str. 1/1 Brno 20. června 2009 Hodnocení marketingového projektu Projekt: Marketingový plán pro ESF MU Autor: Ivo Mareček, Erika Prachařová Na projektu si nejvíce cením promyšlenou strategii z dlouhodobého i krátkodobého hlediska a správné a reálné nastavení cílů v těchto časových horizontech. Projekt obsahuje zajímavé nápady a zejména reálné návrhy, u nichž lze předpokládat uskutečnění. Navržená opatření jsou do značné míry reálná i při poměrně omezeném rozpočtu. Dobře a zajímavě je zpracovaná strategie komunikace a prezentace fakulty na středních školách. Hodnotím i zpracování SWOT analýzy a správné pochopení a popsání konkurence. Problematickým místem projektu je návrh oborových testů, které v důsledku povedou ke snížení počtu podaných přihlášek ke studiu ­ v tom případě se sice zřejmě zvýší procento zapsaných z přijatých studentů, problém fakulty to ale nevyřeší. Další problém v té souvislosti jsou náklady oborových testů, které by šly výrazně nad potenciální ekonomický efekt i nad vlastní náklady projektu (toto je ovšem mimo zadání a autoři ani nemohli s takovými informacemi pracovat). Projekt hodnotím jako jeden ze tří nejlepších a předpokládám využití jeho částí při formulaci marketingové strategie fakulty. Martin Kvizda