ -:í --: ■"■■■'■:-:^"-: ■■'■ ■ ■-■ "■ ■■ '■■'■'-■':<-:-:■■.,,,:,■■:::■,,■',:-■ ■■'■■■'-.-.:-: ■.'■ ■ ■--■■■ ■: :■■■■■.-!■■■■■■■.'.■ ■ ■ ■: ■■■ ■■'■ ■■'■.'-. ■-■ ■■■■! ■■■ ■'■-■''■■'■'■:-:■■.'■ ■ ■-■ ■■■ -■ ■: '■'■ ■'■ '.v. Použité zdroje ■ Armstrong, G., Kotler, P. Marketing ■ Kotler, P. Marketing Management ■ Marketing - distanční studijní opora ■ Strategie ze dne 25.08.2003