Vytváření pracovních míst a nábor zaměstnanců Seminář 2 Dnešní seminář • prezentace vašich firem • výběr a hledání pracovního místa • práce ve skupinách (fiktivní firmy) – potřeba rozšíření/založení nového oddělení, – nábor zaměstnanců (dělnické profese), – výb. řízení na manažera Nejčastěji uváděné důvody • vysoké finanční ohodnocení a zaměstnanecké výhody, • možnost profesního růstu, • dobré jméno a prestiž zaměstnavatele, • zajímavá práce v oboru, • vzdělávání a trainee-programy, • práce v nadnárodním podniku – pokud jde o velkou, světově známou a uznávanou společnost, • lidé ve společnosti. Výsledky ankety o nejatraktivnějšího zaměstnavatele • 1.-2. místo: ŠKODA AUTO a.s. Vodafone Czech Republic a.s. • 3.-4. místo: Deloitte & Touche UNILEVER ČR, spol. s r.o. • 5.-8. místo: KB, IBM, PWC, státní sektor ČR Souhlasíte? … a co internet? • http://zamestnani.idnes.cz/ • http://www.dobraprace.cz/ • http://www.jobpilot.cz/ • http://www.seznam-prace.cz/ • http://www.inzerceprace.cz/ • http://www.hledampraci.cz/ • http://www.prace.cz • http://prace.centrum.cz/ • http://www.sprace.cz/ • http://www.tip-prace.cz/ Metody výběru zaměstnanců Zadání Potřeba nového oddělení/rozšíření stávajícího: – jaké bude nové oddělení a proč vznikne? – koho potřebujete? (pracovní pozice: dělníci, manažer) – bližší popis pracovní pozice • co můžete nabídnout, co naopak očekáváte – jaké máte na zaměstnance požadavky? – jakým způsobem bude nábor/výb. řízení zveřejněno a jak vás mají zájemci kontaktovat? – jakým způsobem bude výběr zaměstnance proveden? – která kritéria jsou pro vás důležitá?