KARLOVARSKÉ MINERÁLNÍ VODY, a.s. Robert Frantel UČO 251680 Historie společnosti •1873 Heinrich Mattoni •budování moderní stáčírny a expedici minerálních vod v Kyselce •1868 plnění do skleněných láhví •Export již od začátku 18. století, hlavně však po roce 1867 (331 449 lahví /rok) • • • Historie společnosti •Mattoniho kyselka jednou z nejznámějších minerálních vod světa • •do roku 1945 rozesilatelství kysibelské vody v majetku Heinrich Mattoni AG a.s. • •Po druhé světové válce byl podnik zestátněn • •po roce 1989 přeměna na KMV a.s., s renomovaným závodem v Kyselce • •Mattoniho kyselka doplnila Karlovarské minerální vody o pramenitou vodu Aquilu (Kyselka) a Magnesii – přírodní minerální vodu bohatou na hořčík (Mnichov u KV) Profil společnosti •největší výrobce minerálních a pramenitých vod v České republice •Výroba a distribuce přírodních a ochucených vod Mattoni, Magnesia, Aquila, ledových čajů,… •Úspěšné působení v 20 zemích světa (EU Německo, Maďarsko, Polsko, Benelux) •cca 350 zaměstnanců •ZK = 262 842 000,- Kč •Dott. Antonio Pasquale • • Sponzoring •Kanoe Mattoni, •Prague International Marathon •Český svaz aerobiku •Mattoni NBL •Magnesia Litera •Český lev (odmítnutí TV NOVA vysílat reklamu) •Czech Grand Design, •Mattoni Grand Drink + Prague food festival •Miss ČR •zakládající člen organizace EKOKOM (třídění odpadu) Ocenění •Oficiální voda předsednictví ČR v Radě EU •ISO - CERTIFIKÁTEM KVALITY č. 01 100 025001 potvrzujícím dle postupu TÜV CERT •KLASA •KOSHER •NSF INTERNATIONAL CERTIFICATE („certified bottled waters“ v USA) • Produkty - MATTONI Formáty plnění •PET 0,5l: •PET 0,75l: •PET 1,5l: •Sklo 0,33 GRAND •Sklo 0,7 • •Příchutě: citron, pomeranč, grapefruit, broskev, jablko, granátové jablko, bílé hrozny, černý rybíz, malina • •Perlivost: neperlivá, jemně perlivá, perlivá • •Oficiální voda Mezinárodní barmanské asociace. Produkty - AQUILA Formáty plnění •vhodná pro přípravu kojenecké stravy • •PET 0,5l, 1,5l •PET 0,75l •Sklo 0,33l •Sklo 0,75 l • •Perlivost: perlivá, neperlivá, jemně perlivá • •Příchutě: Jahoda, jablko, meruňka, ananas • Produkty – MAGNESIA Formáty plnění •bohatá na přírodní hořčík, s nízkým obsahem sodíku •Perlivost: perlivá, jemně perlivá, neperlivá • •Formáty: PET 1,5l • •Příchutě: citron a eukalyptus, pomeranč a šípek, mango a zázvor Ostatní produkty KMV, a.s. •KMV v kompetenci importéra značek Granini a Yo syrup pro ČR (2010) •Rakouské vody Waldquelle součást KMV od 11/08 • Reklamní strategie •Prestižní cena za spot s modelkou Hanou Soukupovou •První česká 0,75 l voda è iniciativa ze zahraničí •Mattoni zná 95 % lidí … STEM/MARK: Z minerálek je podle téměř 60 % lidí nejlepší Mattoni •"Kde to žije, tam je Mattoni" • •http://magazin.mattoni.cz/reklama/ • •http://www.youtube.com/watch?v=OCsmn69hLfw&feature=related • •http://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs • • Spojení se sportem •Ondrášovka (spot s tenistou Štěpánkem) •Perrier =oficiální sponzor Roland Garros •Vittel Energy Plus se speciálním uzávěrem i další produkty jsou součástí nabídek sítí velkých fitness center •Mattoni = IHWC, Pražský maraton,… •Bonaqua = koncerty, open-air festivaly Trh s vodou v ČR •Pokles prodejů přírodních minerálek na úkor růstu balených pramenitých vod •vysoká sezonnost •výrazný podíl ochucených variant (restaurace opačně!!!) •V gastru sklo, v off-trade PET •boom reakcí na sílící trend zdravého životního stylu • •tři základní vývojové linie, které mění celý segment: 1.přesun k jemně perlivým a neperlivým minerálkám, 2.preference produktů s nižší mineralizací 3.nárůst obliby ochucených minerálek podporujících štíhlou linii Trh s vodou v ČR •Obrat off-trade 5,74 mld. Kč ALE pravidelné ztráty (v 2009 více než 8 %) • •Důvod = ??? Trh s vodou v ČR – off-trade 1.KMV, a.s. 2.Poděbradka 3.HBSW (Dobrá voda) 4.… 5.… 6. 6. Zajímavým faktem je pozice Ondrášovky, jejíž pokrytí je spíše průměrné a jež je vnímána jako zastaralá a nudná… DŮVOD ??? Trh s vodou v ČR •Nízká regionalita (výjimkami jsou Hanácká Kyselka či Ondrášovka pro dané části Moravy) •V „lepších“ hotelích, restauracích, ale i na sportovištích drží pozici zahraniční prémiové vody •Veolia Water kampaň za kohoutkovou vodu do restaurací •Voda v restauracích z kohoutku?! Ano x ne Zahraniční konkurence - Německo Zahraniční konkurence - Francie Konkurence – Maďarsko +BENELUX Hodnocení minerálních vod •http://mineralwaters.org/ • Výsledky zjištění •Cílové skupiny ??? •Druh reklamy ??? •Distribuční strategie ??? •Konkurence ??? •Bariéry na trhu ??? Děkuji za pozornost! ;-) Zdroje •www.google.cz •www.justice.cz •www.mattoni.cz •http://www.water.com/ •www.ihned.cz •http://mineralwaters.org/ •www.youtube.com •http://cs.wikipedia.org/wiki/Minerální_voda •www.evian.com •www.vittel.com •... •