Veletržní expoziceVeletržní expoziceVeletržní expoziceVeletržní expozice klíčem k úspěchuklíčem k úspěchuklíčem k úspěchuklíčem k úspěchu Ing. Tomáš Moravec Ředitel obchodní skupiny 2 Veletrhy Brno a.s. tmoravec@bvv.cztmoravec@bvv.cz 2 Obsah seminářeObsah semináře VELETRHY BRNO a.s.VELETRHY BRNO a.s. Představení společnosti Realizace expozic ­ veletržní servis Co je to veletrhCo je to veletrh Výhody veletrhu Cíle veletržní účasti a její příprava Z čeho se skládá veletržní presentace Vnitropodniková komunikace Umístění plochy, katalog veletrhu, exponátyUmístění plochy, katalog veletrhu, exponáty Veletržní expozice Ostatní služby a doprovodné aktivity Podpora veletržní účastiPodpora veletržní účasti Průběh veletrhu Ukončení veletrhu Vyhodnocení + závěry Co můžete očekávat od spolehlivé výstavářskéCo můžete očekávat od spolehlivé výstavářské společnosti? Veletrhy Brno, a.s.Veletrhy Brno, a.s.Veletrhy Brno, a.s.Veletrhy Brno, a.s. 4 Veletrhy Brno, a.s. Představení společnostiPředstavení společnosti je nejvýznamnější subjekt veletržníhoje nejvýznamnější subjekt veletržního průmyslu České republiky i celé střední a východní Evropystřední a východní Evropy stabilně se umísťuje na 1. místě1. místě v hodnocení TOP 5 mezi veletržními správami České republiky zaujímá 6622,,33 % podíl% podíl na auditovaném výstavním trhu ČR správami České republiky zaujímá 6622,,33 % podíl% podíl na auditovaném výstavním trhu ČR z celkového portfolia 44 výstavních akcí je 23 číslem jedna ve střední Evropě a 37 má vedoucí pozici na českém trhu poskytuje neomeznou škálu služeb v souvislosti s účastí firem na veletrzích v celé České repulice i v zahraničí v areálu brněnského výstaviště a v centru Prahy máv areálu brněnského výstaviště a v centru Prahy má vybudované zázemí se skladem výstavářského materiálu Realizace expozic a servisRealizace expozic a servisRealizace expozic a servisRealizace expozic a servis 6 Realizace expozic a servis historie tradice služby realizace expozic se v naší společnosti datuje od historie tradice služby realizace expozic se v naší společnosti datuje od konce padesátých let minulého století od roku 1992 se profilujeme jako samostatný útvar v rámci společnostispolečnosti majoritním vlastníkem se v roce 1998 stala společnost Messemajoritním vlastníkem se v roce 1998 stala společnost Messe Düsseldorf, od níž jsme převzali systém zpracovávání zakázek podle současných evropských standardůpodle současných evropských standardů 7 Realizace expozic a servis hlavní přednosti jsme největší realizátornejvětší realizátor veletržních expozic v České republice hlavní přednosti jsme největší realizátornejvětší realizátor veletržních expozic v České republice dlouholetá tradice a bohaté zkušenosti v oblasti výstavnictví nám umožňují poskytovat dokonaleumožňují poskytovat dokonale propracovaný systém služebpropracovaný systém služeb náš tržní podíl realizace expozic 50% podíl50% podíl v areálu brněnského výstaviště v roce 2006 dosáhl 39,8 % ve výstavbě atypických expozic v areálu jsme dosáhli hraniceve výstavbě atypických expozic v areálu jsme dosáhli hranice 50 %50 % nabízíme "vše pod jednou střechou""vše pod jednou střechou" ­ tato konkurenční výhodanabízíme "vše pod jednou střechou""vše pod jednou střechou" ­ tato konkurenční výhoda Vám umožňuje vyřídit všechny záležitosti spojené s veletržní účastí najednou upřednostňujeme individuální přístup k zákazníkům bez ohledu na výši investice Co je to Veletrh? A jaké máCo je to Veletrh? A jaké máCo je to Veletrh? A jaké máCo je to Veletrh? A jaké má výhody?výhody?výhody?výhody? 