Týden 2
Přednáška dne 1. 3. 2010
Komunikační proces. Komunikační proces a jeho zákonitosti. Obecné zásady účinné slovní komunikace. Mimoslovní komunikace a její formy.
Cvičení
Výukový videofilm "Náš kolega - náš zákazník" - promítnutí, řízená diskuse. Cílem je prostřednictvím praktických komunikačních situací ukázat hlavní zásady a význam kvalitního předávání informací v rámci organizace.
Předávání informací - modelové situace.
Základní studijní literatura:
1. KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada Publishing, 1995.
Doplňková studijní literatura:
2. LUKÁŠOVÁ, R. Komunikace ve správních činnostech ÚSC - pomocný studijní text vystavený v materiálech ke studiu.
Doporučené samostudium:
Pro doplnění poznatků (získaných na přednášce a v rámci cvičení) prostudujte následující části textu ze zadané literatury (1):
-
Desatero falešných představ o tom, jak spolu mluvíme – str. 85 – 86
-
Mluvíme spolu beze slov - str. 95 – 106