Moderní metody řízení a nástroje měření kvality jsou v subjektech soukromého sektoru úspěšně využívány již několik desítek let. Vede je k tomu snaha zlepšit svoji ekonomickou úspěšnost a uspokojování požadavků zákazníků. Zejména po vstupu ČR do Evropské unie se jejich zavádění dostalo do popředí zájmu také v organizacích veřejného sektoru. Jedním z nástrojů zaměřených právě na řízení kvality veřejného sektoru je Společný hodnotící rámec (model CAF).
Model CAF představuje jednoduchý nástroj, který byl za využití principů a zkušeností s Modelem excelence EFQM vyvinut pro potřeby veřejného sektoru. Jeho základem je sebehodnocení prováděné vlastními zaměstnanci organizace a podložené konkrétními důkazy.
Národní informační středisko pro podporu jakosti vydalo několik publikací na téma Společný hodnotící rámec (model CAF). Publikace jsou bezplatně k dispozici v elektronické i tištěné podobě (vždy až do rozebrání nákladu).