9 Komunikační mix význam jednotlivých nástrojů mixuvýznam jednotlivých nástrojů mixu OSOBNÍ PRODEJ VELETRHY A VÝSTAVY 57% 60% VELETRHY A VÝSTAVY PŘÍMÁ REKLAMA 32% 36% 57% ODBORNÉ ČASOPISY ON-LINE MÉDIA 31% 32%ODBORNÉ ČASOPISY ON-LINE MÉDIA 27% 28% 31% FIR.PREZENTACE PUBLIC RELAT. Méně než 20 %: časopisy, venkovní reklama, 27%PUBLIC RELAT. Méně než 20 %: časopisy, venkovní reklama, telefonní marketing, sponzoring, noviny zaměřené na hospodářství, televize, rozhlashospodářství, televize, rozhlas Průzkum EMNID-Institut Cíle veletržní účasti a jejíCíle veletržní účasti a jejíCíle veletržní účasti a jejíCíle veletržní účasti a její přípravapřípravapřípravapříprava 11 Cíl veletržní účastiCíl veletržní účasti Cíl veletržní účasti je závislý na několikaCíl veletržní účasti je závislý na několika faktorech, vždy přímo souvisejících s konkrétní společností a jejími potřebami:konkrétní společností a jejími potřebami: Posílit Image? Představit novinky? Být vidět?Být vidět? Chtít prodat? Získat kontakty? 12 Cíl veletržní účastiCíl veletržní účasti Osobní kontakty Produkty - témata - ideaOsobní kontakty navázat upevnit Produkty - témata - idea prezentovat zavádětupevnit vybudovat zavádět demonstrovat testovattestovat prověřovat Prodat Komunikovat stupeň známosti Prodat dosáhnout uzavření prodeje stupeň známosti zvýšit, upevnit, prověřit vybudovat image, udržet ji testy kondice sestavování podmínek sledovat chování zákazníků 13 Příprava koncepce veletržní účastiPříprava koncepce veletržní účasti Příprava koncepce veletržní účasti musí vždyPříprava koncepce veletržní účasti musí vždy vycházet z konkrétních cílů firmy a jejího očekávání:očekávání: Vhodné umístění plochy (image nebo chciVhodné umístění plochy (image nebo chci získávat kontakty?) Vhodný vzhled expozice (představit novinkyVhodný vzhled expozice (představit novinky nebo vést jednání) Výběr vhodných exponátů (nový? Bude vVýběr vhodných exponátů (nový? Bude v provozu? Kde jej vezmu?) Jak podpořím veletrh? Jakými doprovodnýmiJak podpořím veletrh? Jakými doprovodnými akcemi? Co je pro mě efektivní účast? (kolik to má stát aCo je pro mě efektivní účast? (kolik to má stát a co za to dostanu?) Z čeho se skládá veletržníZ čeho se skládá veletržníZ čeho se skládá veletržníZ čeho se skládá veletržní prezentace?prezentace?prezentace?prezentace? 15 Veletržní prezentaceVeletržní prezentace I. Vnitropodniková komunikace a) Krok č.1 (komunikace cíle)a) Krok č.1 (komunikace cíle) b) Krok č.2 (komunikace kde, co a jak) c) Krok č.3 (za kolik?)Krok č.3 (za kolik?) d) Krok č.4 (kdy?) II. Umístění plochy, katalog veletrhu, exponáty a) Parametry plochya) Parametry plochy b) Katalog veletrhu c) Zajištění exponátu (doprava, pojištění)c) Zajištění exponátu (doprava, pojištění) III. Veletržní expozice a) Expozice jako vizitka firmy b) Základní kroky při přípravě expoziceb) Základní kroky při přípravě expozice c) Nejdůležitější prvky expozice, na co dát pozor? IV. Ostatní služby a doprovodné aktivityIV. Ostatní služby a doprovodné aktivity a) Technické služby b) Ostatní služby Doprovodné aktivityc) Doprovodné aktivity V. Podpora veletržní účasti 16 I. Vnitropodniková přípravaI. Vnitropodniková příprava Komunikace cíleKomunikace cíle KROK č.1:KROK č.1: Komunikace cíleKomunikace cíle KROK č.1:KROK č.1: VV rámcirámci vnitropodnikovévnitropodnikové přípravypřípravy sese musítemusíteVV rámcirámci vnitropodnikovévnitropodnikové přípravypřípravy sese musítemusíte postaratpostarat oo jasnéjasné odpovědiodpovědi nana uvedenéuvedené otázkyotázky vv rámcirámci firmyfirmy::rámcirámci firmyfirmy:: Máte jasno o cíli veletrhu? Znáte cílové skupiny návštěvníků?Znáte cílové skupiny návštěvníků? Víte co od Vás (jako od firmy) návštěvníci a zákazníci očekávají?očekávají? 