Milka. Nejjemnější potěšení. Milka. Jeden kousek a jste tam. Pavla Paďourová Historie (1) •1825 - Philippe Suchard otevírá svoji cukrárnu a začíná vyrábět domácí čokoládu •1890 – vyrobí poprvé mléčnou čokoládu •1901 – v Berlíně zaregistrována obchodní značka Milka (= Milch + Kakao), od začátku se Milka balí do fialových obalů a často se zobrazuje alpské pozadí • včetně krav • Historie (2) •1908 - značka Milka se na obalech • dostává do popředí. •1913 - továrna na čokoládu v německém Lörrachu vyrábí 18x více čokolády než na začátku výroby. •1922 - kravička Milka je na obalu • čokolády v doprovodu člověka. •1960 - na fialovém pozadí obalu je • nápis Milka poprvé bílým písmem. Historie (3) •1973 - agentura Young&Rubicam navrhla fialovou kravičku a ta se stala hlavní postavou reklamy značky Milka. •1988 - nápis Milka, fialová kravička Milka a zobrazení alpské krajiny dominují na obalu. • Kravička Milka •Od založení roku 1901 se tabulky čokolády Milka balí do fialových obalů s černobílou kravičkou, která se stala stálou součástí panoramatu Alp zobrazeném na obalu čokolády. •Počátkem sedmdesátých let sledovala Milka strategii: „Neznámé změň na známé a známé změň na neznámé.“ Tak přeměnila Milka barvu krávy na obalu na fialovou. •V roce 1973 si kravička Milka poprvé zahrála svou hlavní roli v televizním reklamním spotu lákajíce k zážitkům nejjemnějšího pokušení a až do dnešního dne hrála hlavní roli ve více jak 110 reklamních spotech. •Kravička Milka se stala kultem – podobně jako reklamní slogan „Nejjemnější pokušení od dob, kdy existuje čokoláda“. •V průběhu několika let se tato úspěšná reklamní • ikona stala absolutním symbolem. • Výroba •V současnosti je čokoláda vyráběna na velkém počtu míst převážně v Evropě. •Jsou to hlavně závody v Lörrachu (Německo), Bludenz (Rakousko), Svoge (Bulharsko), Bratislava (Slovensko), Braşov (Rumunsko), Jankowice (Polsko) a Trostyanets na Ukrajině. Mimo to se produkuje také v brazislkém městě Paraná. Zajímavosti •V České republice se ročně spotřebuje zhruba 5kg čokolády na člověka, což je v rámci Evropy srovnatelné množství například s Francií a Belgií. Nejvyšší spotřeba čokolády na hlavu je z evropských zemí ve Švýcarsku, kde se ročně spotřebuje okolo 10kg čokolády na člověka. •Mléčná čokoláda tvoří v České republice přibližně 65% trhu s čokoládou. •V roce 2006 se v České republice prodalo více než 2000 tun tabulkových čokolád Milka. Více než 4 miliony čokoládových bonbónů Milka ve tvaru srdce v průběhu Valentýna •Na celém světě se každý den vyrobí přes 3 miliony čokoládových tabulek Milka. • Produkty Milka •Tabulkové čokolády • •Milka na cesty • • •Čokoládové bonboniéry Produkty Milka •Sezonní produkty - Velikonoce • • • • • •Nové produkty Produkty v Německu • Milka Kleines Dankeschön 125g Milka Alles Gute 125g Milka ChocoCookie Milka Diät Alpenmilch TASSIMO Milka Milka Crispy Snax Milka Lila Pause à la Caramel Milka Nussini Milka Tender XL Milch Marketing •V České republice i v Německu stejné, v Německu ve větší míře. •TV reklamy •internet •noviny a časopisy •bilboardy •soutěže •sponzorské a ostatní akce •dárkové předměty • Marketing v TV •V televizních reklamách jsou dominujícími prvky zpravidla kravička Milka, alpské prostředí, rodina. Reklamy vyjadřují pohodu a snaží se vyvolat příjemné vzpomínky. •Nově od roku 2011 se mění hlavní slogan. Od roku 1973 se používal slogan: „Milka – nejjemnější pokušení od objevení čokolády“. Nyní se nově používá „Odvaž se být něžný“ (Trau dich zart zu sein). Nová kampaň začala 15. února s cílem aby se k sobě lidé chovali po celý rok stejně jako na sv. Valentýna. Kravička Milka zde opouští své typické prostředí alp a vydává se blíž k lidem. •První reklama vysílaná v ČR v roce http://www.youtube.com/watch?v=J5pgktTSI_0 •Nová reklama v Německu • http://www.milka.de/milka2/page?PagecRef=1 • Akce „Řekni to s Milkou na Valentýna“ •Obchodní cíl: –Maximalizovat prodeje pralinek I love Milka během období Svatého Valentýna –Zvýšit celkový podíl Milka pralinek na trhu čokoládových pralinek navýšením počtu spotřebitelů •Hlavní komunikační cíl: –Posílit pozitivní vnímání I love Milka jako pralinek, kterými mohou spotřebitelé vyjádřit své emoce •Strategie k dosažení cílů: Vizí pro Milka pralinky je jejich využití jako „hlasu lásky“ – kdykoliv má někdo chuť vyjádřit lásku, či jen říci „miluji tě“, pralinky Milka ve tvaru srdce jsou jediné, co k tomu potřebuje. •Úspěšnost: Kampaň Řekni to s Milkou na Valentýna se stala velmi oblíbenou, čímž splnila všechny stanovené obchodní a komunikační cíle. • Ski Sponzoring •Milka v rámci svých sponzorských aktivit každoročně podporuje špičkové závodníky, v letošním roce její tým tvoří nejlepší světové lyžařky. Světový šampionát v alpském lyžování přivítal velmi silný Milka tým, ve kterém nechybí ani česká reprezentantka a mistryně světa ve slalomu z roku 2006/2007 Šárka Záhrobská. Nejlepší česká sjezdařka se na startovní čáru Světového poháru v alpském lyžování postavila ve fialové přilbě s logem Milka společně s Michaelou Kirchgasserovou, Mariou Rieschovou, Tinou Mazeovou a Ingrid Jaquemodovou. Milka Mountainbike • FUNPARK •Milka pořádá akce na horách i v ČR. Letos byl už 3. ročník FUNPARKu, kdy od 15. ledna do 12. března jezdila kravička s různými atrakcemi po českých horách (např. Pec pod Sněžkou, Klínovec, Špindlerův mlýn atd.) Milka Alpen Tour •V ČR naposledy v dubnu a květnu 2008 (Praha, Liberec, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň, Ostrava, Olomouc a Brno) •V Německu častěji – květen – říjen 2009 (17 měst), prosinec 2009 (1), červen – říjen 2010 (11), únor 2011 (1) • Sport • Oblečení • Doplňky • Milka na cesty • Dárky • Zdroje •http://www.milka.info/milka1/page?PagecRef=1 •http://cs.wikipedia.org/wiki/Milka •http://medialne.etrend.sk/marketing-spravy/milka-po-styridsiatich-rokoch-meni-claim-uz-nebude-najj emnejsie-pokusenie.html •https://www.milka.de/eshop/index.php/ •http://www.milka.de/milka2/page?siteid=milka2-prd&locale=dede1&PagecRef=58 •http://www.milka.de/milka2/page?siteid=milka2-prd&locale=dede1&PagecRef=650 •http://www.iea.cz/index.php?page=iea2010-solutions&id=44 • • Děkuji za pozornost! •