Out-of-Home Advertising Současnost a budoucnost Out-of-home advertising (OOH) •reklama působící na spotřebitele mimo jeho domov •zacílená na veřejně dostupná místa •hromadná doprava, letiště, metro aj. •cílová skupina je „on the go“ spotřebitel •přes 100 druhů formátů • • • – • Out-of-Home advertising II •spadá pod čtyři hlavní kategorie –Billboards •dominantní forma venkovní reklamy v USA •s podílem přes 66% celkových přijmů –Venkovní nábytek •tradičně ve velkých městských centrech •zastávky, kiosky, telefoní budky –Dopravní prostředky –Alternativní •stadiony, pláže, garáže aj. economist billboard Whiskey untitled untitleddvfsd hdfgbdr Celosvětové výdaje na reklamu xcv Výdaje na OOH - USA untitledgsdgs Celkové a dílčí příjmy OOH - USA grgdrrgd sgsrg Srovnání médií - USA dfaesf Výhody a nevýhody •výhody –spotřebitel nemůže reklamě uniknout –působí neustále, intenzivně –účelovost –branding –oslovuje velkou skupinu spotřebitelů –menší nákladovost než alternativy – 80% levnější jak TV reklama –strohostí textu a obrazem jsou lépe stravitelná – •nevýhody –udrží pozornost pouze krátkou dobu, 2-3s –strohost sdělení –složitá měřitelnost efektivity –nebezpečí vandalismu –limitace prostorem Out-of-Home advertising- budoucnost •širší použití moderních technologií díky stále klesajícím cenám a zlepšující se kvalitě plochých displejů •digitalizace venkovní reklamy tzv. DOOH •reklama se stává více interaktviní,zábavnou a flexibilní •mediální agentura MagnaGlobal predikuje rozšíření DOOH o 8,3% v r. 2011 na $26,4 mld. •výdaje na DOOH by se měly v příštích letech až zdvojnásobit na $5,2 mld. •dle Clear Channel by v některých zemích mohl podíl DOOH vzrůst až na 90% z celkové reklamy •rozšíření zejména v chráněném prostředí – letiště, nádraží aj. • • • DOOH výdaje - USA dgfsdg Out-of-Home advertising - budoucnost II •na základě výzkumu Centre for Future Studies a inovací společnosti 3M|GTG by měly být předstveny následující softwary v příštích 12 měsících •Contextual adverts –3D reklamy reagující na aktuální situaci •Multisensory adverts –software kombinující holgrafické video, zvuk a pach k znásobení účinku reklamy na spotřebitele •Personal Preference Profiles (PPPs) –sociální sítě střežící osobní údaje –udájně 50x víc do hloubky než Facebook –na základě uvedených os. údajů by pak spotřebitel komunikoval s venkovní reklamou např. přess mobil •NFC - near field communication –smart telefony navrežené ke komunikaci s reklamou přes PPPs •Advanced HD vending machines –na základě dotykových čidel by spotřebitel měl možnost si produkt dřívě prohlídnout než ho koupí – – • Gladvertising •nejbližší novinkou v DOOH •Emotion Recognition Software (EMR) •technologie používající algoritmus k zachycení pohybů očí,tváře a pozice čela, která analyzuje emoce spotřebitele a poté navrhne odpovídající reklamu •Japonská společnost pak vytváří software i k rozpoznání pohlaví, věku či zájmů •podobný software k nalezení zde: http://www.gladorsad.com/en/ • JCDecaux Group •největší nadnárodní korporace v oblasti venkovní reklamy •založena v r. 1964 •specializace pouze na venkovní reklamu •leader na evropském a asijském trhu •inovátor v oblastni reklamy –v r. 1964 začal s reklamou na „venkovním nábytku“ a reklamou v hormadné dopravě –v r. 1972 městské světelné panely –v r. 1974 spustil pohyblivé reklamy –v r. 1980 automatické toalety –v r. 1981 elektronické informační panely •světová jednička v reklamě – na venkovním nábytku a letištích – a evropskou jedničkou v billboardech • Venkovní nábytek Billboard Hromadná doprava 427 200 panelů 226 700 panelů 369 900 panelů v 45 zemích v 30 zemích V 25 zemích a na 184 letištích Clear Channel Outdoor Holdings inc. • •součástí holdingu Clear Channel Communication •na trhu venkovní reklamy od r. 1997 •dva tržní segmenty –Americas Outdoor Advertising •příjmy v r. 2010 $1,3 mld •188 000 panelů • –International Outdoor Advertising •příjmy v r. 2010 $1.5 mld •633 000 panelů • • • •Podíl sektorů reklamy na příjmech v USA • • • • •Podíl sketorů v Evropě Děkuji za pozornost Zdroje: •výroční zprávy JCDeacaux a Clear Channel Outdoor Holdings inc. – http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=129877&p=irol-reportsAnnual –http://www.clearchanneloutdoor.com/corporate/investor-relations/ •The Economist – Out-of-home advertising –http://www.economist.com/node/18587305 •Outdoor Advertising Association of America –http://www.oaaa.org/ • •http://www.screenmediadaily.com/marketing-digital-signage-out-of-home-advertising-3m-gtg-center-gl advertising-gladverts-future-studies-mood-aware-mobile-social-0629906.shtml •http://www.youtube.com/watch?v=QaB_T0W_e-c • • •