17 I. Vnitropodniková přípravaI. Vnitropodniková příprava Komunikace kde, co a jakKomunikace kde, co a jakKomunikace kde, co a jakKomunikace kde, co a jak KROK č.2:KROK č.2:KROK č.2:KROK č.2: Umístění: Na kterém veletrhu? Na kterémUmístění: Na kterém veletrhu? Na kterém výstavním trhu? Exponáty: Výběr, počet, velikost, funkce naExponáty: Výběr, počet, velikost, funkce na stánku, omezení stánku? Prezentace: Poloha stánku, velikost stánku Personál: Požadavky, výběr, přípravaPersonál: Požadavky, výběr, příprava Reklama: Doprovodná reklama k vystoupení na veletrhu a tiskovým aktivitámna veletrhu a tiskovým aktivitám 18 I. Vnitropodniková komunikaceI. Vnitropodniková komunikace Fixní a variabilní nákladové faktoryFixní a variabilní nákladové faktoryFixní a variabilní nákladové faktoryFixní a variabilní nákladové faktory KROK č.3KROK č.3KROK č.3KROK č.3 Veletržní rozpočet je sestavován z následujícíchVeletržní rozpočet je sestavován z následujících bloků nákladů:bloků nákladů:bloků nákladů:bloků nákladů: * Nájem za plochuˇ Nájem za plochu (v závislosti na velikosti, typu a termínu objednání) * Výstavba stánkuˇ Výstavba stánku (v závislosti na vzhledu, typu, náročnosti, velikosti) ˇˇ Náklady na exponᝡ Náklady na exponát (doprava, montáž, demontáž, spedice, pojištění) * Náklady na personál (dopravné, ubytování, stravné, pomocný pers.) * Náklady na reklamní podporu (podpora ostatními nástroji Marketingového Mixu)(podpora ostatními nástroji Marketingového Mixu) 19 I. Vnitropodniková komunikaceI. Vnitropodniková komunikace Harmonogram přípravyHarmonogram přípravyHarmonogram přípravyHarmonogram přípravy KROK č.4KROK č.4KROK č.4KROK č.4 3 - 2 měsíce před veletrhem zahájení spolupráce s realizátorem po předložení nabídky architektonický návrh expozice na konkrétní přidělenou plochu, rozmístění jednacícharchitektonický návrh expozice na konkrétní přidělenou plochu, rozmístění jednacích prostor, vymezení plochy pro exponáty, vybavení, prezentační technika, doprovodný program 2 měsíce - 1 týden před veletrhem2 měsíce - 1 týden před veletrhem finální verze architektonického řešení expozice včetně grafiky, výroba atypických a grafických prvků, banerů uzavření smlouvy s realizátoremuzavření smlouvy s realizátorem objednání technický přívodů (elektřina, voda, komunikační linky) 1 týden - průběh veletrhu montáže expozice, průběžná kontrola prováděných pracímontáže expozice, průběžná kontrola prováděných prací převzetí expozice 1 den před zahájením veletrhu na základě předávacího protokolu okamžitý servis realizátora po celou dobu konání veletrhu demontáže po akci, předání expozice, vrácení všech částí vybavení 1 týden - 2 měsíce po akci vyhodnocení z hlediska splnění požadavků na expozici, např. špatný přístup dovnitřvyhodnocení z hlediska splnění požadavků na expozici, např. špatný přístup dovnitř expozice, hromadění návštěvníků na určitých místech, spolupráce s realizátorem účast v dalším ročníku - follow-up - velikost expozice, plochy, architektonické řešení 20 II. Umístění plochy, katalog, exponátyII. Umístění plochy, katalog, exponáty Parametry plochyParametry plochyParametry plochyParametry plochy ZákladnímZákladním kritériemkritériem umístěníumístění plochyplochy vv rámcirámci veletržníhoveletržního areáluareálu jsoujsou:: Nomenklatura exponátůNomenklatura exponátů (veletrh se člení dle skupin vystavovaných exponátů ­ v rámci tohoto členění se určí umístění v rámci areálu) Velikost plochy a požadavek na typ plochy (vzhled a rovnovážné prostředí v pavilonech) Termín objednání účasti (kdo dřív přijde ten dřív mele) 21 II. Umístění plochy, katalog, exponátyII. Umístění plochy, katalog, exponáty Parametry plochyParametry plochy ­­ rozměr a typrozměr a typParametry plochyParametry plochy ­­ rozměr a typrozměr a typ ParametryParametry plochyplochy jeje třebatřeba vždyvždy definovatdefinovat vv závislostizávislosti nana