Propagace Propagace n= zahrnuje v sobě všechny komunikační nástroje, kterými můžeme předat nějaké sdělení (reklama, podpora prodeje, Public Relations, Direct Marketing) n nNadlinkové a podlinkové aktivity n nIntegrovaná marketingová komunikace n= koordinace všech komunikačních nástrojů tak, aby se ke spotřebiteli dostávalo jednotné sdělení Faktory ovlivňující sestavení komunikačního mixu ntyp trhu produktů nvyužití strategie tlaku n. tahu nstádium připravenosti zákazníka ke koupi netapy životního cyklu nfinanční prostředky: podle fin. možností, % z prodejního obratu, srovnáním s konkurencí, výsledek market. výzkumu, metoda úkolů a cílů Komunikační strategie Název souboru: BL00102_.wmf Klíčová slova: budovy, kouř, průmysl ... Velikost souboru: 3 kB Název souboru: BD06446_.wmf Klíčová slova: budovy, exteriéry, kancelářské budovy ... Velikost souboru: 20 kB Název souboru: BD05622_.wmf Klíčová slova: dámy, davy, lidé ... Velikost souboru: 69 kB Marketingové aktivity výrobce Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé Marketingové aktivity mezičlánků Název souboru: BL00102_.wmf Klíčová slova: budovy, kouř, průmysl ... Velikost souboru: 3 kB Název souboru: BD06446_.wmf Klíčová slova: budovy, exteriéry, kancelářské budovy ... Velikost souboru: 20 kB Název souboru: BD05622_.wmf Klíčová slova: dámy, davy, lidé ... Velikost souboru: 69 kB strategie „pull“ Poptávka Výrobce Velkoobchod a maloobchod Spotřebitelé Poptávka strategie „push“ Marketingové aktivity výrobce Reklama nPodle úlohy v životním cyklu produkty: nzaváděcí (informativní) npřipomínací npřesvědčovací n nPodle objektu reklamy: nproduktová npodniková (institucionální) n nModel AIDA = Attention, Interest, Desire, Action Typy reklamy nze života nživotní styl nfantazie nnálada a image nhudební nosobnost jako symbol nodbornost nvědecký důkaz nreference n. doporučení Základní ukazatelé mediálního plánování nAfinita nNet Reach nAverage Frequency nRating nGross Rating Points nCost per Thousand nCost per Point Typy spotřebitelů a podpora prodeje Typ spotřebitele Chtěné výsledky Nástroje PP Loajální (Loyal customers) Spotřebitelé, kt. produkt kupují stále n. velmi často Posílení chování, zvýšení spotřeby, změna načasování nákupu nVěrnostní programy nBonusy, dárky, prémie n Zákazníci konkurence Spotřebitelé, kt. kupují konkurenční produkt stále n. velmi často Porušení věrnosti, přechod na firemní produkt nVzorky (srovnání s konkurencí) nSoutěže (upoutání pozornosti) Brand Switchers Spotřebitelé, kt. nakupují různé značky v dané kategorii Přesvědčit je, aby více kupovali značku firmy nPromoční akce, kt. snižuje cenu – kupóny, větší balení za stejnou cenu, bonusové balíčky Price Buyers Spotřebitelé, kt. nakupují za nejnižší ceny Přesvědčit je, aby kupovali značku firmy nKupóny, větší balení za stejnou cenu, nabídka vyšší přidané hodnoty Public Relations n= budování dobrých vztahů s různými částmi firemní veřejnosti n nPostihuje tyto funkce: nzpracování tiskových zpráv a agenturní činnost npublicita produktu nveřejné záležitosti nlobbování nvztahy k investorům nsponzorství Transakční versus vztahový m. Transakční marketing Vztahový marketing Udělá se obchod a zmizí se Zůstává se poblíž zákazníka Protlačuje se cena Podporuje se hodnota Krátkodobé myšlení a jednání Dlouhodobé myšlení a jednání Budování podnikání na obchodních případech Budování podnikání na vztazích Získávají se noví zákazníci Snaha o udržení stávajících zákazníků Poprodejní služby jsou chápány jako náklady Poprodejní služby jsou chápány jako investice do vztahu Zaměření na výrobek/služby Zaměření na přání a očekávání zákazníka Direct marketing n= interaktivní systém marketingu, který využívá 1 n. více reklamních sdělovacích prostředků, aby vyvolal měřitelnou odezvu zákazníků n. uskutečnění transakcí z jakéhokoliv místa Osobní prodej Zásilkový prodej Specializované stánky on-line marketing Katalogový prodej Telemarketing Teleshopping Název souboru: BD06541_.wmf Klíčová slova: chlapci, lékařství, lidé ... Velikost souboru: 15 kB Název souboru: BD06534_.wmf Klíčová slova: čtení, dámy, důchodci ... Velikost souboru: 24 kB