Výuka jazyků Johana Janoušková Veronika Hanáková Plán prezentace * Charakteristika firmy a produktu * Strategický cíl * Situační analýza * Marketingová strategie * Rozpočet a harmonogram * Systém kontroly Firma : • jazyková škola a překladatelská agentura • Působí od r.1998, a to na celém území České republiky • 4 pobočky: Ostrava, Brno, Praha, Plzeň • výuka jazyků:překlady a tlumočení = 70 % : 30 % • Titul Firma roku v Moravsko-slezském kraji pro rok 2008 Produkt : Skype výuka jazyků • Služba zavedena v srpnu 2008 • Moderní způsob výuky s využitím internetu a softwaru - Skype : program pro komunikaci online • Potřebné vybavení : internet, Skype, mikrofon, popř. webkamera (obraz) • Výhody : - dostupnost - záznam hodiny - rodilý mluvčí - anonymita - one-to-one výuka • Vyuč. hodina : 55 minut , 399/499 Kč Strategický cíl Zvýšit do konce roku 2009 poptávku po Skype výuce – 5tinásobně. Proč ? Dnes : 2 objednávky za měsíc ( i přes častou propagaci PR aktivitami a potenciál služby ) Situační analýza KONKURENCE - Nejen individuální lektoři ( spousta ) ( obvykle : 60 min, 200-300 Kč/ hod ) - Noví konkurenti – srovnání - Pozn : Některé firmy jsou na začátku, domluva podmínek individuálně ZÁKAZNÍCI Původně pro : • manažer, který má málo času, cestuje • Žena na mateřské dovolené • Handicapovaní lidé Kdo opravdu objednává : • Manažer z maloměsta, který nechce dojíždět • Žena na mateřské • Studenti netradičních jazyků • 2 studentky, kteří se v zahraničí chtěly učit jiný jazyk PRODUKT – SWOT analýza Marketingová strategie TARGETING • pracovníci ve výkonných pozicích, kteří nechtějí plýtvat časem na cestování, popř z malých měst • Těhotné ženy a rodiče na mateřské dovolené, pro které je pohodlnější zůstat na výuku doma • Studenti soukromých gymnázií a soukromých vysokých škol, kteří mají možnost vzdělání i za vyšší cenu, někdy vyžadují osobnější přístup POSITIONING • Firma : Potřebujete-li pomoci s jazykem, obraťte se na nás, zvládneme vše a hlavně kvalitně. ( komplexnost služeb, serióznost – spoleh, kvalita ) • Skype : Učíme jazyk – kdykoli, kdekoli. ( schopnost uspokojit i nestandardní potřeby klientů ) MARKETING MIX PRODUKT - vnitřní diferenciace služby : nevhodná ( náplň závislá na potřebách a schopnostech klienta ) - prodloužení lekce z 55 na 60 min ( problémy s připojením atp.) - alespoň částečná náhrada hodiny, která byla přerušena kvůli technickým problémům CENA - Částečné snížení cen v rámci celého programu Skype výuky - První zkušební lekce zdarma - Dárek v podobě skype sluchátek - Zavedení programu zvýhodňujícího klienty, kteří přivedou další PROPAGACE 1) Změna webových stránek • Větší písmo • Lepší výstižnější obrázek • Více informací – Podrobnější informace o průběhu a náplni hodiny (konverzace, možnost přeposílání souborů, chat, atd.) • Lepší struktura – Zahrnutí informací ze souborů v .pdf přímo do textu na stránce. • Zavedení nové složky FAQ • Mediální ukázka služby (video) • Informace a krátké seznámení s některými lektory Internetové stránky dnes • Vhodnější obrázek – ukázka • Multimediální ukázka služby - příklad 2) Šíření reklamních prospektů CO : Leták/ plakátek A4 – téma podle cílové sk., rámec stejný (horní část – logo, dolní část www odkaz, uprostřed – hl. téma,text) KAM : v městech s pobočkami, místo podle cílové sk. - ženy na mateřské : čekárny ordinací ženských a dětských doktorů - manažeři : letiště, golfový, tenisový klub, kosmetická centra, fit centra - studenti soukromých škol : nástěnky ve škole JAK : Pracovník najatý speciálně na zajištění takovéto distribuce KDY : Od června do prosince 2009 : po 6 týdnech – 5 vln 3) Prezentace v médiích - nejen v tisku TV - pořady :Sama doma (ČT1), Dobré ráno (ČT2), Snídaně s novou (Nova), Milénium (ČT24) - vedoucí na úseku Skype výuky společně s některým ze současných lektorů ( autentičnost ) (INTERNET) - zatím NE : proč: - suma prostředků vynaložených na komplexní propagaci firmy - přílišná limitovanost informací - problém alokace : bez vyhledávání – necílenost po vyhledávání – klient vidí Sluně mezi výsledky ROZPOČET • Návrh prospektů………………………....1 000 Kč • Tisk prospektů …………………………30 000 Kč • Umístění (pronájem: fit centra atd)…..10 000 Kč • Mzda pracovníků zodp. za distribuci…27 000 Kč • Dopravní náklady– benzín……………...5 000 Kč • Sluchátka 70 ks * 200 Kč …………… 14 000 Kč • Webové stránky …………………………4 000 Kč • Celkem : 91 000 Kč HARMONOGRAM • Červen : 1.-2. 1. vlna letáků komplet • Červenec : 15.-16. 2. vlna bez škol • Září : 1.-2. 3. vlna letáků komplet • Říjen : 15. – 16. 4. vlna letáků komplet • Prosinec : 1.- 2. 5. vlna letáků komplet KONTROLA • Prosinec 2009 : Objednalo si Skype výuku jazyků alespoň 10 zákazníků? ANO : strategie byla úspěšná NE : pro rok 2010 přijmout korektivní opatření, resp. jinou strategii * Děkujeme za pozornost! *