potřeběpotřebě exponátůexponátů ii zázemízázemí.. TypyTypy plochyplochy:: Řadová - umístění v řadě dalších expozic Rohová - umístění v místě kříženíRohová - umístění v místě křížení Hlavová - otevřená ze tří stran Ostrovní - umístěná na ploše, nepřiléhá k ní žádnáOstrovní - umístěná na ploše, nepřiléhá k ní žádná jiná expozice Patrová - vedle přízemí lze využít i patroPatrová - vedle přízemí lze využít i patro Venkovní - umístění v exteriéru, může být patrová 22 II. Umístění plochy, katalog, exponátyII. Umístění plochy, katalog, exponáty Katalog veletrhuKatalog veletrhuKatalog veletrhuKatalog veletrhu Každý subjekt, účastnící se veletrhu musí být uveden v oficiálním katalogu veletrhu a v ostatních informačních materiálech sloužících k: a) Informační služby pro návštěvníkya) Informační služby pro návštěvníky (tvorba schůzek a návštěv firem v jejich zájmu) b) Navigaci a orientaci návštěvníků v rámci areálu Do katalogu se vystavovatelé zapisují dle různých kritérií (nomenklatura, umístění, jméno firmy, atd.)kritérií (nomenklatura, umístění, jméno firmy, atd.) 23 II. Umístění plochy, katalog, exponátyII. Umístění plochy, katalog, exponáty Zajištění exponátůZajištění exponátůZajištění exponátůZajištění exponátů 11.. JakýmiJakými prostředkyprostředky exponátyexponáty nana veletrhveletrh získám?získám? 22.. JakJak exponátexponát nana veletrhveletrh dopravím?dopravím? 33.. JakJak exponátexponát dostanudostanu nana místomísto určeníurčení ­­ nana33.. JakJak exponátexponát dostanudostanu nana místomísto určeníurčení ­­ nana přesnépřesné místomísto vv hale?hale? 44.. MontážMontáž aa demontáždemontáž exponátuexponátu aa zajištěnízajištění prostředkůprostředkůprostředkůprostředků 55.. PojištěníPojištění exponátuexponátu čiči jinéjiné zabezpečenízabezpečení55.. PojištěníPojištění exponátuexponátu čiči jinéjiné zabezpečenízabezpečení 24 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Stánek jako vizitka firmyStánek jako vizitka firmyStánek jako vizitka firmyStánek jako vizitka firmy Veletržní stánek Personální obsazení stánkuVeletržní stánek (Hardware) Personální obsazení stánku (Software) Exponáty Řešení stánku Zvolit ty správné osoby Řešení stánku Technika CI/marketingové Dobře informovat Školení s ohledem na CI/marketingové vystupování (sebeprezentace) Školení s ohledem na odbornost, ale i na osobnost a možné (sebeprezentace) Promotions osobnost a možné situace Důraz na odpočinekDůraz na odpočinek Po vytvoření prvního dojmuPo vytvoření prvního dojmu neexistuje druhá šance! 25 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Základní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expozice 1.Zadání expozice Vypracujte pro architekta kvalitníkvalitní zadánízadání, specifikujte přesně Váš cíl účasti, plánovaný počet návštěvníků, v těch a těch funkcích,cíl účasti, plánovaný počet návštěvníků, v těch a těch funkcích, definujte počet jednacích prostor, jejich rozmístění, oddělené/neoddělené, umístění v pavilonu x venkovní plocha,oddělené/neoddělené, umístění v pavilonu x venkovní plocha, rozměr a charakter exponátů 2.Architektonický záměr ­ design2.Architektonický záměr ­ design Expozice musí ctít Corporate Design, navazovat na komunikační kampaň, marketing, funkčnost a účelnost pojetí. Při spolupráci skampaň, marketing, funkčnost a účelnost pojetí. Při spolupráci s architektem vyjadřujte myšlenku či ideu v rámci krátkodobékrátkodobé ii dlouhodobédlouhodobé firemnífiremní strategiestrategie.. 3.Výběr dodavatele Vždy posuzovat rozpočty u expozic se stejným vybavením a zaVždy posuzovat rozpočty u expozic se stejným vybavením a za stejných zadávacích podmínek. 