Daniel Šťastný 254851 Marketing v EU • •O společnosti •Historie •Plány do budoucna •Diferenciace •Zdroje Osnova •Vznik v roce 1966 v Paříži •BSN - Boussois-Souchon-Neuvesel (výroba skla) •Antoine Riboud •Sloučení s Gervais Danone (1973) –Potravinářství (52% tržeb), proniknutí na nové trhy •Groupe Danone (1994) •Danone (2009) O společnosti •Č. 1 v čerstvých mléčných výrobcích •Č. 2 v balené vodě •Č. 2 v dětské výživě (od roku 2007 – Numico) •Č. 1 v medical nutrition • •80 976 zaměstnanců (31. 12. 2009) •Roční obrat – 17 010 mil. EUR (2010) •Marže – 15,25 % Danone ve světě 80. léta – dobývání Evropy •Počátky – vertikální integrace •Ústup od sklářství, expanze v potravinářství •Itálie a Španělsko •Výroba sýrů, těstovin, omáček •2. místo ve výrobě sušenek - Générale Biscuit, Belin ve Francii, Saiwa v Itálii a Jacobs v Británii • •“In France,” explained Antoine Riboud, “we have always aimed for full ownership of our subsidiaries; we wanted to be in complete control of staffing and cash flows. But for our expansion in other parts of Europe, we need partners.“ • •„Otevření“ Evropy •Vstup na globální trh formou investic •Pobočky v ČR, SR, Polsku, Maďarsku, Rusku, Bulharsku 90. léta •4 „core“ produktové větve (mléčné výrobky, nápoje, dětská výživa, zdravotní výživa) •Ostatní non-core pomalu odprodávají –1999/2003 sklo –2000 pivní aktivity Kronenbourg –2002 sýr a maso Edigio Galbani Spa –2004 United Biscuits koupili divizi sušenek Jacob’s –2005/06 prodána divize výroby omáček –2007 Kraft odkoupil kompletní divizi sušenek •Zaměření na zdravou výživu a dětskou výživu, výzkum a vývoj (př. Numico, Institut Danone) Reorientace – přelom tisíciletí •Zaměření převážně na rozvíjející se trhy (podíl prodejů v tzv. „emerging markets“ 2009 až 49%) •Forma vstupu – joint ventures –Strauss Group (Israel 1996) –Al Safí (Saud. Arábie 2001) –Yakult (Indie, Vietnam 2005/06) –Mengniu (Čína 2006) –Alquería (Kolumbie 2007) •Globální strategie – stále více na zdravou výživu Jak? Kam? Proč? •Franck Riboud – generální ředitel a předseda představenstva •Představenstvo – 14 členů •Multinationalní podnik – lokální odpovědnost, více • nezávislých poboček Řízení společnosti Přehled hlavních značek Diferenciace •Rozdělení produktů na globální a lokální •Mezinárodní –Evian –Volvic •http://www.youtube.com/watch?v=pacJDl4pZqg&feature=related –Milupa (medical a baby nutrition) –Actimel •http://www.youtube.com/watch?v=MFr-t1xOrsY&feature=related –Activia •Lokální –Bonafont (pouze Mexiko) –Villa del Sur (Argentina) –Badoît (Francie) –Activia Laban (Saudská Arábie) –Activia Kefir (Rusko) –Dobrá Máma, Dobrý táta (ČR) •http://www.youtube.com/watch?v=yrtrxnpCoi0 – – Zdroje •http://www.danone.com/?lang=en •http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/95/95168/Danone_Results_FY_10_Final.pdf •http://www.danone.cz/# •http://www.finance.cz/zpravy/finance/119908-co-tyden-dal-/ •http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1773683/potravinarsky-gigant-danone-za-rok-2010-zvysil-zisk-a-v ylepsil-letosni-vyhled-hodla-expandovat-na-emerging-markets-akcie-rostou-o-3-.html •http://www.edis.sk/ekes/Studia2003.pdf •http://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_Danone Děkuji za pozornost