Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. albra@seznam.cz č.d.634 • seminář úvod do problematiky „povinnosti“ k zápočtu zdroje informací brainstorming ? Témata: v 1. Mezinárodní marketing a MKT v EU (JVT) v 2. Prostředí EU – analýzy v 3. Kultura, prvky kultury v 4. Kultura a chování zákazníků v 5. Mezinárodní marketingový výzkum a MIS v 6. MKT strategie v mezinárodním prostředí v 7. Segmentace a positioning v 8. Produkt v 9. Cena v 10. distribuce v 11. Komunikace v 12. Veletrhy a výstavy v povinnosti k zápočtu - úkoly: Pasivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu v Power Pointu + 1 seminární práce ve Wordu (odevzdaná kdykoliv) + závěrečný test (25 bodů max., 15 bodů min.) – poslední týden výuky nebo dle dohody TÉMATA - viz výše uvedený dokument Aktivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu + test – 13. týden Bodové vyjádření podmínek k zápočtu v Pasivní účast: prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů 2. seminární práce 0 až 10 bodů závěrečný test 15 až 25 bodů v Aktivní účast účast na seminářích 6 až 12 bodů aktivita na seminářích 6 až 12 bodů prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů body z testu minimálně 10 Hodnocení seminární práce v Dodržení tématu - 1 bod v Dodržení zadání - 1 bod v Práce s literaturou - 1-2 body v Kreativita - 1 bod v Prezentace (grafická úroveň) - 1 bod v Složitost - 1 – 2 body v Přínos - 1 – 2 body téma seminární práce: analýza zahraničního trhu vybrané země (Rakousko, Německo, Slovinsko, Polsko) s použitím metody „12 C“ a s „využitím obsahu“ analytické části marketingového plánu Cíl analýzy: zjištění prodejních možností a omezení pro produkt: třístranný sklápěč, nosič kontejnerů Zpracování SP a prezentace v Tým 3 lidí v Prezentace od 8.(9.) týdne výuky v Rozsah – délka prezentace – 30 – 40 minut v Diskuse k problémům zpracování Jiné možnosti témat seminární práce: analýza zahraničního trhu pro fiktivní anebo reálný podnik (určitý cíl analýzy) – dle hloubky +-2 osoby - analýza konkurence fiktivního anebo reálného podniku na zahraničním trhu detto - analýza chování potenciálních zákazníků na zahraničním trhu - detto - analýza a komparace komunikačních strategií konkurentů anebo komunikace (i dle jednotlivých nástrojů komunikace) – nejlépe globální značka a TV reklama, internetová reklama) - detto - návrh části marketingového informačního systému pro vybraný podnik a vybraný zahraniční trh (včetně informačních zdrojů) - detto literatura v KLAPALOVÁ, A. Marketing v EU. Brno: Masarykova univerzita, 2003 anebo 2004 (DSO) v SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. v USUNIER, J.C. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall, 2000….. v de MOOIJ, M. Consumer behaviour and culture. Thousand Oaks: Sage Publications, 2004. v BRIDGEWATER, S., EGAN, C. International Marketing Relationships. Basingstoke: Palgrave, 2002. v Czinkota, Ronkainen, Schlegemilch………………. zdroje informací o EU: v http://www.komora.cz v http://www.businessinfo.cz v http://www.europa.eu.int v http://www.evropska-unie.cz v http://exporter.ihned.cz v http://www.ihned.cz v http://www.profit.cz v http://www.mam.cz v http://www.cotbusiness.cz v http://www.lobby.cz v http://www.czechtrade.cz v http://www.czechinvest.cz v http://www.mfa.cz v http://www.mze.cz v http://www.researchandmarkets.com v http://www.spcr.cz/cz/ri/index.htm MKT v EU – co je stejné a co jiné? ü principy ü pojmy ü metody ü techniky o nástroje o podmínky (prostředí) o konkurence o zákazníci o marketingové praktiky Rozdíly mezi „domácím“ MKT a MKT v EU v kultura: chování, zvyky, rutiny…. business + zákazníci v Data: přístup, spolehlivost v Politiky: zájmy, orientace v Stakeholdeři: business + nonbusiness (primární + sekundární) v makroekonomika: v kontrola: možnost kontroly a koordinace/spolupráce