26 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Základní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expozice 4.Dořešení ,,detailů" stánku Blížící se veletrh sebou přináší změny a úpravy jak v exponátech tak i v řešení expozice. Doporučujeme dořešit grafiku a celkovýtak i v řešení expozice. Doporučujeme dořešit grafiku a celkový vzhled expozice. 5.Administrativa Smluvní ujednání, obchodní podmínky, platební podmínky, kontrolní dny, předání expozice a její zpětné vrácení. 27 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Základní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expozice Existuje mnoho výstavářských systémů, které usnadňují stavbu expozic. Veletrhy Brno používají především:především: OCTANORM, COMBI, MONTI, MAXIMA LIGHT, DOPPELFORM,MAXIMA LIGHT, DOPPELFORM, ALUR, STRUKTUR samozřejmostí je pravidelná obnova a odborné skladování prvků výstavářského zařízení a vybavenívybavení 28 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Základní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expozice Základní typy expozic a jejich dělení: Dělení dle umístění: A)Vnitřní (kryté plochy = haly, pavilony)A)Vnitřní (kryté plochy = haly, pavilony) B)Venkovní (venkovní výstavní plochy) Vnitřní i venkovní expozice se dále dají dělit dle struktury použitého materiálu na:struktury použitého materiálu na: 1.Typizované (typové) expozice1.Typizované (typové) expozice Velmi jednoduché stánky do velikosti cca 20m2. Předpřipravené (typizované) expozice, jejichž příprava nevyžaduje téměř žádné(typizované) expozice, jejichž příprava nevyžaduje téměř žádné zásahy do průběhu vůči organizátorovi (realizátorovi). 29 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Základní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expoziceZákladní kroky při přípravě expozice 2. Standardní expozice Expozice postavené z typového výstavářského systému. V podmínkách České republiky se za typový výstavářský systémpodmínkách České republiky se za typový výstavářský systém považuje COMBI, OCTANORM, MONTI 3. Atypické expozice Expozice vyráběné na zakázku, např. i za použití typového systému avšak ve zcela skryté formě ­ pouze jako základnísystému avšak ve zcela skryté formě ­ pouze jako základní nosné konstrukce. Viz. příkladyViz. příklady 30 Typizovaná expozice Jednoduchá stavba z výstavářského systému OCTANORM, který je zcela viditelný. Na klientovi je nechána pouze volba barvyje zcela viditelný. Na klientovi je nechána pouze volba barvy koberce a nápisu na ,,límec" stánku. 31 Standardní expozice Základní skelet z výstavářského systému OCTANORM, který je zcela viditelný. Struktura skladby prvků je složitější než uzcela viditelný. Struktura skladby prvků je složitější než u expozice typizovaných. Klient ovlivňuje všechny prvky stánku. 32 Atypická expozice Zcela atypická patrová konstrukce pro vícenásobné použití. 33 Atypická expozice Atypická expozice na bázi klasického patrového systému Monti s atypickými doplňky.atypickými doplňky. 34 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice ZákladníZákladní kroky při přípravě expozicekroky při přípravě expozice Rozpočet expoziceRozpočet expozice ZákladníZákladní kroky při přípravě expozicekroky při přípravě expozice Rozpočet expoziceRozpočet expozice Cenu ovlivňuje velikost, typ, materiál a způsob architektonického řešení, velikostarchitektonického řešení, velikost Typové expozice 10.000 - 40.000 Kč / expozice Expozice z výstavářského systému 2.000 - 3.000 Kč / m2/ m2 Cena atypické expozice je úměrná na použitých materiálech a složitosti architektonického řešení,materiálech a složitosti architektonického řešení, cca 4.000 Kč / m2 a více 35 III. Veletržní expoziceIII. Veletržní expozice Nejdůležitější prvky expozice aneb na co dát pozor?Nejdůležitější prvky expozice aneb na co dát pozor?Nejdůležitější prvky expozice