Dotazník pro zjištění informací v oblasti konkurenceschopnosti podniku Poučení: Tento dotazník slouží jako podklad pro seminární práci a jeho konkrétní výsledky ve spojitosti s konkrétním podnikem nebudou nikde a nikým zveřejňovány nebo jinak šířeny. Název a adresa sídla firmy tak bude sloužit výhradně k odstranění případných duplicit při zpracovávání dotazníků. Dotazník by měl být předložen a vyplněn pracovníkem top-managementu nebo pracovníkem, který má v podniku na starosti finance nebo rozvoj. Název a adresa sídla podniku: ……………………………………………………………………………………… Obecné charakteristiky podniku: a) oblast působení (podle OKEČ – CZ NACE) ………………………………………………….......................... b) velikost – počet zaměstnanců: ……..………………......………. - roční obrat: ……………………………………..……. - bilanční suma (aktiva celkem): ……………….…………. c) právní forma ……………………………….…………………………..……... d) kraj ve kterém podnik sídlí ……………………..…………………………………………… e) oddělení řízení jakosti/kvality (nebo speciálně vyčleněný pracovník): a) ano b) ne f) certifikát ISO 9001: a) ano b) ne g) certifikát ISO 9004 a) ano b) ne h) jiný certifikát týkající se systému managementu jakosti/kvality (pokud ano, doplňte jaký, jinak nevyplňujte): ………………………………………………………………………………………….. Otázky: 1. Domníváte se, že máte oproti svým konkurentům nějakou výhodu, která zlepšuje Vaše postavení na trhu (zatrhněte, případně slovně rozveďte)? a) ano Þ Uveďte konkrétně o jakou konkurenční výhodu se jedná: …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… b) ne 2. Jak je produkt (služba) přizpůsoben/a požadavkům zákazníka (zatrhněte na naznačené škále)? 1 2 3 4 5 Maximálně Středně Minimálně 3. Jak svůj produkt (službu) hodnotíte z hlediska kvality, příp. technického provedení/designu (zatrhněte na naznačené škále)? 1 2 3 4 5 Velmi vysoká Střední Nízká 4. Zjišťujete spokojenost zákazníků s produktem (poskytovanou službou) – zatrhněte, případně slovně rozveďte? a) ano Þ Uveďte konkrétně jakým způsobem: …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… Þ Uveďte (přibližně) jak často (např. každý den, jednou za týden apod.): …………………………………………………………………………………… b) ne 5. V případě odpovědi „ano“ v předchozí otázce, co přimělo podnik ke zjišťování spokojenosti s poskytovaným produktem (službou) v podniku (uveďte)? …………………………………………………………………………………….… ………………………………………………………………………………….…… 6. Jak je zákazník spokojen s poskytovaným produktem (službou) (zatrhněte na naznačené škále)? 1 2 3 4 5 Maximálně Středně Minimálně 7. Pokud jste zatrhli hodnotu 2-5 na výše uvedené škále, co je převažujícím důvodem nižší spokojenosti? Rozveďte: ………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………… 8. Jak souvisí míra spokojenosti Vašeho zákazníka s konkurenceschopností podniku (zatrhněte na naznačené škále)? 1 2 3 4 5 Maximálně Středně Minimálně 9. Řídíte systematicky jakost/kvalitu produktu (služby) v podniku? a) ano Þ Naznačte podstatu fungování tohoto systému (v případě existence certifikátu systému managementu jakosti/kvality rozveďte detailněji): …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… b) ne 10. V případě odpovědi „ano“ v předchozí otázce, co podnik přimělo k systematickému řízení jakosti/kvality produktu (služby) v podniku (uveďte)? …………………………………………………………………………………….… ………………………………………………………………………………….…… 11. Konkurenceschopnost podniku v uplynulých 5 letech: a) výrazně rostla b) rostla c) stagnovala d) klesala e) výrazně klesala Þ Co bylo důvodem výše uvedeného trendu? Rozveďte: ………………………… ………………………………………………………………………………………….. 12. Řízení jakosti/kvality vedlo (zatrhněte): a) k podpoře a udržení konkurenceschopnosti podniku Þ Uveďte konkrétně jakým způsobem: ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… b) k růstu konkurenceschopnosti podniku Þ Uveďte konkrétně jakým způsobem: ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… c) nemá s konkurenceschopností podniku nic společného d) jakost/kvalita není v podniku řízena 13. Které ukazatele výkonnosti ve Vašem podniku sledujete a vyhodnocujete? Ukazatele uveďte podle pořadí významu od nejvýznamnějšího. Ve sloupci vpravo zatrhněte (x), zda tento ukazatel souvisí s jakostí/kvalitou a řízením jakosti/kvality: Sledovaný ukazatel výkonnosti Ukazatel souvisí s jakostí/kvalitou 14. Jaké jsou výhody podniku oproti konkurenci (uveďte)? …………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………….. 15. Jaké jsou bariéry podniku oproti konkurenci (uveďte)? ………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………… K dotazníku prosím přiložte rozvahy a výkazy zisků a ztrát podniku z let 2003 – 2007. Děkujeme za Vaši ochotu a čas!