Rozvoj komunikačních a manažerských dovedností

Týden 2

Přednáška dne 1. 3. 2010

Komunikační proces. Komunikační proces a jeho zákonitosti. Obecné zásady účinné slovní komunikace. Mimoslovní komunikace a její formy. 

 

Cvičení

Výukový videofilm  "Náš kolega - náš zákazník"  -  promítnutí, řízená diskuse. Cílem je prostřednictvím praktických komunikačních situací ukázat hlavní zásady a význam kvalitního předávání informací v rámci organizace.

Předávání informací - modelové situace.

 

Základní studijní literatura:

1. KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada Publishing, 1995.

 

Doplňková studijní literatura:

2. LUKÁŠOVÁ, R.   Komunikace ve správních činnostech ÚSC - pomocný studijní text vystavený v materiálech ke studiu.

 

Doporučené samostudium: 

Pro doplnění poznatků (získaných na přednášce a v rámci cvičení) prostudujte následující části textu ze zadané literatury (1):

  1. Desatero falešných představ o tom, jak spolu mluvíme – str. 85 – 86
  2. Mluvíme spolu beze slov - str. 95 – 106