aneb na co dát pozor?Nejdůležitější prvky expozice aneb na co dát pozor? Veletržní expozice jako vizitka firmyVeletržní expozice jako vizitka firmyVeletržní expozice jako vizitka firmyVeletržní expozice jako vizitka firmy Prezentace na veletrhu dle Corporate Designu Promyšlené nasazení exponátůPromyšlené nasazení exponátů Důležitý kreativní prvek: SVĚTLO Materiál pro výstavbu stánku Význam barvyVýznam barvy Rozdělení prostoru V jednoduchosti je sílaV jednoduchosti je síla 36 IV. Ostatní služby a doprovodné aktivityIV. Ostatní služby a doprovodné aktivity Technické přívodyTechnické přívodyTechnické přívodyTechnické přívody Nezbytnou součástí veletržní účasti jsouNezbytnou součástí veletržní účasti jsouNezbytnou součástí veletržní účasti jsouNezbytnou součástí veletržní účasti jsou požadavky na technické služby stánku:požadavky na technické služby stánku: Přívod a spotřeba elektrické energie (osvětlení, zásuvky, exponáty)(osvětlení, zásuvky, exponáty) Přívod, odpad a spotřeba vody (kuchyňka na expozici, exponáty)(kuchyňka na expozici, exponáty) Úklid expozice (každodenní čištění stánku i exponátů) Z dalších uvádíme: Technické plyny, Oleje a maziva, telekomunikační služby, Internetové služby, atd. 37 IV. Ostatní služby a doprovodné aktivityIV. Ostatní služby a doprovodné aktivity Technické přívodyTechnické přívodyTechnické přívodyTechnické přívody Všechny služby vč. typizovaných expozic jsouexpozic jsou soustředěny v tzv.tzv. Objednávkovém bloku. Objednávky lze podávatpodávat elektronickou cestou přes On- lineline objednávkový systém.systém. 38 IV. Ostatní služby a doprovodné aktivityIV. Ostatní služby a doprovodné aktivity Ostatní službyOstatní službyOstatní službyOstatní služby Z ostatních služby lze standardně objednatZ ostatních služby lze standardně objednatZ ostatních služby lze standardně objednatZ ostatních služby lze standardně objednat např.:např.: Spediční a logistické služby Fotografické práceFotografické práce Střežení expozice a exponátů Catering ­ občerstveníCatering ­ občerstvení Hostesky Překlady a tlumočeníPřeklady a tlumočení Konferenční sály Semináře Reklamní plochy v areálu BVVReklamní plochy v areálu BVV A mnoho dalších. 39 IV. Ostatní služby a doprovodné aktivityIV. Ostatní služby a doprovodné aktivity Doprovodné aktivityDoprovodné aktivityDoprovodné aktivityDoprovodné aktivity Nejen vzhled a úroveň expozice přispívají k celkovému dojmu z veletržní účasti:dojmu z veletržní účasti: projekční a multimediální technika doprovodný program na stánkudoprovodný program na stánku zpěváci, herci,herci, baviči, sportovci cateringcatering rauty, teplá a studená kuchyně, alkoholické a nealkoholické nápoje Barmani a barmanské showBarmani a barmanské show Doprovodným aktivitám se meze nekladou, ovlivněni jste pouze rozpočtem a celkovým dojmem, který chcete vytvořit.pouze rozpočtem a celkovým dojmem, který chcete vytvořit. 40 V. Podpora veletržní účastiV. Podpora veletržní účasti BezBez podporypodpory ostatníchostatních nástrojůnástrojůBezBez podporypodpory ostatníchostatních nástrojůnástrojů marketingovéhomarketingového mixumixu VašeVaše veletržníveletržní účastúčast pravděpodobněpravděpodobně nesplnínesplní stanovenéstanovené cílecíle aapravděpodobněpravděpodobně nesplnínesplní stanovenéstanovené cílecíle aa očekáváníočekávání..očekáváníočekávání.. VeletržníVeletržní presentacepresentace byby mělaměla býtbýt částíčástíVeletržníVeletržní presentacepresentace byby mělaměla býtbýt částíčástí kompletníkompletní marketingovémarketingové komunikacekomunikace každékaždé společnostispolečnosti..společnostispolečnosti.. Průběh veletrhuPrůběh veletrhuPrůběh veletrhuPrůběh veletrhu 42 Průběh veletrhuPrůběh veletrhu Řízení veletržního týmuŘízení veletržního týmu