Koncepce prezentace ČR na mezinárodních veletrzích a výstavách Proč veletrhy a výstavy? n účinný prostředek prezentace firem n umožňuje ověřit zájem o výrobky n pomáhá navazovat nové obchodní vztahy a udržovat ty stávající Proč státní podpora veletrhů? n důležitá součást podpory exportu i programů EU n cca 50 veletrhů ročně v zahraničí n výhoda prezentace firem pod hlavičkou státu (teritoriálně odlišné) n pomoc českým firmám při hledání nových partnerů v zahraničí n pomoc začínajícím exportérům n dělá to většina států (příklad: Německo) Hlavní body Koncepce I. Kategorizace veletrhů n kategorie „A“ – národní výstavy O/ zabezpečuje MPO O/ 9 m^2 na firmu ^O/ stánek MPO O/ 3 – 4 akce ročně O/ Rusko, Čína… Hlavní body Koncepce I. Kategorizace veletrhů n kategorie „B“ – společné expozice O/ zabezpečuje MPO O/ 9 m^2 na firmu O/ stánek MPO O/ 20 akcí ročně O/ prezentace pod hlavičkou ČR ve společné expozici Hlavní body Koncepce I. Kategorizace veletrhů n kategorie „C“, – finanční příspěvky O/ zabezpečují dle konkrétní akce SPD ČR, HK ČR, oborové svazy a asociace, české ZÚ/OEÚ O/ 6 m^2 na firmu O/ 25 akcí ročně Hlavní body Koncepce II. Projektové řízení n každý veletrh jako samostatný projekt n projektový tým – MPO, realizátor, asociace, CzechTrade, obchodní rada… n připraví scénář akce, technické zajištění, řeší úroveň na jaké bude ČR zastoupena Hlavní body Koncepce III. Nový systém organizace oficiálních účastí n výběr veletrhů s dvouletým předstihem n veletrhy iniciují přímo svazy a asociace prostřednictvím Komise pro veletrhy n fairovost – každý obor má cca dva veletrhy n jednotný vizuální styl českých expozic Hlavní body Koncepce IV. Financování aktivit na podporu exportu v ČR n prostřednictvím vybraných tuzemských veletrhů n podpora prezentací firem/oborů pro zahraniční nákupčí a odborníky n společné účasti MSP (začínajících exportérů) O/ exportní líheň, vývozní aliance (spolupráce s CzechTrade) n exportní vzdělávání n novinářské mise, individuální odborní novináři Marketingová prezentace ČR n jednotný vizuální styl českých expozic n ojedinělý vzhled každé národní výstavy n úzká spolupráce s designéry n jednotné a kvalitní tiskové materiály n doprovodný program pro každou akci zvlášť n multimediální prezentace n větší využití marketingových nástrojů před a v průběhu akcí Děkuji za pozornost Mgr. Jana Adamcová adamcova@mpo.cz Ministerstvo průmyslu a obchodu Politických vězňů 20, Praha 1 www.mpo.cz