Požadavky na členy týmu:Požadavky na členy týmu: Řízení veletržního týmuŘízení veletržního týmu Požadavky na členy týmu:Požadavky na členy týmu: Klíčová hesla pro denní vyhodnocení Jaké jsou problémy na stánku a jak se dají odstranit ­ použijte realizační firmu či veletržní správupoužijte realizační firmu či veletržní správu Jak funguje spolupráce v týmu? Je předávání návštěvníků navzájem optimálněJe předávání návštěvníků navzájem optimálně sladěno? Jak se využívá doba intenzivních návštěv?Jak se využívá doba intenzivních návštěv? Jsou záznamy z jednání vedeny v písemné podobě? Máte ujasněnu formu sběru dat z návštěv a jejíMáte ujasněnu formu sběru dat z návštěv a její vyhodnocení? Ukončení veletrhuUkončení veletrhuUkončení veletrhuUkončení veletrhu 44 Ukončení veletrhuUkončení veletrhu Administrativa vítězíAdministrativa vítězí Je třeba vyřešit některé otázky již v průběhuJe třeba vyřešit některé otázky již v průběhu Administrativa vítězíAdministrativa vítězí Je třeba vyřešit některé otázky již v průběhuJe třeba vyřešit některé otázky již v průběhu přípravy veletrhu:přípravy veletrhu: Demontáž a odvoz exponátů (spedice, logistika) Předání expozice zpět realizátorovi Ukončení smluvního vztahuUkončení smluvního vztahu Vyúčtování s dodavateli služeb Odměna veletržního týmuOdměna veletržního týmu Poděkování Vyhodnocení a závěryVyhodnocení a závěryVyhodnocení a závěryVyhodnocení a závěry 46 Vyhodnocení veletržních aktivitVyhodnocení veletržních aktivit Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení: Jaké jsou výsledky kalkulace nákladů po akci? Závěrečná diskuse strategie s personálem Důsledky pro stejnou akci příštěDůsledky pro stejnou akci příště U hlavních veletrhů v oboru: posouzení pozice firmy na trhu dle produktů, cen, prezentace na veletrhuna trhu dle produktů, cen, prezentace na veletrhu (stánek, podoba stánku, velikost, umístění) Závěrečná zprávaZávěrečná zpráva Údaje o pořadateli a jeho statistiky 47 Vyhodnocení veletržních aktivitVyhodnocení veletržních aktivit Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení:Požadavky na hodnocení: Bylo dosaženo kvalitativních cílů? Bylo dosaženo kvantitativních cílů?Bylo dosaženo kvantitativních cílů? Byla správně zvolena velikost stánku? Osvědčila se podoba stánku?Osvědčila se podoba stánku? Byla poloha stánku správná? Co mohlo být uděláno při prezentaci exponátů lépe? Jak posoudíme nasazení personálu kvalitativně aJak posoudíme nasazení personálu kvalitativně a kvantitativně? Jaký úspěch nám přinesla naše reklama?Jaký úspěch nám přinesla naše reklama? Jak úspěšná byla naše spolupráce s tiskem? Co můžete očekávat odCo můžete očekávat odCo můžete očekávat odCo můžete očekávat od spolehlivé výstavářskéspolehlivé výstavářskéspolehlivé výstavářskéspolehlivé výstavářské společnosti?společnosti?společnosti?společnosti? 49 Výstavářský servis realizace expozic na území České republiky a v zahraničírealizace expozic na území České republiky a v zahraničí Individuální přístup a řízení vztahu se zákazníkem výstavba typizovaných, standardních i atypických expozicvýstavba typizovaných, standardních i atypických expozic 2424--hodinový servishodinový servis před veletrhem i po celou dobu jeho trvání poskytování BEZPLATNÉHO PORADENSTVÍBEZPLATNÉHO PORADENSTVÍposkytování BEZPLATNÉHO PORADENSTVÍBEZPLATNÉHO PORADENSTVÍ spolupráce se špičkovými designéry a architekty kooperace při zajištění pronájmu výstavní plochykooperace při zajištění pronájmu výstavní plochy architektonický návrh zdarmaarchitektonický návrh zdarma včetně cenové kalkulace nábytek a vybavení expozic (stoly, židle, skříně, nádobí, květiny, dekorace)dekorace) zajištění veškerých technických přívodů nezbytných pro provoz expozicenezbytných pro provoz expozice